Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Topic een beetje in leven houden ;-))

1394100
 
Vraagje voor de kenners.
Hoe is de betrouwbaarheid van de Pegaso?
Ik zit te twijfelen om mijn GSX600F in te ruilen op een Pegaso 650 Cube uit ‘97.
Dit ivm dat ik door een lichte handicap niet lang op de GSX kan zitten door de clipons.
Op de lesmotor zat ik rechterop met een rechter stuur en dat ging prima.
Nu vind ik de Cube wel een mooi dingetje en ook met topkoffer handig voor woon/werkverkeer.

Dus...is hij betrouwbaar en zijn er specifieke punten waar ik op moet letten?
Hij staat bij een dealer trouwens.
 
Tja, betrouwbaar ...
Ik zeg altijd maar zo: het is Italiaans he.
Denk ik aan betrouwbaar, dan denk ik bv Honda oid.
Daarmee spreek ik mijn persoonlijke ervaring uit alszijnde; zo heb je niets, zo heb je iets :-(

Maaaaaar, als ik dan even de boekhouding erop na sla, blijkt dat mijn Peg (naast het reguliere onderhoud) eigenlijk alleen een keer een lekke koppakking heeft gehad, en laatst een lekke radiateur.
Dus het is misschien meer een gevoelskwestie.
Heb met BMW's ook dure pech dingetjes gehad ...
Mijne is overigens uit 2004 met iets van 36.ooo km (zelf 12.ooo mee gereden).

Weet je wat; maak gewoon eens een proefritje.
Dan weet je in ieder geval of het überhaupt wel wat is voor je.
Voor mijzelf gesproken: ik heb ten aller tijden een smile op mijn gezicht wanneer ik op de Peg rijd.
En zelfs na een heel aantal proefritjes op verschillende nagelnieuwe supertoffe motoren (afgelopen weekend op het MegaMotorEvent Expo Haarlem), was die smile terug naar huis op de Peg er niet minder op geworden.

Voor wat betreft de betrouwbaarheid staat de motor bij mij gevoelsmatig niet op nummer één.
Maar zodra je rijd vergeef je'm echt aaaalles.
Let wel; dit is MIJN mening, dus niet algemeen.

Je bent van harte welkom om eens langs te komen, maar das wel haast twee uur rijden ...
 
Ik heb een afspraak gemaakt om maandag ernaar toe te gaan voor een proefrit en dan zien we de rest wel.
Als je in 12000 slechts 2 “dingen” hebt gehad buiten je onderhoud om, vind ik hem knap betrouwbaar.
Ik heb met mijn GSX slechts een paar honderd kilometer gereden en de benzinekraan al lek gehad, dus wat is betrouwbaar.

Ik ben erg benieuwd naar de proefrit.
 
Inmiddels voorzien van Givi ruit. Eerste stukkie testen vond ik een hele verbetering. Dus over kompleet nu een MDI (model origineel) getinte ruit. Iemand interesse ??
 
Iemand nog interesse in een knipperlicht relais (oa voor model 2004)?

Had zelf een knipperlicht probleempje, en dacht dat het aan de relais lag.
Dus een besteld bij Boonstra, maar probleem bleek iets anders (ondertussen al opgelost).

Dus mocht er nog iemand een nodig hebben; roept u maar!
Kostte mij een tientje ex vzk.
Mag voor €5,- ex vzk weg ...

1396584
 
Heb opzetruit gekocht om eens te testen -> veel verstelling mogelijk en denk dat dit moet gaan lukken.
20190606_153627.jpg


Nu even wachten op beter weer dan kijken of juiste stand te vinden is.
 
Als je ooit zoiets van plan bent is dit echt een goede oplossing. Heel veel instel- afstelmogelijkheden. Blijft wind houden uiteraard maar turbulentie en gebulder om je helm kun je minimaliseren ( nee heb geen aandelen :N )
 
Als je ooit zoiets van plan bent is dit echt een goede oplossing. Heel veel instel- afstelmogelijkheden. Blijft wind houden uiteraard maar turbulentie en gebulder om je helm kun je minimaliseren ( nee heb geen aandelen :N )
Thanks voor de info. Ik heb zelf ooit zoiets op mijn Peg geschroefd om de wind tegen te houden. maar een simpel goedkoop AliXpress ding. Werkt niet heel goed... Waar heb je deze vandaan en wat kost da ongeveer als ik vragen mag?
 
Van mijn Peg '99 - overigens zonder echte problemen al 3 jaar en 8k in mijn bezit, begint de verf van de velgen af te bladderen. Ik heb op mijn achtervelg bijna geen verf meer over. Nu roest het niet direct weg, maar ziet er wel lelijk uit.
Nog meer mensen die hier last van hebben? Hij lijkt overigens geen remolie te lekken...
 
Heet MRA X-creen touring , enkele mogelijkheden. Google maar even. Kocht hem bij RAD online, maar prijzen zijn bijna gelijk. Tussen 80 en 100 euro ongeveer.

Velgen hebben bij mij ook vlekken, zowel voor als achter. Ook de naven zijn aangetast. Maar om alles te vernieuwen en of te coaten zie ik nog niet zitten. Heb werk zat......
:/
 
Boeie, als daar modder op zit zie je dat toch niet.

Ik lees wat over betrouwbaarheid. Ik heb de mijne een half jaar, en een paar maanden terug met een backfire de startkoppeling, carb boots en uitlaat gemold. Leuk man. Ach ja, kan gebeuren op dit soort blokken. Wel veel werk om te fixen maar zoals hierboven al gezegd als ie dan weer rijdt vergeef je het hem snel.

En iets over dat ruitje. Ik zou de mijne er het liefst af halen. Dat kabaal rond mijn helm trek ik erg slecht. Heb voor mijn 1995 fiets alleen een niet verstelbaar MRA ruitje gevonden waar men 80 euro voor durft te vragen, maar ik weet niet of dat wat is. Misschien beter een universele spoiler. Wind doet me niet zo veel, maar die herrie, man man man.

89TSNnq.jpg


Dit is de mijne trouwens. Bij gebrek aan middenbok maar op een boomstam geparkeerd. :X
 
Ik heb nog een uitlaatbocht zonder einddemper liggen mocht er iemand 1 zoeken. Heb al jaren geen Pegaso meer.
 
In hoeverre zijn de blokken van een pegaso uitwisselbaar?..mijn 2002 650 injectie heeft inwendig een probleem, mixt de olie direct met de koelvloeistof(koppakking weggeblazen denk ik zo)..nu kan ik een ander fris blok kopen maar is een 2001 blok van een pegaso zonder injectie..
 
Ff simpel geredeneerd...
Als het blok van 2001 en 2002 exact gelijk is zou het dan uitmaken of het brandstofmengsel via een carburateur of injectiesysteem wordt aangeleverd?
Ik heb meer dan eens gelezen van de omgekeerde situatie, ivm een wereldreis terugbouwen van injectie naar carburateurs omdat ieder dorpsmid carburateurs snapt en injectie vaak niet.
 
Dat op zich maakt natuurlijk niet uit. Een brandstofmengsel is een brandstofmengsel. Ik kan me ergens wel voorstellen dat de ontsteker er niet aan begint als hij geen brandstofpomp kan vinden. Met andere woorden denk ik dat áls je gesodemieter krijgt, dat vooral komt van andere systemen die zich menen te moeten bemoeien met de brandstoftoevoer.
 
Bedankt alvast voor t meedenken, mij gaat t meer om de montagepunten vh blok..Niet dat ik het blok ophaal en tijdens t monteren dat er toch verschillen zijn in de ophangpunten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan