MASH

Op de motorbeurs heb ik de MASH modellen eens bekeken. Veel keus aan retro modellen. Ik ben voornamelijk geinteresseert in de 125 en 250 cc modellen. Ik vind ze er heel leuk uit zien. Het gewicht is lekker laag en het vermogen is voldoende. Maar, de afwerking van de knoppen, de spatbordenmontage e.d. vond ik minder. Dus had ik MASH van mijn wensenlijstje gehaald.

Maar, de discussie in het Pinksterweekend topic maakte mij weer nieuwsgierig. De krachtbronnen blijken in ieder geval meer dan ok te zijn en dat is toch het belangrijkst.

Stel ik ga voor een 125 cc versie, dan twijfel ik tussen de Seventy (70) en de Seventy Five (75).
De 75 heeft een schrijfrem achter i.p.v. de trommelrem van de 70, dat is 1 plus voor de 75.
De 75 heeft een 14 liter brandstoftank t.o.v. de 12 van 70, dat is 2 plussen voor de 75.
Dan de velgen en banden:
70: 90/90-18 + 120/80-16
75: 110/70-17 + 130/70-17
De 75 heeft bandenmaten die tegenwoordig heel normaal zijn, alleen iets smaller omdat het ook een lichte motor is.
De 70 daarintegen heeft duidelijk nog smallere banden, maar wel hogere wangen en een grotere voorvelg (en kleinere achtervelg).
Meestal ben ik liefhebber van smallere banden met hogere wang, maar nu wordt het wel erg dun.
Nu de vragen:
Veert dat nog een beetje?
Hoe remt zo'n dun voorbandje (zowel droog als nat)?

En welke zouden jullie kiezen (en waarom)?

Alvast bedankt, Hans
Laiver een trommelrem achter, laatst tijdens regen gereden, merkte toch dat de schrijfrem voor even moet worden droodgedraaid worre !
 
Terug
Bovenaan Onderaan