Low speed Compression side High speed Compression side

racefitgixxer

Rookie
15 sep 2018
25
3
ik zou graag de standaard instelling willen instellen nu kom ik echter waarschijnlijk voor de kenner niets specials tegen
nu ben ik op zoek naar de High speed Compression side ventiel of hoe je het ook wilt noemen nu heb ik op internet gezocht en zijn dat allemaal gewone moeren die relatief makkelijk te draaien zijn alleen wat ik zie is een vierkante moer die ik niet gedraaid krijg/niet wil forceren als ik er niet zeker van ben dat dat de juiste schroef is en iets kapot maak vandaar mijn vraag of iemand bevestigen kan of dat de juiste moer is waar ik moet aan draaien voor de High speed Compression side in te stellen en waar voor dient die schroef tegen over de tension schroef? want daar schijnt ook iemand met geweld gedraaid te hebben :/

mgv

jean pierre

1551290014033.png


20190227_181408.jpg

20190227_181509.jpg

20190227_181436.jpg
 

Bijlagen

  • 1551289975348.png
    1551289975348.png
    103,9 KB · Weergaven: 3
Wat heb je voor type gixxer (bouwjaar)? Die schroef bovenaan is dus de compressie (ingaande demping) en onderaan (bij Tension) is de uitgaande demping. Weet niet of de standaard instelling uit dat boekje overeenkomen met de shock die op jouw fiets zit. Maar je kunt als uitgangspositie ook alles in het midden zetten.
 
@Loki suzuki gsx-r 750 uit 2000 als ik op internet zoek is dat de enige handleiding waar ik op uit kom. ik heb niet aan suzuki self voor een handleiding gevraagd

@HansGSX-R dat dacht ik al bedankt voor je hulp.
hij stond eigenlijk goed ingesteld zover alleen wilde ik specifiek eens voelen hoe nou de originele Suzuki instelling zich aan zou voelen :)

weet iemand ook misschien waarvoor die schroef dient tegen over de tension schroef (foto van de adnere kant)
 
@Loki suzuki gsx-r 750 uit 2000 als ik op internet zoek is dat de enige handleiding waar ik op uit kom. ik heb niet aan suzuki self voor een handleiding gevraagd

@HansGSX-R

weet iemand ook misschien waarvoor die schroef dient tegen over de tension schroef (foto van de adnere kant)

Dat is een stukje bout die geborgd is door de deukjes die er in geslagen zijn. Is niks meer dan een afblind plug voor de schroefdraad die doorloopt.
 
wat ik wel gezien heb wat op de foto niet zo duidelijk is is dat er ook zo een puntje op die (vierhoekige) schroef zit wat bij al die instel schroeven zit.
maar zal dan waarschijnlijk echt geen high speed compression schroef zijn maar voor die kleine schroef mee uit te lijnen toch?
 
Daar zit het mechanisme mee vastgeschroefd, gewoon laten zitten dus :)
Maar leuke fiets, was mijn eerste GSX-R.

was voor mij eerder een geld vraag anders was ik voor 1000 gegaan maar waarschijnlijk weet je zelf hoe daar mee word omgegaan en dan een goede voor weinig geld te vinden zal moeilijk zijn :D en toevallig was deze in de buurt en stond maar in de garage werd alleen in de zomer soms gereden en hij heeft het onderhoud laten doen bij een garage omdat hij twee linker handen had en ik ben het tegen over gestelde ik rij er elke dag mee en doe alles zelf of probeer het en leer er iets bij ben al blij dat ik op dit forum niet gewoon word weg gezet met (ga maar eerst google gebruiken voordat je vraagt) wat ik helaas vaak tegen kom op forums als ik begin te lezen dan heb ik niet eens zin me meer aan te melden
 
Is allemaal een kwestie van keuzes. Toen ik mijn eerste GSX-R750 kocht was de 1000 net (of nog net niet) uit en was de 750 de te kloppen bike. Persoonlijk zou ik geen 1000 willen hebben voor op de straat en zelfs mijn laatste 750 (K4) was al teveel overkill. Ik heb 4 GSX-R1000's gehad om mee te racen en stuk voor stuk prima fietsen (wel nieuw gekocht), maar voor op straat zou ik het zeker niet overwegen.
Verder is het hier wel relaxt, al kom je ook hier mensen tegen die je gelijk naar Google verbannen. Maar goed, ben zelf eveneens ooit begonnen met nul kennis, dus vraag maar raak :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan