Louis Tilburg

Voorraadinformatie op de website doet het (nog?) niet voor Tilburg. Hoe zit het met onderdelen als remblokken? Kun je die daar ook (uit voorraad) halen?
Ik ben de winkel wel een paar keer doorgelopen, maar het staat me niet bij dat ik dat soort dingen gezien heb (of andere motortypespecifieke dingen)
 
Laatst bewerkt:
Je kreeg ook nog 20 euro korting bij besteding van 99 en 50 euro korting bij besteding van 249. Uit een nieuwsbrief van Louis:

Bij besteding van €99,- kunt u de €20,- *tegoedbon verzilveren en bij besteding van €249,- kunt u de €50,- *tegoedbon verzilveren. Deze ontvang je bij entree in ons filiaal in Tilburg en zijn geldig tot 10 maart 2019.
*deze tegoedbon is niet geldig voor: Alpinestars, TechAir airbag-vest, navigatie en communicatie, Head-up displays, camera´s, drukwerk en cadeaubonnen, of in combinatie met dealer- rijschoolkaarten en kortingsbonnen van andere aktie´s. Slechts 1 bon per persoon en aankoop.

Ik heb echter helemaal geen bon gezien bij entree en kreeg mijn korting gewoon aan de kassa. Het is me ook niet helemaal duidelijk of je oorspronkelijk wel een bon zou krijgen die ook de week erna nog geldig was of dat je nu gewoon nog een week korting aan de kassa krijgt. Zou voor zekerheid even bellen :)
Vond het een mooie winkel - grappig was dat de voertaal meer Engels en Duits dan Nederlands was, maar ze zijn bezig met meer Nederlands personeel. MotorKledingCenter zit sinds een paar jaar ook in Tilburg en die zullen wel balen dat er nu ook een Louis zit.
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen bij MKC qua service en klantvriendelijkheid. 3x in de winkel geweest maar het is niet mijn winkel. Hopelijk is de service bij Louis beter.
 
Hoe zit het met rad.eu? Is dat geen concurrent van Louis? Nederland kent volgens mij niet zo'n keten.
Ben nooit in de winkels geweest, maar bestelde er wel eens wat. Altijd tevreden (net als bij Louis trouwens)

RAD ben ik nooit binnen geweest, wel besteld. Maar dat zal idd een concurrent zijn voor Louis, vwb België.
Maar MotorkledingCenter is dat ook en je hebt ook nog Motorkleding Point (voorheen Motorkledingdumpdag). Maar die laatste is maar 3 dagen open in de week.
Maar naast A-merken bij Louis, willen ze ook graag meer bekendheid geven aan de eigen merken zoals bijv. Probiker, Vanucci, Nishua, Moto Detail, Procycle etc.
De prijzen zijn goed (ook voor A-merken) en voor veel mensen vaak doorslaggevend.

Bij Louis kan je volgens mij ook 24 uur met een helm rijden en als het 'm toch niet is, retour brengen mits deze er uit ziet als nieuw. Dus geen krasjes op vizier of helmschaal etc. En anders heb je die windtunnel nog, om te checken hoe de helm aanvoelt op snelheid. En mijn ervaring is dat als een helm te strak zit, je dit binnen een kwartier merkt. Wel pas ik liever helmen en laarzen in een winkel ipv ze direct online te bestellen.

Maar goed, vergeleken met MKC en andere kledingbedrijven, heeft Louis een hele lange adem. Ze hebben iets van 80 filialen in Europa, daar kan de rest enkel maar van dromen. Als er eentje het tijdelijk niet zo lekker doet qua omzet, zou de rest dat tijdelijk kunnen opvangen. Dus, ja... de Nederlandse motorkledingbedrijven zullen het denk ik niet prettig vinden dat Louis nu ook in Nederland te vinden is en mocht Louis ooit in de toekomst meerdere filialen in NL openen, dan zal dat echt even slikken zijn. Een logische 2e locatie zou bijv. omgeving Utrecht zijn, mooi centraal. Zal MotoZoom leuk vinden. :+
 
Motozoom doet me verdacht veel op polo Aachen lijken
In Duitsland zitten ze ook altijd bij elkaar in de buurt
 
Motozoom doet me verdacht veel op polo Aachen lijken
In Duitsland zitten ze ook altijd bij elkaar in de buurt

Daar halen ze ook veel spullen vandaan. Vroeger hadden ze een samenwerking met Louis, nu met Polo. Ook van Polo heb je heel veel winkels in Duitsland. Je zou bijna denken dat Duitsland meer een motorland is dan Nederland. :+ Ook iets van 90 winkels in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland en dat terwijl de Duitsers volgens mij ook veel online shoppen. Maar goed, met kleding is dat lastig of je moet dubbel kopen en eentje terugsturen. Moet je wel dat geld hebben. Het is niet alsof je twee paar sokken koopt.
 
200km rijden, dat is idd even een eindje weg! :o
Maar goed, Tilburg is denk ik wel gekozen om ook de Belgische markt een beetje aan te trekken. Nu woon jij richting de Franse grens, maar je begrijpt wat ik bedoel. Als deze tent lekker draait, zie ik nog wel een tweede vestiging openen in Nederland en wellicht dat ze ook een keer over België zelf na gaan denken.
Genoeg blijven bestellen, dan zien ze dat er uit België veel bestellingen komen en dan komt er waarschijnlijk vanzelf een keer een. :P
Ik denk dat belgie al goed bedeeld is met rad ,is toch mijn liefelings zaak
 
Dat denk ik wel, JA!

Ik denk dat Louis hier in NL wil uitbreiden omdat ze al HEEL veel NL-klandizie hebben in D.
Ik ben al bij veel Louis-vestigingen in D geweest. Binnen 50km van de grens zie je echt veel NL-ers als klant.
Maw heel veel potentiële klanten hier in NL hebben ze al. Mij werd al aangegeven dat dit de 1e vestiging in NL was en dat er (wrs?) nog meer gaan volgen.
Ik vind wel dat ze in Tilburg Nederlands zouden moeten spreken. Meermaals aangesproken in Engels.:X (mss wel goed bedoeld)
Dat versta ik best, maar met een Duitser spreek ik toch liever gewoon Duits. (ja Louis, er zijn er zat die dat ook kunnen!)

Hetzelfde geldt trouwens ook voor POLO. Ook hiervan al veel vestigingen gezien.
En ook daar veel NL-ers als klant. Kom je bijv. in Kleve (Kleef) dan staan er meestal meer NL-kentekens als D-kentekens voor de deur.
In Kleve wordt je als NL-er meestal ook gewoon in NL aangesproken. (ligt ook bijna op de grens)
 
Ik kom wel eens in Aachen er zijn dagen dan zie je meer personeel dan klanten
Op zaterdag is het wel druk
Kom ook wel eens in julchen bij polo, daar is het wat drukker op zaterdag
Dat komt omdat daar een vreetkeet naast zit
Zo’n vetpot is de markt niet
 
Ik vind wel dat ze in Tilburg Nederlands zouden moeten spreken. Meermaals aangesproken in Engels.:X (mss wel goed bedoeld)
Dat versta ik best, maar met een Duitser spreek ik toch liever gewoon Duits. (ja Louis, er zijn er zat die dat ook kunnen!)

Komt vanzelf goed. Er is nog niet voldoende NL personeel gevonden en ik denk dat de eerste weken Duits personeel meedraait om alles tot in de puntjes goed te krijgen. Blijkbaar is de markt zo aangetrokken dat men niet meer in de rij staat voor een baan. :) Aan de andere kant moet je ook wel verstand hebben van motorkleding, onderdelen, accessoires etc. etc. dus je kan niet zomaar een of ander persoon van straat plukken, een korte opleiding geven en maar hopen dat hij/zij het juiste advies zal geven. Beter even doorzoeken tot je de juiste hebt en tot die tijd maar Duits of Engels praten Er loopt wel Nederlands personeel rond, dus als je de Engelse of Duitse taal niet machtig bent, kan je altijd daar nog je ei kwijt.

Ik hoop dat ze ook snel wat meer richting het midden van NL komen, want voor mij is Tilburg dus net zo ver weg als Wesel. En als ik dan toch in Duitsland ben...
 
Ik kom wel eens in Aachen er zijn dagen dan zie je meer personeel dan klanten
Op zaterdag is het wel druk
Kom ook wel eens in julchen bij polo, daar is het wat drukker op zaterdag
Dat komt omdat daar een vreetkeet naast zit
Zo’n vetpot is de markt niet

Blijkbaar zijn de marges hoog genoeg
Was vorig jaar een keer bij motorport den bosch was tijdens een of ander evenement
Was nog 1 andere kijker ( noem me zelf geen klant)
Maar die tent is ongeveer de enigste motorzaak in den bosch , ga meestal naar wheelycare , eenmanszaak in den bosch, daar hoef ik geen grotezaak toeslag te betalen
Wat betreft Louis , chromeburner is ook bezig met een nieuwe zaak in nieuwkuijk , kwartiertje van Tilburg
Hopelijk gaan ze concurreren
 
Die andere zaken in Tilburg of directe omgeving (Motorkledingcenter, Motorkleding Point (voorheen Motorkledingdumpdag), Chromeburner) staan al wel met 3 punten achter;

- Louis is een grootmacht
- Louis hanteert lagere Duitse prijzen in Nederland, wat voor punt 1 ook mee zal helpen
- Louis heeft naast A-merkproducten ook eigen producten die variëren van OK tot erg goed

Dus ik wens ze allemaal veel sterkte. Ik koop al een jaar of 15 a 16 bij Louis en zit pas 18 jaar op de motor, dus bijna mijn hele motorleven. Als het meuk zou zijn, was ik er na één of twee keer kopen al klaar geweest.

Maar goed, met een vestiging bij mij in de buurt heb ik dus niet meer goedkope brandstof (al hoewel de trip naar DLD ook brandstof kost), goedkope boodschappen, goedkope drogisterij-artikelen en uiteraard die lekkere grote schnitzel vlak voor de Nederlandse grens in Elten bij restaurant Berliner Hof. Ik probeer minder vlees te eten, maar die enorme schnitzel gaat er altijd wel in en kost ook nog eens weinig, want; Duitse prijzen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ze ook snel wat meer richting het midden van NL komen, want voor mij is Tilburg dus net zo ver weg als Wesel. En als ik dan toch in Duitsland ben...
IDEM!!!:t
Nu vind ik Wesel nog niet eens een alternatief. Dat is een kleintje.......
Ik vergelijk dan eerder met Essen/ Duisburg/ Aken................. (laatste doe ik dan vaak in Rondje Z.Limburg/ maar dan ook Polo)
 
Helmen ( shoei) was gewoon Nederlandse advies prijs

Zal niet voor alles gelden. Maar bijv. een TomTom VIO is bijv. 99 euro, bij Ten Kate 169 euro, bij Coolblue 149 eur enz.
Weet niet wat de andere TomTom's doen. Ik heb geen zin om alles te vergelijken, maar over het algemeen liggen de Duitse prijzen lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan