Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Hallo Aprilia Pegaso bestuurders,

Ik heb ooit een Aprilia Pegaso in mijn bezit gehad. Destijds heb ik daarvoor achterremblokken besteld van Brembo en een nieuw oliefilter maar nooit geinstalleerd. Nu wil ik daar graag vanaf, maar vind het jammer als ik ze weg moet gooien. Degene die zich als eerst meldt, mag ze gratis komen ophalen of ik kan ze verzenden als je zelf de verzendkosten betaald.

Het is dus voor het model: Pegaso 650 Strada, Trail, Factory, 2005-2009 (Type STRA,TRAI,FEIT)
Het betreft:
- Brembo Carbon Ceramic (07BB1935)
- HIFLOFILTRO Pemium Oil Filter HF145

Graag een PM bij interesse.


Niet meer van toepassing
 
Laatst bewerkt:
Beste Pegaso-ers, iemand hier ervaring met het afbladderen van de verf? Bij mijn Pegaso '99 begon het vorig jaar bij de benzine tank, inmiddels is mijn achterste velg grotendeels kaal. Die zal ik dus moeten gaan behandelen. Niet fijn, want spaken eruit enzo lijkt me.
Iemand hier ervaring mee / tips??
 
Bij mij blijft de lak aardig zitten maar ik zoek nog steeds naar het juiste verhaal hoe ik het licht je in de toerenteller vervang.
Heb een Pegaso van geloof 2001 met injectie.
 
Ok, Heb dus Pegaso van 2002.
Kuip moest er helemaal om bij het toerenteller lampje te komen maar ik moet iets geraakt of losgetrokken hebben want ze start niet meer, het kreng. Rode knop staat goed en bij omzetten hoor je ook duidelijk van alles inschakelen. Wordt gek!
 
Euh, geen idee. Heb er niet zo'n kijk op. Zie wel dat het injectielampje niet brandt bij starten, hoort wel volgens mij. Maar hoor wel van alles draaien als ik start maar er gebeurt niks, net alsof de noodstop verkeerd staat.
 
Zo'n ding tuft lekker door hoor. Heb er eentje uit 2008.
 

Bijlagen

  • IMG_20190218_142450.jpg
    IMG_20190218_142450.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 21
  • IMG_20190218_142512.jpg
    IMG_20190218_142512.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 26
Goedemiddag allen!

Ik ben sinds kort weer opzoek naar een motor, een paar jaar geleden ben ik hier al eens bij uitgekomen maar toen ben ik voor iets anders gegaan.
Graag ben ik erg benieuwd naar jullie rij ervaring van deze mooie fiets. Ik ben zelf alleen bekend met 4 cilinders en dus totaal niet met 1 cilinders.

Ik heb ooit eens een klein proefritje gemaakt met een XT660X maar dit was toch niet aan mij besteed haha, zijn de trillingen tijdens het rijden op deze fiets een stuk minder? Helaas ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat deze fietsen helaas niet meer gemaakt worden... Zijn er nog wel aftermarked producten aan te schaffen?

Zelf woon ik in de buurt van de Moerdijk, mocht iemand het leuk vinden zijn fiets te showen dan hoor ik dat natuurlijk ook erg graag! Altijd leuk om een fiets in het echt te zien i.p.v. op de foto haha. Mijn interesse ligt bij de nieuwe modellen (vanaf 2005).
 
Zaterdag ga ik kijken bij een Pegaso bij de dealer! Km stand is 17k en het is een strada model uit 2006. Ben zeer benieuwd! Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?

Alvast bedankt!
 
Euh, geen idee. Heb er niet zo'n kijk op. Zie wel dat het injectielampje niet brandt bij starten, hoort wel volgens mij. Maar hoor wel van alles draaien als ik start maar er gebeurt niks, net alsof de noodstop verkeerd staat.

Lampje van de injectie was losgegaan bij het vervangen van het lampje achter de toerenteller. Maar helaas slaat ze nog steeds niet aan.
Wie kan me vertellen waar het startrelais zit?
 
Nop, startrelais ontdekt. Zit onder de tank, om er bij te kunnen moet de tank omhoog dan kan je ook bij de bougie. Ga beiden denk ik vervangen, zoek alleen het juiste artikelnummer van het startrelais.
 
Zijn er hier mensen bij die een 12 volts aansluiting hebben? voor bijvoorbeeld een navi of om je telefoon op te laden? Ik heb een Strada van 2006, ik ga er stiekem vanuit dit dat niet standaard op de motor zit?

Is dit makkelijk zelf aan te sluiting of beter door een motorzaak? Moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg super handig ben haha.
 
Zijn er hier mensen bij die een 12 volts aansluiting hebben? voor bijvoorbeeld een navi of om je telefoon op te laden? Ik heb een Strada van 2006, ik ga er stiekem vanuit dit dat niet standaard op de motor zit?

Is dit makkelijk zelf aan te sluiting of beter door een motorzaak? Moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg super handig ben haha.
 
Hoe laad je dan je telefoon op tijdens het rijden? Dit kan dan niet aan het stuur ga ik ervan uit haha.

Al enig geluk gehad met het starten van de motor Gerrit?
 
Ik vertrek altijd met een volle.:)
Maar heb een tanktas met doorzichtige bovenkant, daar schuif ik de telefoon in als ik bijv. de navi aan heb.

Nop, kreng wil niet starten. Zoek nu het startrelais maar weet niet precies waar dat kreng zit.
 
Geen Aprilia dealert in de buurt😅
Tank eraf gehaald, rechts bougie schoon gemaakt en afstand op 0,65 gezet. Nummer komt niet overeen met de manual, dus wel een nieuwe bestellen. Links startrelais volgens mij gevonden. Stekkers enzo schoon gemaakt en voor de zekerheid ook maar nieuwe bestellen. Moet er volgens mij eentje voor de Yamaha XT bestellen??
 
Ik heb voor de 2e keer in redelijk korte tijd (ca 2 jaar) een lekke voorvork keerring. Iemand hier een soortgelijke ervaring?

Nu zit ik eraan te denken om maar de poten af te gaan schermen met een zo'n rubberen hoes eromheen. misschien dat dit helpt..
 
Nu zit ik eraan te denken om maar de poten af te gaan schermen met een zo'n rubberen hoes eromheen. misschien dat dit helpt..
Ik heb mijn Pegaso nu haast vier jaar.
Heb er zo'n 11.ooo kilometer's van genoten.
Een aardig deel daarvan is op onverhard terrein tot stand gekomen, en door alle seizoenen heen.
Wassen ... als in de regen rijden ook telt wel ja.
En ik heb nog nooit een lekke voorvork keering gehad, wat te maken zou kunnen hebben dat ik bij aanschaf direct van die rubber hoezen heb laten plaatsen.
Ziet er bovendien ook veel stoerder uit dan een paar van die chromen poten, maar das een kwestie van smaak.
Samenvatting: veel plezier voor weinig munten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan