Lange mensen motor gezocht (zonder reuzen die chiwawa's rijden)

friendly ghost

Die hard MF'er
6 dec 2010
639
1
Diemen
Heuy,

Even voorstellen, ben iemand van 2.03.. heb op een CBR 600f4 gereden en was een hell op vakantie, vooral autobaan.
Vandaag op de blijkbaar grootste racer gereden, een honda vtr, en t is gewoon te klein, kramp in benen pijn aan polsen.

Dit betekend dus geen sport toursport naked meer voor mij! En dat is prima!!!

Nou zat ik even rond te kijken en zag wel wat mormels als v-strom en diezelfde van Honda. Maar die zijn vrij prijzig...

Stel je voor, ik wil lekker veel cc's rond 1000? Iets minder mag,...
2 Cilinders...
Lekkere zithouding zonder compromis.
Geen BMW, vond ik saai..
Dus veel pit, uiterlijk boeit niet zo.
Wil lekker naar t buitenland cruisen,maar ook me mega snelle vriendjes bijhouden op die autobahn.

En dit alles voor een zacht prijsje max 2500.... Weet het, super dom...

Zag een TDM 900 of 850 als optie.
Maar wil meer opties.
Ik weet dat dit alweer een lange mensen topic is,... Maar!! Dit keer hopelijk zonder mensen die zeggen, ik ben 2 meter, rij op een Honda DAX 125cc Kawa 600 of elke andere racer, bijna racer, net niet racer, naked, etc... en zit prima!! 😂

Ben benieuwd of jullie een motor kennen die ik nog niet ken 🤔

Thanks alvast!!

Ik heb dus een dax125 en zit er op en rij. Maar wel max 10km achter elkaar ofzo, en vooral voor de lol. Me nieuwe motor moet wat serieuzer chill zijn :) maar ook spannend en soms zelfs eng :) vtr kwam erg in de buurt van hoe vlot ik het zoek 🤗iets minder mag ook, maar geeft wat richting!
En oja! Dus echt geen BMW! 😘
Wil tour Enduro etc wel graag horen!!!

Groetjes!!
 
ik zou eens kijken of je ergens een ducati multistrada 1000 DS voor een leuk prijsje kan vinden. als ik me de tests uit de tijd dat hij nieuw was goed herinner was dat best een leuke stuurmachine met behoorlijk wat porrie aan de krukas.
 
Ik ben 2.04 en heb met veel plezier op een Aprilia Falco gereden. Hetzelfde 2 cilinder 1000cc blok als in de RSV. Heerlijk veel pit en jouw prijsklasse.

Daarna op zoek gegaan naar iets moderners, en je wordt inderdaad vaak richting een honda crossrunner of de BMW boxers gepraat bij een motorzaak. De BMW boxers vind ik verschrikkelijke motoren om mee te rijden. Maar ik ben terecht gekomen bij een BMW k1200R, een heerlijk felle 4 cilinder naked, en zit nog net wat ruimer dan de Aprilia. Daar kan ik makkelijk uren op vol maken.
 
Ik ben 2.04 en heb met veel plezier op een Aprilia Falco gereden. Hetzelfde 2 cilinder 1000cc blok als in de RSV. Heerlijk veel pit en jouw prijsklasse.

Daarna op zoek gegaan naar iets moderners, en je wordt inderdaad vaak richting een honda crossrunner of de BMW boxers gepraat bij een motorzaak. De BMW boxers vind ik verschrikkelijke motoren om mee te rijden. Maar ik ben terecht gekomen bij een BMW k1200R, een heerlijk felle 4 cilinder naked, en zit nog net wat ruimer dan de Aprilia. Daar kan ik makkelijk uren op vol maken.
Klinkt oké, hoe is dat met onderhoud? Of gewoon olie voeren en dan rijdt het wel😁
Ook ervaring met bijvoorbeeld Honda varadero of dat soort modellen?
 
ik zou eens kijken of je ergens een ducati multistrada 1000 DS voor een leuk prijsje kan vinden. als ik me de tests uit de tijd dat hij nieuw was goed herinner was dat best een leuke stuurmachine met behoorlijk wat porrie aan de krukas.

Haha goeie, zag al een Italiaanse een review doen op een TDM die deze er vervolgens bij haalde om te laten zien wat wél een motor was 😂
 
Verbreed je zoekgebied door ook naar 4 cilinders te kijken maar wel met een eigen karakter.
De Honda VFR schijnt goed te bevallen bij lange mensen.
Het is een V4 en die heb je in 750cc voor de oudere modellen die vanaf 1998 over is gegaan naar 800cc en in 2010 een 1200cc versie heeft gekregen.
Vanaf 2011 is er een 800cc allroad model gekomen onder de naam Crossrunner die in 2015 compleet vernieuwd is en in 2012 is de Crosstourer erbij gekomen oftewel de 1200X welke in mijn avater te zien is (hiervoor had ik een 2002 VFR800 VTEC).
 
1,96 mag mijn lengte zijn, voornamelijk door erg lange benen.
Honda Blackbird is voor mij DE motor, en ik heb al heel wat andere modellen gereden.





Heuy,

Even voorstellen, ben iemand van 2.03.. heb op een CBR 600f4 gereden en was een hell op vakantie, vooral autobaan.
Vandaag op de blijkbaar grootste racer gereden, een honda vtr, en t is gewoon te klein, kramp in benen pijn aan polsen.

Dit betekend dus geen sport toursport naked meer voor mij! En dat is prima!!!

Nou zat ik even rond te kijken en zag wel wat mormels als v-strom en diezelfde van Honda. Maar die zijn vrij prijzig...

Stel je voor, ik wil lekker veel cc's rond 1000? Iets minder mag,...
2 Cilinders...
Lekkere zithouding zonder compromis.
Geen BMW, vond ik saai..
Dus veel pit, uiterlijk boeit niet zo.
Wil lekker naar t buitenland cruisen,maar ook me mega snelle vriendjes bijhouden op die autobahn.

En dit alles voor een zacht prijsje max 2500.... Weet het, super dom...

Zag een TDM 900 of 850 als optie.
Maar wil meer opties.
Ik weet dat dit alweer een lange mensen topic is,... Maar!! Dit keer hopelijk zonder mensen die zeggen, ik ben 2 meter, rij op een Honda DAX 125cc Kawa 600 of elke andere racer, bijna racer, net niet racer, naked, etc... en zit prima!! 😂

Ben benieuwd of jullie een motor kennen die ik nog niet ken 🤔

Thanks alvast!!

Ik heb dus een dax125 en zit er op en rij. Maar wel max 10km achter elkaar ofzo, en vooral voor de lol. Me nieuwe motor moet wat serieuzer chill zijn :) maar ook spannend en soms zelfs eng :) vtr kwam erg in de buurt van hoe vlot ik het zoek 🤗iets minder mag ook, maar geeft wat richting!
En oja! Dus echt geen BMW! 😘
Wil tour Enduro etc wel graag horen!!!

Groetjes!!

Je wil geen sport motor, maar wel rond 1000 cc en je megasnelle vriendjes op de autobahn bijhouden.
En dan noem je een TDM als optie ?? '( _O-
Ik vind de TDM echt een ruk fiets, hij is nergens erg goed in en smakeloos.

Als ik het zo inschat ben je echt nog heeeel erg beginnend, als ik jou was dan zou ik vooral ook eens wat proefritjes ritselen of eens huren voor een dag. Motoren zijn persoonsgebonden, veeel meer dan auto's. Wat je grote buurman een geweldige motor vind, zou jij bagger kunnen vinden. En andersom.
 
KTM adventures zijn hoog en snel zoals de 1090, 1190 en 1290.

Ik heb van alles moeten aanpassen om er op te passen. 😁😉
 
Laatst bewerkt:
Klinkt oké, hoe is dat met onderhoud? Of gewoon olie voeren en dan rijdt het wel😁
Ook ervaring met bijvoorbeeld Honda varadero of dat soort modellen?

De aprilia inderdaad 1x per jaar olie en af en toe de ketting spannen/smeren. En hij vreet achtbanden met het hoge koppel. Het zijn verder betrouwbare brommers, als je een nette vind. De BMW heeft dan geen ketting maar is wat minder betrouwbaar, vage elektra storingen door het veel te gecompliceerde boordnet dat erop zit.

Varadero geen ervaring mee
 
Het budget van 2500 euro is een uitdaging. Maar is een triumph tiger 1050 niks?
 
Het budget van 2500 euro is een uitdaging. Maar is een triumph tiger 1050 niks?
idd, 2500 is wat lastig budget.. Zelf ook moeten overstappen al ben ik maar 1m90, erg blij met zadel hoogte van 81cm.
Suzuki vstrom is wat ik in eerste instantie dacht.
Verder, kijk eens hier tussen Tips voor lange motorrijders
en googlen op seat height wil ook nog wel eens wat boven brengen.
 
1,96 mag mijn lengte zijn, voornamelijk door erg lange benen.
Honda Blackbird is voor mij DE motor, en ik heb al heel wat andere modellen gereden.







Je wil geen sport motor, maar wel rond 1000 cc en je megasnelle vriendjes op de autobahn bijhouden.
En dan noem je een TDM als optie ?? '( _O-
Ik vind de TDM echt een ruk fiets, hij is nergens erg goed in en smakeloos.

Als ik het zo inschat ben je echt nog heeeel erg beginnend, als ik jou was dan zou ik vooral ook eens wat proefritjes ritselen of eens huren voor een dag. Motoren zijn persoonsgebonden, veeel meer dan auto's. Wat je grote buurman een geweldige motor vind, zou jij bagger kunnen vinden. En andersom.
Als ik het zo inschat trek je te snel conclusies😂 ik keek naar de TDM als laatste optie waarvan ik weet dat me pa er vroeger prima op paste.

Verder geef ik toch aan dat ik gewoon een 2 cilinder wil, veel cc's. Dus help door modellen te noemen of ga naar buiten, het is lekker weer. 🤡
 
idd, 2500 is wat lastig budget.. Zelf ook moeten overstappen al ben ik maar 1m90, erg blij met zadel hoogte van 81cm.
Suzuki vstrom is wat ik in eerste instantie dacht.
Verder, kijk eens hier tussen Tips voor lange motorrijders
en googlen op seat height wil ook nog wel eens wat boven brengen.
Die v-strom mag ik vanmiddag proberen geloof ik.

Waar staan die blackbirds in die tips voor lange mensen dan? 🤣
 
Misschien een niet al te nette KLV 1000 (wij van wc-eend :+) voor dat budget te vinden? Die van mij is verhoogd en met mijn 1,80 kom ik net met de tenen aan de grond.....
 
Als iemand die ook niet verticaal gehandicapt is zoals een groot deel van de bevolking :
schijf die 600's en cb'tjes maar af.. allemaal minibikes , leuk voor ukkie's en lijden met lessen

1 - Honda VFR ( heb ik, past goed .. toegegeven.. hij "oogt" wat klein als je er op zit ) Maar je hebt beenruimte.
2 - Honda Blackbird. Zee van ruimte , hij is al eerder genoemd.. maar denk wel "de" motor voor mensen met normale lichaamsbouw.
3 - BMW , tja.. niet mijn ding , maar zelfs die oude k80, k100 .. ruimte zat.. Die nieuwere zijn ook lekker ruim.
( en duur.. en zwaar en lelijk.. tenzij die k1300(s) die is wel rete geil , alleen jammer dat het een BMW is )
4 - triumph sprint 1200 , maar oh zo rete zwaar ( en vind hem smerig lelijk )
5 - Honda Magna ( oude model ) , ok.. weer een honda.. maar.. je zit er echt fatsoenlijk op.
6 - Nog meer Honda's , die transalp / africa twin redelijk.. of die nieuwere x(l???)600 , zit je gewoon goed op.

Maar als ik mocht kiezen met een vuist vol met euro's..
Een KTM. Of een Africa Twin ( wel in dakar uitvoering )
 
Terug
Bovenaan Onderaan