Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb hem vandaag weer onderhanden genomen.
accu heeft spanning, spanning komt in het apparaat, lampje brand zelfs.
maar hij doet het niet. met of zonder accu op lichtnet, maakt ook niet uit.
het is dat-ie vierkant is, anders kon ik hem nog als frisbee gebruiken. :(
 


Bovenste link verandert was niet de goede.
Sunlight readable Screens


Van de week met een Garmin navteq kaarten onderweg geweest. Op het platteland, Navteq heeft zijn kaarten niet voor mekaar, loopt achter met up date houden.
TomTom teleatlas beter?

De keuze voor geen Garmin apperaat, ander besturingsysteem en dus meer mogelijkheden van programma's.
 
Aha ok, good to know!
Ik ga de benelux versie eens een tijdje testen. Misschien in de toekomst eens een versie van scratch maken met alleen de dingen in die ik nuttig vind :)

Edit: gebruikt iemand bv de dimka skin icm de benelux versie? Daar zat een heel handige optie in om snel het volgende routepunt te verwijderen (links vanboven op de volgende actie duwen => volgende routepunt verwijderen)

De Benelux versie is al uitgekleed. Bovendien kun je in de sys.txt de volgende instelligen aanpassen om het feestje nog sneller te maken:

[route]
correctness=100
guidance_at_highway_entry=0
auto_enable_permit_needed=0
guidance_at_highway_exit=0

Het schakelt de foto-preview functie uit bij een afslag. En dat is een geheugen vretende functie.
 
Gisteren teruggekomen uit de dolomieten, en exact dezelfde problemen tegengekomen.
Alleen was er bij mij maar 1 batterij meegeleverd :?

Wel apart dat meerdere mensen hier nu last van krijgen. Ik heb toevallig 2 batterijen erbij gekregen. Ik heb die van mij besteld bij Chinavision.
 
De Benelux versie is al uitgekleed. Bovendien kun je in de sys.txt de volgende instelligen aanpassen om het feestje nog sneller te maken:

[route]
correctness=100
guidance_at_highway_entry=0
auto_enable_permit_needed=0
guidance_at_highway_exit=0

Het schakelt de foto-preview functie uit bij een afslag. En dat is een geheugen vretende functie.


Thx, moet ik proberen!
Gisteren teruggekomen uit de dolomieten, en exact dezelfde problemen tegengekomen.
Alleen was er bij mij maar 1 batterij meegeleverd :?

Wel apart dat meerdere mensen hier nu last van krijgen. Ik heb toevallig 2 batterijen erbij gekregen. Ik heb die van mij besteld bij Chinavision.

Vreemd, die van mij komt ook van chinavision, net nog eens goed in de doos gekeken en ik heb maar 1tje gekregen hoor
 
Vandaag een stukkie gaan rijden met de benelux versie, valt het spul weer uit, grrr..
Het moest dus wel aan het toestel liggen. Zelfs van de houder halen haalde niks uit.
Thuisgekomen meteen aan de stroom, deed ie het weer. Ik trek de stroomkabel eruit, spul valt meteen uit.
Mijn eerste gedacht: batterij gaar. Even zonder batterij op de motor, spul start op, ik wiebel een beetje met het scherm en hij valt meteen uit, niet meer aan te krijgen.

Wat blijkt: het vijsje vanachter kan je best met een schroevendraaier aandraaien en niet stevig met de hand, dan maakt hij niet altijd contact |( |( |( |( |( Dom van me maar hopelijk wel opgelost nu :)
 
Vandaag een stukkie gaan rijden met de benelux versie, valt het spul weer uit, grrr..
Het moest dus wel aan het toestel liggen. Zelfs van de houder halen haalde niks uit.
Thuisgekomen meteen aan de stroom, deed ie het weer. Ik trek de stroomkabel eruit, spul valt meteen uit.
Mijn eerste gedacht: batterij gaar. Even zonder batterij op de motor, spul start op, ik wiebel een beetje met het scherm en hij valt meteen uit, niet meer aan te krijgen.

Wat blijkt: het vijsje vanachter kan je best met een schroevendraaier aandraaien en niet stevig met de hand, dan maakt hij niet altijd contact |( |( |( |( |( Dom van me maar hopelijk wel opgelost nu :)

Die noteer ik graag als tip van de dag. Ik heb de contactpunten wel bewerkt met was om corrosie te voorkomen maar die puntjes zijn natuurlijk erg klein. *O*
 
Halle mede peaklifers,

ik heb sinds gisteren een scala rider BT headset, nu probeer ik deze te koppelen aan de peaklife. de peaklife ziet de scala headset wanneer ik laat detecteren, maar het verbinden met de scala lukt hem niet. ik krijg namelijk steeds de melding, "connection failed".

heeft iemand van jullie soms een oplossing voor dit probleem? :?

thanks alvast *O*
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij eens in stappen vertellen hoe ik een route op de Peaklife krijg, welke extensie moet ik hebben, ik heb bijvoorbeeld een TT/Garmin route gedownload maar die moet ik eerst weer converteren ofzo?
 
Kan iemand mij eens in stappen vertellen hoe ik een route op de Peaklife krijg, welke extensie moet ik hebben, ik heb bijvoorbeeld een TT/Garmin route gedownload maar die moet ik eerst weer converteren ofzo?

Dan zal je eerst moeten vertellen welke navigate software er op staat.

Je spreekt van TT/Garmin. route gedownload.
Wat bedoel je met TT, de afkorting voor TouraTech.
Als het Garmin is, is het dan de Garmindatabasefile .gdb of is de route in het meer algemenere .gpx opgeslagen.

Als je met TT tomtom bedoelt, dan heb je het over een andere file extensie opslag.
Garmin/TT gebruiken verschillende file extensies.


Heb je IGO, dan heb je .kml file (Google Earth) nodig waar de route in staat.
Dan kopieer je de file vanaf de pc rechtstreeks op de peaklife. op de betreffend plaats in de IGO map.

Je spreekt over Garmin, heb je al Garmin navigatie software op je PC staan.. Mapsource of basecamp (met of zonder kaarten erin).

Heb je ook Google Earth op je PC staan.
Dat is nodig bij de volgende mogelijke manier.
Een manier van omzetten:

Vanuit basecamp, gratis te downloaden zonder kaart , als kaart kan je OSM world routable gebruiken deze is gratis. (firefox chrome gebruiken) Na basecamp installatie is een mapsource update te draaien, zo verkrijg je ook gratis mapsource.http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=124 (Info 6.16.3)
Als je de file .gdb of .gpx geopent hebt in bascamp.
Basecamp tab: Beeld /onderaan: Google earth: de file openen in GE.
of Mapsource tab: Beeld /onderaan: Weergeven in Google earth
en in GE in de boom links: dan klik op de route: plaats opslaan als en deze opslaan op je pc en die file weer in je peaklife opslaan.

Activeer je een onderkaart in mapsource/basecamp (linksboven) die niet routable is(of geen kaart) En herbereken je de route dan krijg je rechte lijnen van via punt tot viapunt.
Deze twee manieren kunnen als route opgeslagen zijn in een .gpx of .gdb. Zet je ze over naar Google earth krijg je ze ook daar zo te zien.
1. Met eigen viapunten
2. Met eigen viapunten + extra viapunten die de routelijn volgen volgen. (Dat zijn er veel meer). Vaak teveel
Dus een van deze twee kan je de route opslaan als: Plaats opslaan als.


Zoals je ziet is mijn leerproces uit de hoek van Garmin.
Kom je uit de hoek van Tomtom dan gebruik je eerder de ITNconverter.

of de andere omzetprogramma's.

wingdb etc.


Er zijn meerdere mogelijkheden:

De kwaliteit van de data in de begin file is van belang voor een goed werken .kml file in je peaklife. Het aantal viapunten puntenkan ook teveel zijn. Dat het viapunt goed geplaatst is (goede kant van een meerbaanse weg). Contole noodzakelijk.


Kijk ook even in onderstaande forums met plaatjes.

En anders even zoeken
of voor die andere extensie
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je uitgebreide uitleg!

TT betekend voor mij in een topic over navigatie TomTom.....

En ik heb er Igo Primo2 opstaan dus de extensie word .kml neem ik aan, ik ga aan de slag met je info, ik laat het weten :)
 
Heb slechts een middag gebruik kunnen maken van de peaklife.
probeer m net weer en hij doet helemaal niets meer, ook niet na een tijd aan de lader :(
En dat een kleine 2 weken voor mijn vakantie, baal hier echt van want het leek zo een mooi degelijk dingetje
 
Halle mede peaklifers,

ik heb sinds gisteren een scala rider BT headset, nu probeer ik deze te koppelen aan de peaklife. de peaklife ziet de scala headset wanneer ik laat detecteren, maar het verbinden met de scala lukt hem niet. ik krijg namelijk steeds de melding, "connection failed".

heeft iemand van jullie soms een oplossing voor dit probleem? :?

thanks alvast *O*

niemand een idee? -O-
 
Heb slechts een middag gebruik kunnen maken van de peaklife.
probeer m net weer en hij doet helemaal niets meer, ook niet na een tijd aan de lader :(
En dat een kleine 2 weken voor mijn vakantie, baal hier echt van want het leek zo een mooi degelijk dingetje


Doe eens een reset
 
niemand een idee? -O-
Ik gebruik geen BT headset, sorry..

Heb slechts een middag gebruik kunnen maken van de peaklife.
probeer m net weer en hij doet helemaal niets meer, ook niet na een tijd aan de lader :(
En dat een kleine 2 weken voor mijn vakantie, baal hier echt van want het leek zo een mooi degelijk dingetje
Die van mij doet ook raar, ik heb de indruk dat mijn batterij gaar is. Haal die er eens uit en hang hem dan eens aan de kabel. Doet hij het dan wel?
 
Halle mede peaklifers,

ik heb sinds gisteren een scala rider BT headset, nu probeer ik deze te koppelen aan de peaklife. de peaklife ziet de scala headset wanneer ik laat detecteren, maar het verbinden met de scala lukt hem niet. ik krijg namelijk steeds de melding, "connection failed".

heeft iemand van jullie soms een oplossing voor dit probleem? :?

thanks alvast *O*

hoi kroezanne,

Met het paren of koppelen heb ik ook problemen met de mappy 330 en dat zou komen doordat de apparaten (simpel geschreven), enkel kunnen zenden en niet kunnen ontvangen.
M.a.w. de peaklife kan alleen de gesproken tekst doorsturen en de scala rider BT Headset is voor ontvangen en ZENDEN van tekst.
Dus de peaklife geeft een foutmelding omdat de scala ook probeerd terug te zenden en dat wil de peaklife niet.

Ik hoop dat je er iets mee kan doen, maar als er iemand meer van weet laat het dan horen dan weet ik het ook beter want nu is het maar een redelijke gok
 
Heb slechts een middag gebruik kunnen maken van de peaklife.
probeer m net weer en hij doet helemaal niets meer, ook niet na een tijd aan de lader :(
En dat een kleine 2 weken voor mijn vakantie, baal hier echt van want het leek zo een mooi degelijk dingetje

Als je de Peaklife aan het opladen bent, brandt er op de zijkant ook een rood lampje? En heb je het ding al een uurtje of 4 in de koelkast gelegd.
 
Als je de Peaklife aan het opladen bent, brandt er op de zijkant ook een rood lampje? En heb je het ding al een uurtje of 4 in de koelkast gelegd.


Ben gisteravond naar mijn werk gereden met de navi in de cradle.
Het oplaadlampje brand en hij gaf weer een teken van leven.
echter heb m net via de usb aan de computer gekoppeld en hij laad niet meer.
denk dat de batterij nu al kapot is.
dat van die diepvries heb ik vaker gehoord, zal het eens proberen maar ik bestel voor de zekerheid toch maar een nieuwe batterij
 
By the way waar vind ik een reset knop? (een gebruiksaanwijzing zat er ook al niet bij) of bedoel je gewoon uitzetten en weer opstarten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan