magneten van vliegwiel weer kapot

Arnoldje

Rookie
23 jan 2019
2
0
Goede middag ,
ik heb een probleempje mat mijn motor kawasaki GPZ500 bouwjaar 1990.
mijn motor is van 1990 vorig jaar heb ik een vast loper gehad door dat er stukjes van de magneten waren afgebroken en deze door de hele motor waren verspreid.
nu heb ik een blok gekocht bouwjaar 1995. hierop zit een nieuw vliegwiel dit is anders dan het oude vliegwiel en in de zijdeksel zit 1 opnemer voor de ontsteking in plaats van 2 (zo als in het oude blok)
ik wil dit veranderen met een andere CDI want uit het oude blok komen 4 draden voor de ontsteking uit en uit het nieuwe blok komen er maar 2 uit.
heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit kan.
heeft ook iemand een elektrisch schema hiervan van de motor tot 1994 heb ik dit zelf maar van een motor van 1995 heb ik dit niet.
 
Iets dergelijks heb ik ook ooit gehad bij verwisselen van het motorblok.
Het oude blok had 2 pulsgevers en de nieuwe(re) maar 1.

Kwestie van de elektro-schema's naast elkaar leggen om te zien waar de verschillen zijn mbt de CDI.
Enkele stekkers verplaatsen en draden verbinden en alles gaat weer als een zonnetje!!
 
sorry voor de late reactie maar heb bij een sloop mijn oude vliegwiel laten repareren er wordt dan een nieuwe magneet in gezet geen gedeelde meer maar een hele en het geheel wordt dicht geseald zeg maar dan kan het niet meer afbreken (hopelijk) ik denk dat dit de makkelijkse oplossing is.
hou jullien op de hoogte hiervan.,
 
Terug
Bovenaan Onderaan