Lange mensen motor gezocht (zonder reuzen die chiwawa's rijden)

Heb het wel eens geprobeerd zo'n HD .. ( helaas, niet die éne wel mooie.. de WWII leger HD.. ) ,
Het oogt groot.. lomp ( echte yank dus )
Maar je zit met je noten zo kort op het tankje, dat je inderdaad die verlengstukken nodig hebt om je voeten op te zetten ..
Voor mij zou het beteken dat ik net zo goed op het voorasje een paar stepjes kon zetten.. want daar kwam ik op uit met
enigszins mijn benen in een houdbare houding

Kon ik nog wel een pallet meuk meenemen achter me , als het spatbordje niet aan een rietje omhoog stond en niet meer gewicht
kon dragen als z'n eigen blik.

Buell zelfde verhaal, echte minibikes.. voor midget-racing ofzo.
 
Als ik het zo inschat trek je te snel conclusies😂 ik keek naar de TDM als laatste optie waarvan ik weet dat me pa er vroeger prima op paste.

Verder geef ik toch aan dat ik gewoon een 2 cilinder wil, veel cc's. Dus help door modellen te noemen of ga naar buiten, het is lekker weer. 🤡

Aprilia tuono, eerste generatie. Wereldfietsen.
 
Als ik het zo inschat trek je te snel conclusies😂 ik keek naar de TDM als laatste optie waarvan ik weet dat me pa er vroeger prima op paste.

Verder geef ik toch aan dat ik gewoon een 2 cilinder wil, veel cc's. Dus help door modellen te noemen of ga naar buiten, het is lekker weer. 🤡

Zo, is er iemand over je tenen gereden ofzo :?

Dit is een gezellig informatief forum. Je mag dus best wat vriendelijker reageren, anders pas ik je naam vast aan ;)

Kijk anders ook eens op Motorcycle Ergonomics

Wat ook een serieuze optie voor je zou kunnen zijn: Honda Varadero.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.92. Denk dat je toch moet denken aan zadel laten verhogen. Heb ik ook gedaan, omdat ik zonder een redelijke beenhoek niet wil/kan rijden. Mijn zadel is nu onbelast op 89cm (+4cm). Op een hoge motor ziet dat er niet slecht uit.

Als je dan stuur op normaal laat staan, dan krijg je toch een automatisch een sportievere houding. Gerbruik ook een minischerm, omdat de turbulentie dan onder mijn helm zit. En de wat sportievere houding helpt tegen de winddruk. En de airflow neem ik er graag bij, ik rij voor het plezier.

Zal wel dik buiten je budget liggen, maar een KTM met 92cm zithoogte, en de voetsteunen lager zetten? Voor mij is is 92cm geen probleem, had ik op een BMW GS, dus je moet tot 97cm aankunnen. Ingebouwde anti diefstal, dat steelt dus niemand. Maar dan heb je wel plezier van goed zitten, en je benen kunnen gebruiken tijdens rijden.
 
Hi, ik ben 1,97, en liep met dezelfde problemen, mijn vrouw heeft een suzuki bandit 650 2005, dat gaat "redelijk". na veel zoeken en rijden, heb ik uiteindelijk voor een Aprilia Shiver 750 gekozen... Heeft een heerlijke zit voor ons "lange" mensen, neem het model van voor 2010, die erna is wat anders qua zitting.
Brede zitting, 2 cilinder, goede looks, en stuurt prima.
 
Oh, en de Ducati 1200 monster, of 821, hangt beetje af van je been verhoudingen, maar hier zat ik ook prima op, niet die 797, nieuwere ducati's (ook de hypermotard) zijn wat vriendelijker voor de langere medemens.

Maar dat is slechts hoe ik het ervaren heb, in mijn reis naar een lekker zittende motor, met als eis een italiaan en 2 cilinder

EDIT: ik zie nu je budget... Alle fietsen zitten daar ruim boven... Je hebt niks aan mijn input dus, sorry!
 
Groot voor weinig, een oude Suzuki GSX 1100F of een oude Honda CBR 1000.
 
Zo, is er iemand over je tenen gereden ofzo :?

Dit is een gezellig informatief forum. Je mag dus best wat vriendelijker reageren, anders pas ik je naam vast aan ;)

Kijk anders ook eens op Motorcycle Ergonomics

Wat ook een serieuze optie voor je zou kunnen zijn: Honda Varadero.

Soort van, beetje, zand in de ... maar een groot deel was de niet te lezen treiter blij zonnige intonatie 😁

Ik zit nu inderdaad wat serieuzer naar een afgetrapte varadero te kijken 🤔 gister een paar keer gas gegeven op en een v-strom was ook geinig, zat wel echt als een koning op dat ding met zo'n mega zadel en houding! :)
Het wordt dus zeker wel een rechtop zit comfy motor! Nu maar is zoeken naar een mooi dealtje :)
en natuurlijk even proef zitten op een varadero 😎 is dat zadel ook een beetje te verhogen ?(met lijmpistool schuim en ducktape denk je)? (Product ontwerper dus kan ook mooi natuurlijk met me CNC frees)
 
Een ZRX natuurlijk! Lekkere grote fiets. OK, ik ben 'maar' 1,98 maar toch he.
Hier, dit is degene die je wilt hebben: Kawasaki ZRX1100 “Jack Daniels” €2900,-

Geen dank! *D

Edit:
Oh ik zie nu pas de wens voor een tweecilinder.... waarom eigenlijk? Lekker 'veel koppel'? Ook dan => ZRX. ;)
geluid :9~ haha, en vind dat na 1 cilinder en 4 cilinder, de 2 cilinder is een kans moet hebben! en vond het echt wel leuker rijden dan een 4 cilinder, maar kan er niet helemaal me vinger opleggen waarom. 4 was ook gewoon niet leuk in de stad :z

nu ik net lees dat varadero ook een vtr blokje heeft wordt ik al iets blijer!

an jack daniels is niks voor mij, neigt te veel richting een harley kwa vormgeving :P niet veel, maar wel te veel voor mij :D
 
Ik ben zelf niet lang, maar een vriend van mij wel. Hij heeft de afgelopen jaren op een Varadero gereden en gaat nu overstappen naar een BMW. De Varadero staat daarom te koop. Wel iets boven je budget, maar wel een prima motor met een berg opties en met een hogere ruit waarmee hij ook flink uit de wind zit.


jaa, zie dat hij heel wat km's bevallen is! hehe, wel mooi ding ja! misschien nog even wachten met kopen van een motor als ze allemaal zo prijzig zijn, of veel gereden hebben! ze houden het wel vol dat is waar... wat was jou verbruik, bij vlot, en bij tour? ;)
 
Honda VFR800 (op de blackbird had ik met mijn benen minder ruimte)
Yamaha Tracer
De oude multistrada (ivm prijs)
Toch een GS
 
Want? Te hoogtoerig? Ook dan => ZRX. :+
Ik heb een 1200. 50 in z'n 5 (= hoogste versnelling) gaan prima. Rotondes in z'n 3...

Jack Daniels is ook niet echt mijn stijl trouwens. Staan er vast wel meer te koop. ;)

haha nee toeren is niet t probleem :P denk eerder dat gewoon overal die koppel, schakel lui rijden, lekker geluid, lekker recht op zitten, en niet over zo veel toeren heen gaan om die koppel te voelen wel doorslag gevend is,
ook het te snel over de max. snelheid te gaan met een 4 cilinder veel te duur als ie pas lekker rukt vanaf x aantal toeren :P

maar t is meer een gevoel, zo diep van binnen, zomaar op intuïtie besloten.
bevalt het niet ga ik lekker weer naar 4 cilinder..
 
Aprilia ETV 1000 Caponord.... zou ook best een leuke optie kunnen zijn ? Ernstig onbekend gebleven motor, maar wel een heel leuke !

De etv 1000 is idd best een grote motor, maar je zit vrij diep in de motor, dus je moet bij serieuze reusgroei nog wel het een en ander aanpassen om niet met je knieën boven de tank uit te komen :-). Ik ben 1,96 en heb de stepjes moeten verlagen (rubbertjes eraf gehaald , scheelt een paar cm) en het zadel iets opgevuld. Aprilia leverde zelf indertijd ook een verhoogd zadel, maar dat vind ik persoonlijk erg lelijk staan op deze motor.

Marco.
 
Ik ben 1.99m, en heb onderhande heel wat motoren gehad en gereden.
Ga woensdag mijn multistrada uit 2010 ophalen. Zat verrassend goed met mijn lengte. Is wel een stuk boven budget, maar zou dan eens kijken naar de oudere types.

Mijn oom(iets groter dan ik) rijd nu een FJR1300. Zit/rijd ook Super. Heeft hiervoor Proefgereden op tdm, varadero en V_strom, maar kwam die allemaal niet weg met zijn benen
 
jaa, zie dat hij heel wat km's bevallen is! hehe, wel mooi ding ja! misschien nog even wachten met kopen van een motor als ze allemaal zo prijzig zijn, of veel gereden hebben! ze houden het wel vol dat is waar... wat was jou verbruik, bij vlot, en bij tour? ;)
LOL, de vorige eigenaar was rijinstructeur. Ik ken overigens nog een paar rijinstructeurs die nog steeds Varadero's rijden en daar zeer tevreden over zijn. Je kunt ze wel goedkoper vinden, maar dan uit de eerste serie van rond 2000 en zonder ABS. Verbruik? Alles ligt aan je rechterhand. ;) Je kunt er flink op leeglopen als je echt sportief tekeer gaat. Ik heb geen exacte cijfers voor je.

(Deze is inmiddels overigens ook al verkocht.)
 
1,96 mag mijn lengte zijn, voornamelijk door erg lange benen.
Honda Blackbird is voor mij DE motor, en ik heb al heel wat andere modellen gereden.







Je wil geen sport motor, maar wel rond 1000 cc en je megasnelle vriendjes op de autobahn bijhouden.
En dan noem je een TDM als optie ?? '( _O-
Ik vind de TDM echt een ruk fiets, hij is nergens erg goed in en smakeloos.

Als ik het zo inschat ben je echt nog heeeel erg beginnend, als ik jou was dan zou ik vooral ook eens wat proefritjes ritselen of eens huren voor een dag. Motoren zijn persoonsgebonden, veeel meer dan auto's. Wat je grote buurman een geweldige motor vind, zou jij bagger kunnen vinden. En andersom.
Klinkt heel bekend! Ik meet 1,94 en inderdaad er zijn heel weinig motoren voor rijders met lange benen! Ik zit nog in een te krappe hoek op mijn Kawasaki GTR 1400 (2014). Iedereen vind dat een 'mega grote' motor maar is in feite door de ietwat lompe stroomlijn, gewicht, kofferset en toch is die kompact gebouwd. Zelf eerder ook veel gedacht aan 'n Blackbird, ondertussen redelijk gedateerd helaas, evenals de oudere GTR's & ZZR's 1400.
 
Klinkt heel bekend! Ik meet 1,94 en inderdaad er zijn heel weinig motoren voor rijders met lange benen! Ik zit nog in een te krappe hoek op mijn Kawasaki GTR 1400 (2014). Iedereen vind dat een 'mega grote' motor maar is in feite door de ietwat lompe stroomlijn, gewicht, kofferset en toch is die kompact gebouwd. Zelf eerder ook veel gedacht aan 'n Blackbird, ondertussen redelijk gedateerd helaas, evenals de oudere GTR's & ZZR's 1400.
laatste bericht was uit 2019 he .
 
Terug
Bovenaan Onderaan