Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Vorige week heb ik een pegaso trail gekocht; nu merkte ik tijdens een ritje afgelopen zaterdag dat de achterrem niet op druk blijft en dat de remcilinder lek is.

1. kan ik deze reviseren of is het verstandiger deze te vervangen?
2. welk type remcilinder is dit?
 
Edit: het is al gefixt, met een scherp schroevendraaiertje de ring er uit gepield.
[afbeelding]
Netjes Johan :}

Vorige week heb ik een pegaso trail gekocht; nu merkte ik tijdens een ritje afgelopen zaterdag dat de achterrem niet op druk blijft en dat de remcilinder lek is.

1. kan ik deze reviseren of is het verstandiger deze te vervangen?
2. welk type remcilinder is dit?

Allereerst gefeliciteerd met jouw nieuwe motor, dat is een hartstikke toffe machine!
Echter kan ik jou niet helpen met jouw probleem.
Ik hoop dat er iemand anders is met een mogelijk antwoord.
En anders kan je altijd vrijblijvend langs gaan bij jouW lokale dealer?
 
360.jpg


FF zo, mijn andere Italiaanse monster.
 
Deze knappe Italiaanse is sinds een week van mij :)
full


Helaas liet de achterrem het afweten dus deze wordt nu gerepareerd. (exact hetzelfde euvel als wat tip omschrijft).
 
Nog de foto's die ik voor de verkoop had gemaakt. Misschien dat het nog iemand kan enthousiasmeren om er een te kopen. Hij is inmiddels ingeruild voor sneller spul maar soms mis ik hem nog ;)


9Icx6TN.jpg

TIfFZhC.jpg

0eKd8zl.jpg

QQJaYXJ.jpg

wc4tsym.jpg

gvWBV8F.jpg

ecifJKR.jpg

czYMc9J.jpg

mIEAspA.jpg

XFVswAO.jpg

qGem9he.jpg

bxK8GY1.jpg

kVpElQU.jpg
 
Nog de foto's die ik voor de verkoop had gemaakt. Misschien dat het nog iemand kan enthousiasmeren om er een te kopen. Hij is inmiddels ingeruild voor sneller spul maar soms mis ik hem nog

Wat een heerlijke motor is dat om te zien. Alles klopt er gewoon aan. :9
 
Deze knappe Italiaanse is sinds een week van mij :)
[afbeelding]
Gefeliciteerd, vele fijne km's toegewenst!

Nog de foto's die ik voor de verkoop had gemaakt. Misschien dat het nog iemand kan enthousiasmeren om er een te kopen. Hij is inmiddels ingeruild voor sneller spul maar soms mis ik hem nog ;)
Zitten zeker geslaagde foto's tissen.
Veeeeel plezier met het nieuwe speelgoed
 
Niet meer nodig... Probleem was ineens over.
Gelukkig man, das mooi.
Dan is het nu tijd om weer lekker te gaan genieten!

Stom toevallig had ik de laatste week ook het gevoel dat de achterrem zijn werking zo goed als had verloren.
Even laten ontluchten en laten bijvullen voor zover nodig, en daarmee lijkt het allemaal opgelost.
Kijk het uiteraard nog even in de smiezen, want de oorzaak (vrij spontaan naar mijn idee) blijft vooralsnog een raadsel.
 
Dit was een ander probleem.

De motor was vanmiddag aan het sputteren, terwijl er vanmorgen niks mee aan de hand was. Na enkele 100 meters was het probleem ook over.

Mbt de achterrempomp; deze heb ik vervangen voor een 13mm brembo pomp ipv de originele 11mm. Meer remkracht voor een lagere prijs.
 
Goed, het sputteren is dus veel erger geworden bij koude motor.

1250 km geleden de klepspeling gecontroleerd, olie en filter vervangen, bougie vervangen voor iridium en het luchtfilter vervangen.

Nu sputtert de motor dus bij koude motor en heeft hij zelfs de neiging af te slaan.
Zodra hij warm is, is er niks aan de hand en kun je probleemloos en zonder sputter de tank leeg rijden.

Deze waardes kreeg ik via mijn topic in 'techniek, vragen en antwoorden'.

Inlaatluchttemperatuursensor 2,21-2,69 ohm @ 20°C (2,18 ohm)

Koelvloeistoftemperatuursensor 2,21-2,69 Kilo ohm @ 20°C (2,62 ohm)

Inlaatluchtdruksensor 3,4-3,8VDC (contact aan, motor uit) (3,61 V)

Mijn gemeten waardes staan erachter tussen haakjes en zien er niet vreemd uit.

Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?
 
Nope, geen kaas van gegeten.
Ik zou zeggen; lekker binnen zetten, mooi warm(?).

En dat van die Brembo, das misschien wel een goed idee.
Mijn achterrem heeft wederom de geest gegeven :-(
Heb je toevallig een link voor mij, voor type prijs & winkel?
 
Goed, het sputteren is dus veel erger geworden bij koude motor.

1250 km geleden de klepspeling gecontroleerd, olie en filter vervangen, bougie vervangen voor iridium en het luchtfilter vervangen.

Nu sputtert de motor dus bij koude motor en heeft hij zelfs de neiging af te slaan.
Zodra hij warm is, is er niks aan de hand en kun je probleemloos en zonder sputter de tank leeg rijden.

Deze waardes kreeg ik via mijn topic in 'techniek, vragen en antwoorden'.

Inlaatluchttemperatuursensor 2,21-2,69 ohm @ 20°C (2,18 ohm)

Koelvloeistoftemperatuursensor 2,21-2,69 Kilo ohm @ 20°C (2,62 ohm)

Inlaatluchtdruksensor 3,4-3,8VDC (contact aan, motor uit) (3,61 V)

Mijn gemeten waardes staan erachter tussen haakjes en zien er niet vreemd uit.

Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?

Waarschijnlijk een domme vraag maar heb je bij het vervangen van de bougie de elektrode afstand goed gezet? En is hij de goede warmtregraad?
 
Laatst bewerkt:
Nope, geen kaas van gegeten.
Ik zou zeggen; lekker binnen zetten, mooi warm(?).

En dat van die Brembo, das misschien wel een goed idee.
Mijn achterrem heeft wederom de geest gegeven :-(
Heb je toevallig een link voor mij, voor type prijs & winkel?

Brembo axiale hoofdremcilinder PS13 achterrem - bij Sparks-Online.eu

Deze heb ik besteld.


Goed, het sputteren is dus veel erger geworden bij koude motor.

1250 km geleden de klepspeling gecontroleerd, olie en filter vervangen, bougie vervangen voor iridium en het luchtfilter vervangen.

Nu sputtert de motor dus bij koude motor en heeft hij zelfs de neiging af te slaan.
Zodra hij warm is, is er niks aan de hand en kun je probleemloos en zonder sputter de tank leeg rijden.

Deze waardes kreeg ik via mijn topic in 'techniek, vragen en antwoorden'.

Inlaatluchttemperatuursensor 2,21-2,69 ohm @ 20°C (2,18 ohm)

Koelvloeistoftemperatuursensor 2,21-2,69 Kilo ohm @ 20°C (2,62 ohm)

Inlaatluchtdruksensor 3,4-3,8VDC (contact aan, motor uit) (3,61 V)

Mijn gemeten waardes staan erachter tussen haakjes en zien er niet vreemd uit.

Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?

Waarschijnlijk een domme vraag maar heb je bij het vervangen van de bougie de elektrode afstand goed gezet? En is hij de goede warmtregraad?

Bougie is een cr7eix en de electrode afstand 0,7 maar ik zal het vanavond thuis even controleren.
 
Lieve heren en dames, ik ben wel benieuwd wat jullie betaald hebben voor een kleine en ook een grote beurt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ben benieuwd ...
 
Mijn koppakking heeft het van de week begeven dus die wil ik van de week ff vervangen en dan gelijk de kleppen stellen.
Maar waar halen jullie de shims voor de kleppen vandaan? Kan ze nergens op internet vinden.
 
Mijn koppakking heeft het van de week begeven dus die wil ik van de week ff vervangen en dan gelijk de kleppen stellen.
Maar waar halen jullie de shims voor de kleppen vandaan? Kan ze nergens op internet vinden.
Al klaar met koppakking en kleppen?
Ik heb mijn koppakking vorig jaar meen ik laten repareren, heb nog het een en ander over mocht je nog interesse hebben.
Shims ... zou niet weten wat dat zijn.

(Stuur anders maar een pb'tje, misschien handiger dan het topic te vervuilen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan