Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Nog geen ervaring hier?
Ben nog steeds wel nieuwsgierig eigenlijk.
Zeker icm de Db-killer.

Voor die prijs zou je het uit nieuwschierigheid al bijna proberen. Alleen jammer dat als het tegenvalt je wel je originele dempers eraf had moeten slijpen.
 
Klopt, en een nieuw setje kost ongeveer € 500!
Gebruikt heb ik ze al gezien voor de helft, maar het blijft toch een hoop geld.

Je zou de set er af kunnen halen vanaf nummer zeven op de foto, en dan zelf een stuk pijp ertussen kunnen zetten.
Enige skills zijn dan echter wel vereist…
full


PS: maar waarschijnlijk kan je je oude pijp wel weer vastzetten met de mee geleverde connector.
En in principe moet je natuurlijk beide pijpen vervangen, om dezelfde tegendruk te behouden.
 
Laatst bewerkt:
Je zou de set er af kunnen halen vanaf nummer zeven op de foto, en dan zelf een stuk pijp ertussen kunnen zetten.
Enige skills zijn dan echter wel vereist… [afbeelding]

PS: maar waarschijnlijk kan je je oude pijp wel weer vastzetten met de mee geleverde connector.
En in principe moet je natuurlijk beide pijpen vervangen, om dezelfde tegendruk te behouden.

Een tweedehands setje bochten kost je zo'n €75,- via Aprilia Pegaso 650 Uitlaatbochten [MX75TJPEG65004] - €75.00 : Roukama Motorsloop, alle 2ehands motorfiets onderdelen online, Live voorraad, staat het er niet bij dan hebben wij het misschien de volgende keer!
Dan rest je alleen nog twee dempers van Alie a €30,- per stuk.
En dan kan het originele uitlaat systeem netjes opgeborgen worden.
Dus voor goed €130,- kan eenieder al klaar zijn *D

En toch voel ik me niet meteen geroepen zeg maar.
Ach ja, altijd leuk om met wat ideeën te spelen niet?
 
Gister een tweedehands setje kofferdragers geplaatst.
Bleek alleen niet te gaan in combinatie met de topkoffer.
Maar met wat advies en een slijptol is het toch gelukt.

full
 
Gisteren lekker rondje eiland gedaan en bij het strand de Landrover en Suzuki Jimny's bewonderd die allemaal hout aan het jutten waren. Wat rijdt dat toch lekker zo'n Pegaso maar wel altijd ff wennen aan het bokken.
 
Klinkt goed Gerrit.

Maar uhh, er word op MP een MRA verhoogd ruitje aangeboden.
Kan middels mijn mob ff geen link kopieeren, maar het advertentie nummer is M1248458439.
Titel: Aprilia Pegaso verhoogde ruit mra.

Geen bekende van mij.
Maar misschien dat de tip hier gewaardeerd word ...
 
Hallo,

Ik heb een Pegaso uit 2007, De zithoogte van de motor is nu 74 cm. Volgens mij moet de originele hoogte 78 cm zijn, weet ik niet zeker. Nu wil ik de motor weer hoger zetten voor een betere handling en ook omdat het prettiger zit. De vraag, hoe krijg ik dit weer in de originele stand?
 
Hoi Rijkaart,

Allereerst van harte welkom hier op MotorForum, en wat leuk dat ook jij een Pegaso rijd.

Het klopt dat de motor 4 centimeter hoger hoort te zijn.
Echter kan ik je helaas geen specifiek advies geven.
Wel kan ik je zeggen dat mij model 2004 er anders uitziet aan de onderkant.

PS:
zou je aub zo vriendelijk willen zijn om je nog even voor te stellen op de daarvoor bedoelde plek, namelijk Nieuwe gebruikers
Niks aan het handje hoor, maar wou het toch even verzoeken ... *D
 
Heeft er iemand nog een keuke topkoffer inkl. bevestiging?
Nope, maar op MP staat wel wat.
Tik m1249377735 maar eens in.
Titel: topcase met rek voor aprilia pegaso.
(Sorry, kan de link nu kennelijk ff niet kopiëren.)
Is tot model 2004, weet even niet meer welke jij hebt ...
Maar ziet er netjes uit voor niet teveel.
 
Laatst bewerkt:
Heb een elektronica vraagje.

Mij Aprilia pegaso strada uit 2005, heeft een digitaal scherm voor oa. de snelheid af te lezen en dagteller etc. daarnaast een klassieke toerenteller. Nu is het volgende het "probleem" van het scherm werkt de verlichting niet meer, waardoor bij donker niet de snelheid is af te lezen.

Soms flikkert het scherm nog wel wat licht vanaf 3500 rpm tot 4500, wat dus gek is. Spanning gemeten blijkt 14.5 v, lijkt geen probleem dus met de spanningsregelaar. Zou het scherm opsturen naar carmo(revisie) zin hebben?, of moet het probleem elders gezocht worden, wat denken jullie?

Ps. Verder nog zelf gecontroleerd, de Kabelboom is niet aan geknoeid en verbindingen ingespoten met contactspray.
 
Sorry Vroemvroem, kan je daar niet bij helpen.
De mijne is uit het analoge tijdperk.

Vanochtend vroeg op om bij zonsopgang enkele foto's te schieten bij het restand kruiend ijs aan de afsluitdijk.

Helaas door de dichte mist geen zonnenstraaltje gezien, maar desondanks toch nog knappe pics kunnen schieten:

full
 
Ik een Pegaso uit 1996, en mijn voorvorkkeering is lek. Dus ik heb de vorkpoot er uit gehaald om deze te vervangen. Onder de stofkap zit een circlip zonder gaten er in. Is dit standaard bij Aprilia of is het stukje met de gaatjes er af gebroken? En belangrijker: Hoe krijg ik die er uit? Ik kan nergens een schroevendraaier achter krijgen (voor zover ik kan zien)
Edit: het is al gefixt, met een scherp schroevendraaiertje de ring er uit gepield.

2e323bn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan