Plumber
MF'er
Vandaag mijn BMW gesynchroniseerd, dit is een injecie fiets, maar met carbs gaat het ook goed.
Ik heb een stuk doorzichige slang van rond 6mm op een plank (ongeveer een meter hoog) getimmert mbv kabelclips, ik heb deze voor de helft gevuld met olie (mooie rode 2takt olie)
en boven in de slangen smallere gestoken van 5 mm (wel goed klem en afdichtend)
deze dunnere slangen links en rechts op de motor, en zoals op de foto te zien is (attachment) staan de nivo`s links en rechts niet gelijk.
Door nu bij stationair toerental aan de luchtschroeven te draaien kan je ze gelijk stellen, oftewel gelijke onderdrukken zowel linker als rechter cylinder.
Hierna met verhoogt toerental hetzelfde doen, aleen dan de verstelling laten plaatsvinden met je gaskabels (of stangen systeem) en wederom draaien tot ze gelijk staan, even flink een paar keer aan het gas jengelen en nog maals controleren.
Overigens moet je wel een vast verhoogd toerental vinden bv 3000 omw/m
omdat bij verschillende toerentallen de druk niet gelijk is, en je een basis afstelpunt moet hebben.
Je zal zien dat na synchroniseren de motor veel mooier loopt.
Dit technische hoogstandje kost je 5 euro aan materiaal........
Ga daar maar eens een dure set voor kopen, enne waardes in milibar zeggen mij helemaal niets, het gaat er om dat ze gelijk staan!!!
Wil je dit voor je viercilinder maken dan kan dat ook, maar dan kan je niet meten ten opzichte van 2 cilinders, maar met 4 open U-buizen ben je misschien 10 euro kwijt!!
Ik heb een stuk doorzichige slang van rond 6mm op een plank (ongeveer een meter hoog) getimmert mbv kabelclips, ik heb deze voor de helft gevuld met olie (mooie rode 2takt olie)
en boven in de slangen smallere gestoken van 5 mm (wel goed klem en afdichtend)
deze dunnere slangen links en rechts op de motor, en zoals op de foto te zien is (attachment) staan de nivo`s links en rechts niet gelijk.
Door nu bij stationair toerental aan de luchtschroeven te draaien kan je ze gelijk stellen, oftewel gelijke onderdrukken zowel linker als rechter cylinder.
Hierna met verhoogt toerental hetzelfde doen, aleen dan de verstelling laten plaatsvinden met je gaskabels (of stangen systeem) en wederom draaien tot ze gelijk staan, even flink een paar keer aan het gas jengelen en nog maals controleren.
Overigens moet je wel een vast verhoogd toerental vinden bv 3000 omw/m
omdat bij verschillende toerentallen de druk niet gelijk is, en je een basis afstelpunt moet hebben.
Je zal zien dat na synchroniseren de motor veel mooier loopt.
Dit technische hoogstandje kost je 5 euro aan materiaal........
Ga daar maar eens een dure set voor kopen, enne waardes in milibar zeggen mij helemaal niets, het gaat er om dat ze gelijk staan!!!
Wil je dit voor je viercilinder maken dan kan dat ook, maar dan kan je niet meten ten opzichte van 2 cilinders, maar met 4 open U-buizen ben je misschien 10 euro kwijt!!
Laatst bewerkt: