LePensZeur
MF Frietkraam
Een goedenmiddag allen.
Misschien is 2018 nog niet het moment om een Suzuki Srad uit 1996 een brik te noemen.
De staat waarin deze verkeerd was heel erg, laat ik het daar maar op houden.
De vorige eigenaar kwam de motor laten zien, beide achterwiellagers waren compleet kapot waardoor het achterwiel ruime speling had.
Na het advies gegeven te hebben er niet meer op te rijden vertrok de persoon.
Lang verhaal kort , zodoende is de motor bij mij terecht gekomen, beter wat onderdelen als een jarenlange debiteur zal ik maar zeggen.
eerst maar begonnen met wassen en schoonmaken.
het schitterende jaren 90 fluor rood achtig kwam onder een enorme laag troep vandaan.
erg mooi ook hoe dat combineert met het rode rees gaas zoals te zien is op bovenstaande 2e foto.
Dat zwarte ruitje vond ik een wat minder geslaagd idee dus daar werd alie express voor ingeschakeld, het moet wel low budget blijven natuurlijk.
De achterwiellagers waren uiteraard kandidaat om als eerste vervangen te worden.
Dit gelijk in combinatie met het opfrissen van de achterrem met een revisieset, nieuwe blokken en vloeistof.
Achterband is op dit moment nog een 2e hands pilot road die prima voldoet voor de eerste paar km's zodra de motor weer compleet rijklaar is.'
Tussen de bedrijven door toch ruim een week verder maar de achterkant is weer compleet.
Vervolgens ook maar even de voorremmen bekijken aangezien het voorwiel ook voor inspectie en schoonmaken er uit gaat.
de pilot power op het voorwiel heeft zn mooiste tijd ook wel gehad en word voorzien van een mooie Mitas Sortforce.
Dat is wel even poetsen eer dat weg is, remstof.
Deze kon nog best even natuurlijk, maar soms ben ik een beetje een zeikerd in dingen.
Vervolgens word er een hoop tijd verspild.
Beide voor remklauwen worden gereviseerd en blijkt 1 zuiger vast te blijven zitten.
in mijnlompheid enthousiasme te hard de bankschroef aangedraaid en de boring vd zuiger is ovaal en blijft hangen op het kanaal waar de remvloeistof door heen gaat.
Uiteraard word er een andere 2e hands klauw besteld op een veel te laat tijdstip en blijkt bij aankomst van een ander model te zijn.
Volgens mijn documentatie zou ik toch echt een 6 zuiger remklauw moeten hebben dus uiteindelijk arriveren dus ook mijn XXL remblokken :
Affijn , ruim een maand later , het gaat tussen de bedrijven door he... , zitten de remklauwen er weer op , helemaal fris met remblokken die passen.
Nu maar eens gaan kijken hoe de lieve SchRad er motorisch aan toe is ...
Misschien is 2018 nog niet het moment om een Suzuki Srad uit 1996 een brik te noemen.
De staat waarin deze verkeerd was heel erg, laat ik het daar maar op houden.
De vorige eigenaar kwam de motor laten zien, beide achterwiellagers waren compleet kapot waardoor het achterwiel ruime speling had.
Na het advies gegeven te hebben er niet meer op te rijden vertrok de persoon.
Lang verhaal kort , zodoende is de motor bij mij terecht gekomen, beter wat onderdelen als een jarenlange debiteur zal ik maar zeggen.
eerst maar begonnen met wassen en schoonmaken.
het schitterende jaren 90 fluor rood achtig kwam onder een enorme laag troep vandaan.
erg mooi ook hoe dat combineert met het rode rees gaas zoals te zien is op bovenstaande 2e foto.
Dat zwarte ruitje vond ik een wat minder geslaagd idee dus daar werd alie express voor ingeschakeld, het moet wel low budget blijven natuurlijk.
De achterwiellagers waren uiteraard kandidaat om als eerste vervangen te worden.
Dit gelijk in combinatie met het opfrissen van de achterrem met een revisieset, nieuwe blokken en vloeistof.
Achterband is op dit moment nog een 2e hands pilot road die prima voldoet voor de eerste paar km's zodra de motor weer compleet rijklaar is.'
Tussen de bedrijven door toch ruim een week verder maar de achterkant is weer compleet.
Vervolgens ook maar even de voorremmen bekijken aangezien het voorwiel ook voor inspectie en schoonmaken er uit gaat.
de pilot power op het voorwiel heeft zn mooiste tijd ook wel gehad en word voorzien van een mooie Mitas Sortforce.
Dat is wel even poetsen eer dat weg is, remstof.
Deze kon nog best even natuurlijk, maar soms ben ik een beetje een zeikerd in dingen.
Vervolgens word er een hoop tijd verspild.
Beide voor remklauwen worden gereviseerd en blijkt 1 zuiger vast te blijven zitten.
in mijn
Uiteraard word er een andere 2e hands klauw besteld op een veel te laat tijdstip en blijkt bij aankomst van een ander model te zijn.
Volgens mijn documentatie zou ik toch echt een 6 zuiger remklauw moeten hebben dus uiteindelijk arriveren dus ook mijn XXL remblokken :
Affijn , ruim een maand later , het gaat tussen de bedrijven door he... , zitten de remklauwen er weer op , helemaal fris met remblokken die passen.
Nu maar eens gaan kijken hoe de lieve SchRad er motorisch aan toe is ...
Laatst bewerkt: