Lekkende voorvork en Groene Zeep?

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.557
113.005
Rèswèk
Ik zag pas in een topic dat het mogelijk zou moeten zijn dat een lekkende voorvork gerepareerd kon door groene zeep ergens te gebruiken. Hoe gaat dat in zijn werk?
 
Oplossing
A
Stofkap omhoog en dan een beetje wasmiddel op de keerring en dan de stofkap weer terug. Een keer inveren en dan een nacht laten staan
Wat ik bedoel dus dat die zeep niet zal werken maar dat je werking komt uit het schoonmaken van de ruimte tussen de lip en keerdeel van die je keerring .
Als je dan wat tussen wil smeren gebruik dan lutithium vet ( ik hoop dat ik het goed schrijft) dit vet smeert en hou je kunst rubber soepel , wat je van groene zeep niet kan zeggen die kan nogal agressief zijn voor kunstrubber

Groene zeep is een natuurproduct, en rubber ook! Lijkt mij dat ze beide niet 'bijten". Of gewoon vaseline gebruiken, of lithium vet.
 
Ik heb bij mijn VF tussen de keerring en de stofkap een viltpakking gezet die ik vol gedrukt heb met lagervet. Voor die tijd had ik last van een zwetende voorvork en had ik de voorvork te vaak in handen, nu is het al weer een tijdje (2 jaar) geleden dat ik daar een lekkage heb gehad.

Of dit komt doordat het vette vilt de laatste beetjes wat nog door de stofkap komt er af veegt of dat het lagervet de keerring permanent op laat zwellen weet ik niet. Tevens heb ik het idee dat ik minder stiction heb. Geen wetenschappelijk bewijs dus :)

db
 
v.d.v, bedankt maar te laat, en een goed lezer heeft gezien dat de stofkap omhoog doen een probleem meeneemt




:^
Was er ook al klaar mee...

Zitten nieuwe in :r , thanks voor de info, met name aan de "deskundigen" die klaarblijkelijk alleen maar initiatieven de grond ik kunnen trappen en ongebannen en ongestraft topics mogen verneuken met dingen waarvoor gewone gebruikers een veeg uit de pan krijgen en een weekban

Bekijk bijlage 1401522

Voor wat het waard is, ik ben toch blij dat je dit topic hebt geopend. DIt is sowieso een prima redmiddel als je ver van huis bent en je krijgt hiermee te maken.
Klein tubetje groene zeep kan dus standaard in de tas voortaan.
 
Die groene zeep zal wel helpen om vuil er tussenuit te krijgen maar is je keerring echt beschadigd door bijvoorbeeld over een steenslagputje
of roest gegaan te zijn zal al de groene zeep in de wereld je niet helpen en zal de keerring vervangen moeten worden en natuurlijk
de roest eerst verwijderen en het steenslag putje eerst glad maken.
 
Die groene zeep zal wel helpen om vuil er tussenuit te krijgen maar is je keerring echt beschadigd door bijvoorbeeld over een steenslagputje
of roest gegaan te zijn zal al de groene zeep in de wereld je niet helpen en zal de keerring vervangen moeten worden en natuurlijk
de roest eerst verwijderen en het steenslag putje eerst glad maken.

Heb ik al eerder geschreven!
 
Je kan het niet vaak genoeg schrijven
;)
1k0.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan