Last van kontklevers

Er zijn helaas zoveel holtorren op de weg.
Ik had een Vito als werkbus. Automaat 113 Diesel. Ging best rap, maar ik rij altijd vmax+5 gps snelheid. Gewoon ff vlotter dan de rest.

Toch zat klevers, die laat ik lekker voorbij als ik normaal ruimte kan maken.

Je denkt dan, dat komt doordat ik in een busje zit.

Nu in een dikke Renault Megane station nog steeds last van holtorren.

Ik maak me er niet meer druk om.

Op de Duc heb ik er geen last van, maar gaat er een kleven dan geef ik vaak ff 1x een dot gas en dan zie je ze niet meer terug ;)
 
Vind het lastig te beoordelen omdat in de tijd dat ik mijn A haalde, je die belachelijke regels niet had, dat je moet beginnen met een veel te lichte motor. Het lijkt mij gevaarlijk. Heb zelf een Yamaha Tricker als cross / speel brommertje. En heb ermee op de snelweg gereden, maar helemaal lekker is dat niet. Echter heb ik weinig last van bumperklevers om de doodeenvoudige reden dat ik naar rechts ga op het moment dat er ruimte is. Zo heb ik het destijds geleerd en houd dan ook niet vaak snellere verkeersdeelnemers op. Echter in het huidige verkeer ben ik een van de weinigen die gebruik maakt van de rechter rijstroken. Iedereen lijkt patent te hebben op de meest linker rijstrook, met alle irritaties van dien.
 
Vind het lastig te beoordelen omdat in de tijd dat ik mijn A haalde, je die belachelijke regels niet had, dat je moet beginnen met een veel te lichte motor. Het lijkt mij gevaarlijk. Heb zelf een Yamaha Tricker als cross / speel brommertje. En heb ermee op de snelweg gereden, maar helemaal lekker is dat niet. Echter heb ik weinig last van bumperklevers om de doodeenvoudige reden dat ik naar rechts ga op het moment dat er ruimte is. Zo heb ik het destijds geleerd en houd dan ook niet vaak snellere verkeersdeelnemers op. Echter in het huidige verkeer ben ik een van de weinigen die gebruik maakt van de rechter rijstroken. Iedereen lijkt patent te hebben op de meest linker rijstrook, met alle irritaties van dien.


full
 
krijg de indruk dat het soms niet eens opzettelijk is omdat ze langs je heen kunnen kijken en de focus op de voorganger (auto) is gericht.
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook regelmatig last van, maar dan ga ik gewoon mijn voorligger inhalen, en ben ik er ook van af :)
 
van de achterkant heb je geen idee of je nou op een 125 of op een 600 rijdt.

je bent op de motor veel meer bezig met wat er om je heen gebeurt dus ervaar je het "kleven" veel meer als in de auto .

missschien lijkt het alsof ze kleven voor je gevoel maar rijden ze gewoon achter je ..........ook 75
Mag het hopen anders zitten ze in je bumper in plaats van er dicht achter. :X
 
Wat is normaliter je positie op de weg in zulke situaties? Ik merk bij klevers op 60-80 wegen dat ze wel eens meer afstand nemen, zodra je links midden gaat rijden.
Helemaal mee eens!
Sommige koekblikkers zien je misschien alleen als echte medeweggebruiker als je op de zelfde lijn zit als een bestuurder in een auto.
Zo heb ik het ook aangelerd gekregen toen ik nog leste :Y



@TA: de lichte Honda motoren tot 250cc staan erom bekend een afwijking van gemakkelijk 10% te hebben.
Als je 80 rijdt, rijdt je eigenlijk maar ongeveer 72. En een CBF125 lijkt voor velen een brommer, al stel ik de vraag of de gemiddelde automobilist wel onderscheid kan maken tussen een motor en een brommer :')

Maar dat is niet de oorzaak dat ze bumperkleven. Ik rijdt met mijn 750 zelden te snel (nee, ik zeg niet nooit), en heb er ook veel last van.

Zoals al gezegd is hier, laat ze voorbij, ga er niet tegenin, met de motor ben je te kwetsbaar.
 
Heb er zelf nooit last van. Ik doe niet aan +5km boven de maximale snelheid, ik rij gewoon mee met het verkeer wanneer er maar één baan is. Misschien ligt het daar aan.
 
Ik heb nooit last van klevers op de motor want ik rijd zelf altijd veel te hard en dus harder dan overig verkeer
 
Weinig last van bumperklevers, zodra ik de mogelijkheid heb, ga ik gewoon netjes opzij

Alleen op 1-baans wegen kunnen ze fijn figuurlijk aan het gas, ik rij altijd boven de Vmax, als ze dan op m'n reet gaan zitten ga ik ineens wel de maximum snelheid rijden, schieten ze er nog minder me op
 
Gewoon op links en door. Doe ook wel eens terug naar de 4, koppeling iets te bruut op laten komen, dan slingert de achterkant iets en remt ie af op de motor en geef dan direct een flinke dot gas om een gat te trekken terwijl zij nog bezig zijn bij te komen van de schrik. Zie ik dat ze weer meegaan, druk ik op de achterrem. Meestal houden ze dan afstand, maar zit er dan zo'n Renault Megane Station of Mercedes Vito (geen nare verwijzing ST-71) achter me, ga ik de strijd niet aan en maak ik heel duidelijk ruimte, zwaai een keer met de arm dat ik ze voorbij laat en of ze houden dan alsnog afstand, danwel gaan ze er voorbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
had op de jawa nooit geen last van bumper klevers,beetje gas er bij en ze zaken snel
weg door de 2t rook die de auto binnen kwam :] met de echte Oostblok 2t olie,
 
Goeiedag ik ben Joran en sinds vandaag member en rijd nu 2 weken met mijn CB125F,


Ik heb een simpele vraag , hebben jullie ook zoveel last van kontklevers ? Ik rij ongeveer 75-80 in zone 70 alrijd
Iets boven de toegelaten snelheid maar toch kleven ze , komt dit door de motor ? (Zijn best wel dunne bandjes)


Hoor graag van jullie bedankt !
Langzamer gaan rijden (kan in de auto ook doen) en als het muntje bij ze valt, dat ze afstand moeten nemen, ga je weer 80+ rijden. En als ze erg gefrustreerd zijn..uhh..haast hebben, halen ze je wel in, ben je er ook vanaf.

Maar het is inderdaad ook zo dat kleven eerder bij lichte motoren en motorscooters voorkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan