Leunen oefenen Utrecht

Elleboog

Rookie
Lid geworden
28 aug 2024
Waarderingsscore
4
Hi allemaal,
Ik ben op zoek naar een plek in de buurt van Utrecht met een mooi glad stuk asfalt waar ik wat confidence drills kan oefenen (denk aan knee down/elbow down).

Het zou fijn zijn als het echt glad asfalt is, dus liever geen klinkers of betonplaten met randen. Ook zou het top zijn als het er lekker rustig is, zodat ik ongestoord kan oefenen. Ik heb al bij een aantal parkeerplaatsen van Makro en Sligro gekeken, maar daar was het helaas te druk of ik werd weggestuurd...

Heeft iemand tips voor een geschikte plek? Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

En mocht iemand eens samen willen oefenen - gezellig!!

Screenshot 2024-08-28 at 13.35.15.png

Alvast onwijs bedankt!!!

Elleboog

Is er in het weekend op Lage Weide niet een mooie lege parkeerplaats te vinden? Of moet het doordeweeks overdag beschikbaar zijn?

Dit kun je altijd en overal door heel Nederland oefenen als je dapper genoeg bent :+ daarnaast zijn er genoeg op en afritten op de snelweg.

Vroeger waren klaverbladen als een speeltuin voor motorrijders...
Misschien anders proberen een dealtje sluiten met een bedrijf met groot egaal (parkeer)terrein voor bijv. de zaterdag?

Eerlijk gezegd betwijfel ik of een dergelijke open ruimte (zomaar vrij toegankelijk) waar je zorgeloos je gang kan gaan nog te vinden is.
zeker dat laatste want het trekt altijd wel mensen aan die er wat anders willen doen dan naar je kneedowns kijken.
Of de plek word door Den haag volgebouwd i.v.m. het woningprobleem (of gemeentes zetten er kunst-dingen neer, of andere prestige meuk)

de beste oplossing (maar ook zeker niet gratis) is het cirquit ;)

Is er in het weekend op Lage Weide niet een mooie lege parkeerplaats te vinden? Of moet het doordeweeks overdag beschikbaar zijn?
Heb alle industrieterreinen op google maps al afgespit...vooralsnog niets kunnen vinden

Vroeger waren klaverbladen als een speeltuin voor motorrijders...
Misschien anders proberen een dealtje sluiten met een bedrijf met groot egaal (parkeer)terrein voor bijv. de zaterdag?

Eerlijk gezegd betwijfel ik of een dergelijke open ruimte (zomaar vrij toegankelijk) waar je zorgeloos je gang kan gaan nog te vinden is.
zeker dat laatste want het trekt altijd wel mensen aan die er wat anders willen doen dan naar je kneedowns kijken.
Of de plek word door Den haag volgebouwd i.v.m. het woningprobleem (of gemeentes zetten er kunst-dingen neer, mits het maar vol staat)

de beste oplossing (maar ook zeker niet gratis) is het cirquit ;)
Thanks, ben bang dat je gelijk hebt...

En eens met het circuit - voorbereiden daarop is precies de reden dat ik naar een stukkie asfalt op zoek ben ;)

En eens met het circuit - voorbereiden daarop is precies de reden dat ik naar een stukkie asfalt op zoek ben ;)
M.a.w. je wilt eers wat oefenen om je motor te leren kennen tijdens cirquit rijden?
Ben zelf geen cirquit rijder, maar zijn er geen mogelijkheden om bijv. onder begeleiding op het cirquit te wennen aan je motor etc?
er zullen er toch wel meer zijn die hiermee willen beginnen?

Zou raar zijn als ze niks geregeld hebben voor ´rookies´

Kijk anders even op de website van Motogymkhana. Wellicht iets voor jou!

Ben vorig jaar iemand tegen gekomen die hier actief in bezig is en ze hebben een aantal terreinen waar ze dit beoefenen. :)

Thanks, ben bang dat je gelijk hebt...

Dan zou je beter naar de bochten training van Motor Ciruit Training en 2theexperience kunnen kijken.

Meeste zijn op Midland circuit in Lelystad. 2theexperience heeft dan nog een kneedown training tussen de ochtend en middag sessie in waar je 20 minuten lang linksom rondjes kan rijden op het circuit

er zijn zat organisaties die circuittraining geven, ook voor beginners .
Racecracks bijv, in NL, België, spanje, Portugal, Frankrijk.
CRT
ZAC
mogelijkheden zat om gecontroleerd en begeleid te rijden.

er zijn zat organisaties die circuittraining geven, ook voor beginners .
Racecracks bijv, in NL, België, spanje, Portugal, Frankrijk.
CRT
ZAC
mogelijkheden zat om gecontroleerd en begeleid te rijden.
Thanks, ga zeker een kijkje nemen!

Omdat het mij fijn lijkt om dit op lage snelheid te kunnen. Het lijkt alsof je hier anders over denkt? :)
Als je begint met - begeleid - circuitrijden gaat het in het begin niet zó hard dat je voortdurend knee -en elbow downs maakt. Dat is - volgens mij - ook niet het doel van circuitrijden.

Maar goed, ik rij als een oud wijf, dus ik heb er sowieso geen verstand van :Y.

Ach ja, als je jong bent is een kneedown een doel. Met de leeftijd komt de ervaring dat het een hulpmiddel is.

Voor TS, geen idee. Maar een circuittraining heb je idd meer aan als je beter wil leren rijden. 2 the Experience kan ik aanraden, begin met een paar dagen Lelystad en werk naar de grotere circuits toe.

Omdat het mij fijn lijkt om dit op lage snelheid te kunnen. Het lijkt alsof je hier anders over denkt? :)
Een knee down of elbow down op lage snelheid. Een knee down op een lage snelheid is nog wel te doen. Maar elbow down... we zijn allemaal geen acosta. Heb je ooit al wel eens een knee down gedaan? Begin inderdaad met een circuittraining en bouw vanuit daar op.

Ter verduidelijking - ik ben slechts benieuwd hoe het voelt om een kneedown te doen en bekend te raken met hoe ver ik mijn motor kan leunen.

Ik hoor overal dat als je het op lage snelheid beheerst het op hoge snelheid allemaal wat behapbaarder wordt.

Eens dat dat onder begeleiding op circuitdagen het beste kan, maar ik dacht zelf alvast eens op lage snelheid te oefenen....allemaal om een betere rijder te worden

Hoe dan ook, dank voor de tips allemaal. Ben zeker geen veteraan, dus alle kennis en kunde zijn welkom. Eerst maar eens een bochtentraining boeken dus ;)

Hoe dan ook, dank voor de tips allemaal. Ben zeker geen veteraan, dus alle kennis en kunde zijn welkom. Eerst maar eens een bochtentraining boeken dus ;)
En veel in Duitsland gaan rijden (Sauerland, Eifel, Harz) :Y.

Voortgezette rijopleiding via knmv bijv, veel basis dingetjes maar dan nu met je eigen motor en hogere snelheden
Uitwijk oefening met 100kmh ipv 50 😀

Tips voor routes? Zie online veel, maar mocht je aanraders hebben houd ik me aanbevolen!
Het is daar overal wel mooi; ik maak vooraf nooit een route, ik kijk wel waar ik beland.

Om mee te beginnen zijn de 258 (vanaf Aken naar Adenau) en de 257/259 (Adenau naar Cochum) leuk om te rijden (overzichtelijke bochten, over het algemeen goed asfalt). Ook de 421 (Wittlich naar Monschau) is goed te doen.

Ter verduidelijking - ik ben slechts benieuwd hoe het voelt om een kneedown te doen en bekend te raken met hoe ver ik mijn motor kan leunen.

Ik hoor overal dat als je het op lage snelheid beheerst het op hoge snelheid allemaal wat behapbaarder wordt.

Eens dat dat onder begeleiding op circuitdagen het beste kan, maar ik dacht zelf alvast eens op lage snelheid te oefenen....allemaal om een betere rijder te worden
Op lage snelheid is niet perse moeilijker of makkelijker. Bij een kneedown op een lagere snelheid is een trekkende motor veel kritischer, maar ook de hoeveelheid gas zeg maar, te weinig en de motor kukelt om, te veel dan heb je al gauw ruimte te weinig. Met een beetje snelheid wordt dat allemaal minder kritisch alleen ja, de snelheid ligt hoger. Mijn ervaring is dat een kneedown met wat snelheid makkelijker is dan op lage snelheid in de eerste versnelling. :P

Van een kneedown wordt je niet direct een betere rijder, het is geen doel op zich. Het is een hulpmiddel die je tijdens het rijden gebruikt.

Ik garandeer je dat je bij je eerste KD schrikt en de motor opricht. Ook garandeer ik je dat de motor nog veel verder kan dan je nu denkt en door te veel focussen op de KD ga je teveel onder druk je motor plat leggen om vervolgens erbij te gaan liggen.

Daarom, pak een trainingsdag op circuit, laat je voorlichten over zithouding en rijlijnen en dan komt die KD vanzelf.

Terug
Bovenaan Onderaan