Lap timer app etc. android

Bas Tussengas

MF veteraan
23 sep 2005
1.246
531
Utrecht
Hallo (vooral) mannen,

Ik kan me niet voorstellen dat hier niet al een geweldige app voor is die alles bij houdt.
GPS, versnellings meter, alles hebben de nieuwste telefoons, dus is er iemand bekend met een app die alles aan elkaar linkt tot bruikbare gegevens voor ons?

Wellicht voorgeladen circuits etc.
 
Wat een gaaf Appje zeg!

En ik ben benieuwd naar de afwijking, de rondetijd wordt ook met een transponder bij gehouden.
Zo in de auto werkte het al mooi, duidelijk af te lezen waar en hoeveel G-krachten je maakte.
 
Wat een gaaf Appje zeg!

En ik ben benieuwd naar de afwijking, de rondetijd wordt ook met een transponder bij gehouden.
Zo in de auto werkte het al mooi, duidelijk af te lezen waar en hoeveel G-krachten je maakte.

Je kan inderdaad wel beter een externe GPS gebruiken (ik gebruikte Qstarz). Die kan je gewoon in de app koppelen en de verschillen zijn echt minimaal. Er is ook nog een gratis programmatje genaamd Racechronoavi News – RaceChrono waarmee je de data als avi kunt exporteren. Allemaal gratis :P

Eventueel kan je nog extra data met racedac hardware (niet gratis) verzamelen en koppelen aan racechrono.

Daarna in je filmpje monteren en klaar -> CARMA racing / Videos / 30 september 2013 / Race 2
 
Laatst bewerkt:
de "vooral mannen" vond ik echt leuk....

ik ken echt een hoop meiden die jou helemaal zoek rijden _O-
 
Je kan inderdaad wel beter een externe GPS gebruiken (ik gebruikte Qstarz). Die kan je gewoon in de app koppelen en de verschillen zijn echt minimaal. Er is ook nog een gratis programmatje genaamd Racechronoavi News – RaceChrono waarmee je de data als avi kunt exporteren. Allemaal gratis :P

Eventueel kan je nog extra data met racedac hardware (niet gratis) verzamelen en koppelen aan racechrono.

Daarna in je filmpje monteren en klaar -> CARMA racing / Videos / 30 september 2013 / Race 2

Interessant dat Racedac. Eens in verdiepen.
 
Even oma wegjagen.

Hoe hebben jullie de telefoon gemonteerd? Heb nu nog zo'n goedkope china laptimer. Doet het op zich goed mits er iemand een deftig baken heeft geplaatst. Ligt inmiddels ook al een paar jaar op zolder dus ben benieuwd of hij het uberhaupt nog doet. Vandaar dat ik eigenlijk racechrono wil proberen. Heb nog wel een oude telefoon liggen ook, dus benieuwd hoe jullie deze bevestigen.
 
ik heb gewoon zo'n 1" bal op ali gekocht voor aan je kroonplaat, en dan zo'n universele x-grip telefoonhouder met elastiek eromheen. Ik heb nog een losse bluetooth GPS ontvanger die ik dan in de bult op mijn pak duw of ergens anders met goede ontvangst, zonder die losse GPS ontvanger is het signaal niet altijd even goed.
 
Ik rij sinds vorig jaar met een oude s4 op mijn kroonplaat zonder externe gps ontvanger. Tijden kloppen op assen en op zolder gewoon tot op de honderdste. Super fijne app race chrono zeker leuk om te kijken na de hand. Kun je je snelheid op elk punt van de baan terug zien. En onder het rijden super goed af te lezen. Hoesje, dubbel zijdige tape, oude smart phone en een ty rap voor zekering
Screenshot_20190108-162034.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die van mij zit ook op de kroonplaat. 2 blokjes eronder zodat ie goed ondersteund wordt en 2 ty-rips doen de rest.

Een externe gps is wel aan te raden voor de nauwkeurigheid. Op mijn motor zit die boven de tellerunit.

Ook heb ik voor €20 de pro versie van racechrono gekocht. Daar kun je net weer iets meer mee. Op dit moment druppelen de kabel onderdelen uit china binnen waarmee ik wil proberen ook data als toerental vanuit de ecu te loggen.
 
Het is voor mij ook nieuw op deze manier, als het niet bevalt wordt het ook iets op de kroonplaat fabriceren :)
 
Fijn om te horen dat de app goed werkt zonder externe ontvanger. Ga het sinds dit jaar namelijk exact op dezelfde manier proberen als jij, maar dacht zelf namelijk wel een ontvanger te kopen. Ga ik nu dus niet meer doen haha.
 
Die van mij zit ook op de kroonplaat. 2 blokjes eronder zodat ie goed ondersteund wordt en 2 ty-rips doen de rest.

Een externe gps is wel aan te raden voor de nauwkeurigheid. Op mijn motor zit die boven de tellerunit.

Ook heb ik voor €20 de pro versie van racechrono gekocht. Daar kun je net weer iets meer mee. Op dit moment druppelen de kabel onderdelen uit china binnen waarmee ik wil proberen ook data als toerental vanuit de ecu te loggen.
Ik zat even te kijken, maar de “niet pro” versie is ook niet eens meer te downloaden.. :(
 
Als ik dit draadje lees ben ik benieuwd of en hoe het Pilz gelukt is om de RPM data uit de ECU door te spelen naar de Racecrono aplicatie. Ik heb al een aftakking uit de ecu voor het functioneren van een GiPro versnellingsindicator.
(ik heb weinig ervaring met " regels " op fora, als het beter is een nieuw bericht te maken hoor ik dat graag)
Met fijne groet!
Nico.
 
Hi Nico,

Ik ben zover gekomen dat ik met mijn telefoon de ruwe data uit mijn ECU kon lezen, dus de bits en bytes. Vervolgens heb ik mijn motor platgereden op Zolder en het 'project' moeten stoppen. Helaas is het me dus niet gelukt de data op te roepen in Racechrono, maar omdat ik het wel via de telefoon kan uitlezen ben ik er van overtuigd dat het uiteindelijk wel moet kunnen. Het is vooral een kwestie van de juiste commando's in RC zetten.
 
Als ik dit draadje lees ben ik benieuwd of en hoe het Pilz gelukt is om de RPM data uit de ECU door te spelen naar de Racecrono aplicatie. Ik heb al een aftakking uit de ecu voor het functioneren van een GiPro versnellingsindicator.
(ik heb weinig ervaring met " regels " op fora, als het beter is een nieuw bericht te maken hoor ik dat graag)
Met fijne groet!
Nico.
Is goed te doen als je zo'n obd2 stekkertje hebt, redelijk plug-and-play;
Als je met pre-obd spul rijd is het nogal veel meer werk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan