Magna weer aan de magna. rattig/post-apocalyptisch/mad-max

Ik ben een groentje in de Magna-wereld. Is dit de manier om de caburateurs weer terug in de rubbers te drukken? Bij mij moeten de carburateurs namelijk er ook nog af en er dus weer op.
Hoi Jottum, als de rubbers wat stugger worden is dit inderdaad zonder hulpmiddelen bijna niet te doen en een paar spanbanden werken dan prima als "extra handen", om het spul op z'n plek en onder druk te houden terwijl je ze er stukje bij beetje in werkt.
Ben wel voorzichtig dat je ook weer niet TE veel spanning op de banden zet, want dan kun je het luchtfilterhuis zelfs breken.
Verder de rubbers voorverwarmen in heet water en zorgen dat alles lichtjes ingevet is (ik gebruik zelf bandenvet, maar wat motorolie werkt ook) helpt een boel.
O ja, en EERST de gaskabels monteren, dan pas het spul op z'n plek. anders kom je er niet meer fatsoenlijk bij. Hoe zou ik dat nou weten..........O-)|(
 
@ Jottum!:
Vanwege het frequente uit- en inbouwen van mijn VF blok, ben ik helaas aardig bedreven in de montage van de carburateurs.
Wat Magnamaniac al zegt; gaskabels monteren en inlaatrubbers verwarmen in heet water.
Vervolgens Inlaatrubbers op alle cilinders monteren. Los de klemmen zodat de inlaatrubbers vrij kunnen bewegen.
Smeer 'n kleine hoeveelheid siliconenvet in de rand van de inlaatrubbers. Druk de carburateurs van de voorste cilinders in de inlaatrubbers.
En lijn de achterste carburateurs uit op de inlaatrubbers van de achterste cilinders.
Duw de achterste carburateurs nu in de inlaatrubbers. Ik gebruik 'n klein schroevendraaiertje om tijdens de montage de inlaatrubbers wat ruimte
te geven. Druk daarna het geheel goed aan en controleer of alles goed zit. De klus waar ik voorheen veel tijd mee kwijt was doe ik nu in ongeveer
15 minuten. Veel succes! :t
 
@ Jottum!:
Vanwege het frequente uit- en inbouwen van mijn VF blok, ben ik helaas aardig bedreven in de montage van de carburateurs.
Wat Magnamaniac al zegt; gaskabels monteren en inlaatrubbers verwarmen in heet water.
Vervolgens Inlaatrubbers op alle cilinders monteren. Los de klemmen zodat de inlaatrubbers vrij kunnen bewegen.
Smeer 'n kleine hoeveelheid siliconenvet in de rand van de inlaatrubbers. Druk de carburateurs van de voorste cilinders in de inlaatrubbers.
En lijn de achterste carburateurs uit op de inlaatrubbers van de achterste cilinders.
Duw de achterste carburateurs nu in de inlaatrubbers. Ik gebruik 'n klein schroevendraaiertje om tijdens de montage de inlaatrubbers wat ruimte
te geven. Druk daarna het geheel goed aan en controleer of alles goed zit. De klus waar ik voorheen veel tijd mee kwijt was doe ik nu in ongeveer
15 minuten. Veel succes! :t
Dank, zal ik zeker nog eens nalezen!
 
Welke zou het oude filter zijn?
50082615_2346060095426636_4325217038428536832_n.jpg


Oude GS850 dempers gekregen van @Hellracer . Deze een stukje ingekort en de rechtse "geopereerd", er lag binnenin wat te rammelen.
49896612_2346060165426629_3558842719310708736_n.jpg


Lassen weer gladslijpen? waarom?
49947321_2346060118759967_7586263054900264960_n.jpg


Hup, achterkant er af en reservetank er uit, ruimt lekker op zo.
49422635_2346060108759968_1044287926126510080_o.jpg


Point of no return:

Hij loopt nu weer zonder ratelende nokkenaskettingen *O**O*
 
Laatst bewerkt:
@ Jottum, is gebruikelijk bij de en montage. Om te voorkomen dat de bakelieten tussen/verbindings pijpjes breken.
 
Heb een keer een los nokkenastandwiel van de uitlaatkant gehad. De ketting liep over de lagerkappen en op 2 cylinders... Ben er 7 km mee doorgereden want wist.. afslaan is niet meer aanslaan. Bij demontage een stoel gepakt, peuk gedraaid en proberen te begrijpen waar zoveel geluk vandaan kwam.. 1 boutje zat nog met 1 draadjewindsel vast en de ander lang achter een braam in het nokkenashuis...
Eea vervangen, starten lopen.
 
Heeft iemand nog 2 schokbrekers? 27 of 28cm hart op hart, beide aansluitingen met een oog. De staat maakt niet uit, zelfs lek is niet erg.

Ik heb nog twee oude fietspompen liggen van mijn Shadow 1100, uit '87 hart/hart is alleen 310 dacht ik, dempen niks meer maar zijn wel mooi chroom.
 
Hoi,

Leuk om te volgen.

Ik denk uit je vraag over schokbrekers op te kunnen maken dat je de motor gaat verlagen? Ik ben bezig met een v65, vraag me af hoe ver je kunt gaan ivm de cardankruiskoppeling en grondspeling op zich. Het plan is nu om tot ongeveer 8 tot 10 cm te gaan, of kan ik dat vergeten?
 
Bedankt voor het compliment. Ik ben niet van plan te verlagen, maar iets compleet anders. Wat, dat verklap ik nog niet, dat wordt vanzelf duidelijk.
Zowel de kruiskoppeling als de grondspeling zijn inderdaad beperkende factoren bij het verlagen. De kruiskoppeling vind het minder lekker als deze continue onder extreme hoek moet werken, maar ik vermoed dat de grondspeling eerder parten gaat spelen.
Uit ervaring van een eerder project weet ik dat lager gaan dan ca. 15 sm niet verstandig is, dan ga je in diverse situaties (scherpe verkeersdrempels/stoeprand e.d.) niet verstandig is. Als je gaat verlagen, doe dit dan met de voorste uitlaatbochten en collector (als deze behouden blijft) gemonteerd, want deze vormen het laagste punt. Gelukkig wel, want ALS je de groend zou raken kan dit wat meer hebben als een carter dat de grond raakt :+
 
Ok ik ga eens kijken. Met mn vorige verbouwde shadow en mn huidige Wildstar raak ik regelmatig de grond bij verkeersdrempels inderdaad. Liever niet en al helemaal niet bij de magna met nog keiharde bochten en collector!

Ik bedoelde met de 8 tot 10 cm verlagen de schokbrekers en niet de grondspeling. Ik neem aan dat je met de genoemde 15 cm de grondspeling betreft en niet de maximale kortere schokbrekers!
 
Ik bedoelde met de 8 tot 10 cm verlagen de schokbrekers en niet de grondspeling. Ik neem aan dat je met de genoemde 15 cm de grondspeling betreft en niet de maximale kortere schokbrekers!
Inderdaad, de grondspeling, en van daaruit kijk ik wat er bv aan schokbreker ofzo nodig is. Bij de CB350 was ik bv ook van 18" naar 16" wiel gegaan, wat ook al verschil maakte.
 
Leuke aanpassingen. Ik ga deze week beginnen, stiekem zou ik het leuk vinden als je me steeds iets voor bent, voor het opdoen van ideeën.
ik heb de schokbrekers opgemeten, hart tot hart bevestiging zijn ze 36 cm. Heb verder wat gemeten, en denk dat met een hardere en progressieve schokbreker van Hagon ik waarschijnlijk probleemloos kan gaan tot 30 cm, 6 cm korter. Binnenkort maar bestellen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan