lederen combi of los jas/broek

Bennie L

MF veteraan
2 feb 2006
1.431
2
De Wijk
Hallo

Ik zit wat rond te neuzen naar nieuwe kleding. Na altijd een supersport te hebben gehad heb ik een sport/toer motor(z1000sx). En het combi pak wat ik heb word ook wat krap... :$ Ik wil niet meer een powerranger pak. Iets meer comfort en de jas dan ook geschikt om eventueel te dragen boven een spijkerbroek met protectie. :]

Zijn de losse jassen van bijvoorbeeld Alpinestars anders als de jassen van de combi pakken?
en zijn de broeken ook anders? Zit daar echt een groot verschil in in comfort etc. en is bijv de onderstaande jas goed te combineren met een jeans?

Losse jas:
3102016_10_devon_leather_jacket_1_1.jpg


Losse broek:
jagg_leather_pants_blackblack_airflow_1.jpg


Combi:
3161017_123_motegi-v2_2pc_suit_11_1.jpg



:W
 
Heb zelf een tweedelig pak van Büse, de broek kan ik niet los dragen omdat hij dan steeds afzakt, het jasje kan je prima los dragen, is wel aan de korte kant.
 
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer :+
 
Heb zelf een tweedelig pak van Büse, de broek kan ik niet los dragen omdat hij dan steeds afzakt, het jasje kan je prima los dragen, is wel aan de korte kant.

Ik draag idd ook wel een eens de broek zonder jas van mijn combi,vooral als t wat koeler is. Heb dan een jas van textiel erboven.
En dan zakt de broek ook wat af. :/
 
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer :+

Nou precies,daar vroeg ik me dus af. De jas in mijn voor beeld heb ik t idee dat die wat langer is waardoor je dat niet hebt.
 
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer :+

Heb ik ook, maar dan zelf gefabriceerd. Ideaal.
 
Als je ooit een echt leren pak wil beleven, verwen je met een op maat gefabriceerd pak van MJK. Dan besef je dat alles wat in een gewone winkel hangt een zwakke imitatie van motorkleding is.
 
Laatst bewerkt:
Als je ooit een echt leren pak wil beleven, verwen je met een op maat gefabriceerd pak van MJK. Dan besef je dat alles wat in een gewone winkel hangt een zwakke imitatie van motorkleding is.

Dat is denk ik afhankelijk van jouw lichaamsbouw. Na ongeveer 143 ;) overalls gepast te hebben kwam ik uit bij een Alpinestars raceoverall die perfect zit. En als voordeel ten opzichte van MJK heeft dat hij een stuk soepeler en lichter van gewicht is.

It only comes at a price....... :X

Maar back on topic, de meeste overalls hebben een sportieve snit en zitten op een sport/toer- of toermotor daardoor niet echt lekker. Dan is een combipak vaak geschikter, en bij sommige merken kun je volgens mij ook verschillende soorten jassen en broeken aan elkaar ritsen.

Maar daar zullen ze je bij een goede motorkledingzaak vast heel goed over kunnen adviseren. Persoonlijk zou ik informeren bij Termaat of Motorkledingcenter.
 
Ik heb een combi pak (alpinastars).
De broek gebruik ik zo goed als nooit, maar jas gebruik ik de hele zomer.
Als ik naar mn werk ga kan ik de jas gewoon aan mn textiele broek ritsen.
 
Een overal is toch kut? Het zit prima wanneer je op de motor zit. Zeker weten, maar zodra je er vanaf stapt is het kut. Het is gemaakt in de zithouding van een race motor dus lekker rechtop staan zit er niet bij. Dan heb ik het nog niet over de onhandigheid (ff jas uit zit er niet bij, ff makkelijk plassen zit er niet bij, etc. etc.).

Textiel daarentegen is 100x keer comfortabeler wanneer je van de motor afstapt (ook vergeleken met een leren combi).

Ik denk dat iemand voor zichzelf moet beoordelen op welke manier hij "motor rijdt". Pak je dat ding uit de schuur, rij je een rondje en stap je pas weer af terug bij jouw schuur, dan zou een overall een goede optie zijn.

Wijk je hier vanaf dan zou ik mijzelf afvragen waarom je zo'n oncomfortabel ding zou dragen. De looks kunnen een reden zijn, dat weet ik :)

Ik heb er zelf 1 van Alpinestars voor de circuitdagen. Zit top op de motor en ik zou niets anders willen dragen op het circuit. Op straat rijd ik echter (op mijn GSXR en elke andere supersport die ik heb gehad) altijd met textiel. Het comfort dat dit geeft is toch onbetaalbaar :)

Wat betreft leren combi's;
De jassen zijn vaak kort en de broeken hoger. Trek je deze los van elkaar aan dat heb je een kort jasje of een hoge broek. Nu is die broek het probleem niet zo gauw, want daar heb je vast een andere jas overheen, maar die korte jas kan storend zijn wanneer de wind op een frisse dag er onder komt.

Ik zou zelf dan eerder naar een losse jas en losse broek zoeken die geen deel van een combi zijn zodat deze een wat betere vorm hebben.
 
Laatst bewerkt:
Een overal is toch kut? Het zit prima wanneer je op de motor zit. Zeker weten, maar zodra je er vanaf stapt is het kut. Het is gemaakt in de zithouding van een race motor dus lekker rechtop staan zit er niet bij. Dan heb ik het nog niet over de onhandigheid (ff jas uit zit er niet bij, ff makkelijk plassen zit er niet bij, etc. etc.).

Textiel daarentegen is 100x keer comfortabeler wanneer je van de motor afstapt (ook vergeleken met een leren combi).

Ik denk dat iemand voor zichzelf moet beoordelen op welke manier hij "motor rijdt". Pak je dat ding uit de schuur, rij je een rondje en stap je pas weer af terug bij jouw schuur, dan zou een overall een goede optie zijn.

Wijk je hier vanaf dan zou ik mijzelf afvragen waarom je zo'n oncomfortabel ding zou dragen. De looks kunnen een reden zijn, dat weet ik :)

Ik heb er zelf 1 van Alpinestars voor de circuitdagen. Zit top op de motor en ik zou niets anders willen dragen op het circuit. Op straat rijd ik echter (op mijn GSXR en elke andere supersport die ik heb gehad) altijd met textiel. Het comfort dat dit geeft is toch onbetaalbaar :)

Wat betreft leren combi's;
De jassen zijn vaak kort en de broeken hoger. Trek je deze los van elkaar aan dat heb je een kort jasje of een hoge broek. Nu is die broek het probleem niet zo gauw, want daar heb je vast een andere jas overheen, maar die korte jas kan storend zijn wanneer de wind op een frisse dag er onder komt.

Ik zou zelf dan eerder naar een losse jas en losse broek zoeken die geen deel van een combi zijn zodat deze een wat betere vorm hebben.

Zoals je schrijft,iedereen persoonlijk.
Ik ben het bijna helemaal met je eens, behalve over de leren jas, dat die te kort zou zijn.
Zodra het lekker weer is,en absoluut geen regen kans pak ik zeker mn leren jas, omdat leer gewoon veel lekkerder zit, en het klappert.
Ik draag de leren jas ook geregeld boven mn kevlar jeans, en heb nooit last van bouwvakkerdecolate, al moet je wel je trui iets omhoog trekken, zodat jij niet uitsteekt onder de jas, maar storend vind ik dat persoonlijk nooit.
 
vanmiddag ff wat gepast,en de losse jassen van in dit geval Alpinestars zijn op de rug een stuk langer als de jassen van de combi's. Deze kan ik dan beter eventueel combineren met een jeans.

Dinsdag maar ff wat halen denk.

Heb ook nog een overal thuis maar dat is alleen geschikt voor circuit. Maar dat is een beetje over ;)

Leer is idd een stuk duurder als textiel,maar vind t veel lekkerder met rijden.

keuzes.... :)
 
vanmiddag ff wat gepast,en de losse jassen van in dit geval Alpinestars zijn op de rug een stuk langer als de jassen van de combi's. Deze kan ik dan beter eventueel combineren met een jeans.

Dinsdag maar ff wat halen denk.

Heb ook nog een overal thuis maar dat is alleen geschikt voor circuit. Maar dat is een beetje over ;)

Leer is idd een stuk duurder als textiel,maar vind t veel lekkerder met rijden.

keuzes.... :)

Alpinestars leren jassen zijn vaak iets langer en minder getailleerd.
Heb zelf een nieuwe combi gekocht dit weekend en de jas kan ik combineren met een kevlar jeans, met een dainese jas zou het echt niet kunnen, die zijn vaak smaller en veel korter.

Alpinestars heeft ook een paar jassen met jaszakken aan de buitenkant, kan ook handig zijn.

Voor de regen kan je altijd een regen overal pakken, bij de meeste motoren kan je die ook wel kwijt onder het zadel/opbergruimte.

Voor extra protectie in jas/broek kan je kijken naar d3o protectoren of andere merken van hetzelfde materiaal. Is flexibel en wordt had bij een zware impact, daardoor dus comfortabel met rijden/lopen/etc.
 
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer :+

Waar zijn deze aanritsstukjes te koop? Of bedoel je de Safeway belt van Rev'it?
 
Koop een knappe combi

Ik heb er een van IXS

Super tevreden over.
Heel mooi afgewerkt, kwaliteit. Mooi leder etc.

Lengtemaat broek was niet te verkrijgen bij de andere merken, althans toen (2008)

Overall is toch niet "nodig" op straat
 
Terug
Bovenaan Onderaan