Laat je Aprilia Pegaso ff zien

mede motorliefhebbers,


Na een heel poosje te hebben meegelezen, wordt het wel eens tijd om me voor te stellen.

noem mij maar Dennis. In het bezit van een Aprilia Pegaso Strada uit 2005, sinds maart. Deze keuze gemaakt ivm. het A2 rijbewijs wat voor mijn leeftijd(23) van toepassing is. Tot dusver een betrouwbare motor, waarschijnlijk mede doordat er een betrouwbaar motorblok gebruikt word welke ook te vinden is in de XT660 en MT-03 van Yamaha.

Rij voornamelijk plezier ritjes op de mooie dagen van het jaar.Motor staat dan nu ook warm en droog gestald in de garage. Planning is het onderhoud voor de motor zelf te gaan uitvoeren deze winter. Daarnaast wil ik de motor hier en daar weer de nodige liefde geven om hem weer in een betere staat te krijgen. O.A het motorblok zal ik gedeeltelijk/helemaal over spuiten met de originele kleur. Verder staan de velgen nog op de planning en verder even kijken wat ik nog verder moet gaan vervangen. Ben een perfectionist op dit gebied, dus zal nog wel het nodige zijn waarvan als het budget het toelaat moet worden.

Ben van plan de motor voor langere tijd te houden, ook wanneer ik later(+- 1 jaar) mijn volledige A rijbewijs haal. Snelheid is voor mij niet dermate belangrijk. Zeg ik nu *D

Planning voor de zomer is, mijn eerste langere trips ermee maken naar de Ardennen en wellicht Eifel of andere richtingen.

Maar goed, weer een heel lang verhaal.. Zal jullie op de hoogte houden van de verbouwingen en avonturen in de toekomst

gegroet :W
full
 
Welkom Dennis, stiekeme gleurder ;-))
Mooie motor hoor, zeker die kleur staat mij goed aan (+nr.bord hihi).
Hoop je hier inderdaad vaker tegen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag Aprilia opgehaald, als een zonnetje en niet stil gevallen. Beurtje gehad met nieuwe vorkkeeringen en Daytona handvatverwarming erop laten zetten. Rijdt boven verwachting ook bij hoge snelheden, een echte gooifiets maar wel heel schichtig aan het gas.

Foto komt wel want vanaf de telefoon heb ik nog nooit een foto hier op het forum gekregen.
 
Kijk, das goed om te horen.
Tof man, tijd om ervan te gaan genieten.
De motor gaat toch niet op stal de komende maanden toch?
Nog plannen zoals bv een topkoffer of middenbok?
Reisplannen misschien?
 
Hoi Dennis, welkom en mooie brommert!

Nee hoor, ze staat nu wel binnen maar die gaat wel het strand op.

Heb nu een tanktas gekocht via MP en misschien komt er nog een Givi koffer of ik verzin zelf iets. Middenbok zoek ik wel.

Reisplannen, nop, Doe ik wel met de auto.
 
Oh ja, vraag me af wat er in het originele gereedschap tasje hoort te zitten, nogal een vies rommeltje bij mij.

En ik moet het lampje achter de toerenteller vervangen, makkelijk??

En een keer nieuwe iets kleinere koppeling/remhendel.
 
Nee hoor, ze staat nu wel binnen maar die gaat wel het strand op.
Heb nu een tanktas gekocht via MP en misschien komt er nog een Givi koffer of ik verzin zelf iets. Middenbok zoek ik wel.
Erg benieuwd naar foto's van de strand praktijken, bij voorkeur actie foto's (of filmpjes natuurlijk).
Als ik mee zou willen rijden, zou ik dan evengoed nog een vergunning moeten aanvragen?
Of kan ik mee als "gast" zeg maar ...?

Oh ja, vraag me af wat er in het originele gereedschap tasje hoort te zitten, nogal een vies rommeltje bij mij.
En ik moet het lampje achter de toerenteller vervangen, makkelijk??
En een keer nieuwe iets kleinere koppeling/remhendel.
Goeie vraag, ik zal eens kijken of ik dat setje zo ff kan vinden, weet vrij zeker dat ik'm ergens heb liggen.
En dat lampje achter de toerenteller weet ik niet, maar die van de km teller is weleens overleden bij mij.
Heb ik toen tijdens een beurtje laten vervangen.
Van wat ik begrepen heb is het best een klusje, mede omdat alle kappen verwijderd moesten worden(?).
En de koppeling, waarom?
Wat kleinere handjes oid, of liggen ze gewoon niet zo lekker in de hand misschien?

Zal zo ff een foto posten van mijn Givi tanktas(je) met hoefijzer bevestiging.
Je zal overigens zien dat er een uitbreiding aan heeft plaats gevonden.
Zo'n gordel die je met hardlopen om kan doen voor een drinkfles en opbergvakje.
 
Voor het strand heb je altijd een vergunning nodig. Foto's komen wel een keer, filmen doe ik niet. Alleen jammer dat ik vanaf mijn telefoon geen foto's op het forum krijg.

Ze zijn aan het oxideren onder de blanke lak en ik vind ze te groot en zijn niet verstelbaar.

Leuk tasje maar die bidonhouder, nee.
 
360.jpg


360.jpg


Wat een werk om op dit forum een foto te plaatsen zeg, pfff.
Maar hier is ze dan op de Afsluitdijk naar huis, rijdt super en voor het geld een heerlijke motor incl. beurt en Daytona handvat verwarming, heerlijk.

Nu eens op zoek naar de juiste kleurcode voor het groen, paar plekjes bijwerken. Uitlaat en pijpen onder handen nemen en wat kleine roestplekjes wegwerken.
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend de motor even gepakt voor een rondje om. Tijdens een korte stop merkte ik een klevende koppeling. Dit was nog wel met een relatief in mijn ogen koude motor (10 km gereden). Is dit normaal? of zijn de koppeling platen aan vervanging toe? Heeft nu totaal 30.000km totaal gelopen. Van de zomer had ik niets gemerkt, dus voor mijn gemoedsrust hield ik het maar op het koude weer. Vrije slag van de koppeling valt nog wel binnen de marges..
 
Tanx Dennis, maar die van jou is helemaal mooi, echt wel een ander model.

Koppeling en dat soort zaken weet ik nooit hoe dat precies aan moet voelen en wanneer dat versleten is, ik rijd gewoon en ze stopt vanzelf een keer. Olie en koelvloeistof houd ik goed in de gaten, de rest besteed ik uit.

Oh ja, wat voor type motor standaard kan ik het beste nemen om het kontje te liften en de ketting te smeren en mijn wieltje te poetsen.
 
VroemVroem: ik ben technisch minder onderlegd vrees ik, en ook ik besteed dergelijks uit.
Mijn tip zou zijn om een vertrouwde garage een ritje te laten maken of een kijkje te laten nenen.
Uiteraard ter indicatie (dus kostenloos).

En Gerrit; ook een mooi motortje hoor.
Zo zie je maar dat een Pegaso eigenlijk altijd mooi is 8-)

Zou samen toch een bont gezelschap vormen.
Moeten echt een keer afspreken ... lastig, maar niet onmogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend de motor even gepakt voor een rondje om. Tijdens een korte stop merkte ik een klevende koppeling. Dit was nog wel met een relatief in mijn ogen koude motor (10 km gereden). Is dit normaal? of zijn de koppeling platen aan vervanging toe? Heeft nu totaal 30.000km totaal gelopen. Van de zomer had ik niets gemerkt, dus voor mijn gemoedsrust hield ik het maar op het koude weer. Vrije slag van de koppeling valt nog wel binnen de marges..

Welke olie heb je er in? Is waarschijnlijk inderdaad gewoon de temperatuur, dunnere olie helpt.
 
Hallo heren, ik heb 2 technische vragen voor jullie, die ik eerst hier probeer beantwoord te krijgen, weten jullie het niet, dan probeer ik het bij de 'techniek'afdeling 8-) .
Ik rij naar volle tevredenheid op 'n Pegaso uit 1999 (sinds 'n jaar), waar mee ik op en neer naar zuid-frankrijk gereden ben,maar nu begint de startmotorvrijloop te slippen.
Om bij de vrijloop te komen moet het vliegwiel eraf, en deze zit muurvast met een maat 30 moer; weet iemand of deze in de normale richting, of juist tegenovergesteld los gaat??? heb wel vaker vliegwielen losgehaald en het komt vaak voor dat íe linksom i.p.v. rechtsom los gaat, maar ik kan het v/d pegaso nergens vinden in de geschriften, en het is toch lullig als ik de verkeerde kant op mep (hij zit echt HEEL vast).

En vraag no.2; ik wil eerdaags de kleppen wel eens stellen,en ik weet dat de kappen en tank eraf moeten, maar moet de radiator er ook af en moet ik het blok laten zakken van voren, of kan ik er zonder deze ingrepen ook bij??

Gegroet, kees :]
 
Sorry Kees, leuk dat je het probeerd.
Maar voor mijzelf gesproken: richt je maar tot het technische forum.
Of misschien nog wel beter; loop even binnen bij een fatsoenlijke Aprilia dealer.

Succes!
 
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een werk om op dit forum een foto te plaatsen zeg, pfff.
Maar hier is ze dan op de Afsluitdijk naar huis, rijdt super en voor het geld een heerlijke motor incl. beurt en Daytona handvat verwarming, heerlijk.

Nu eens op zoek naar de juiste kleurcode voor het groen, paar plekjes bijwerken. Uitlaat en pijpen onder handen nemen en wat kleine roestplekjes wegwerken.


Mooi om deze terug te zien. Ik had er ook op gereden nog vies en zonder beurtje. Uiteindelijk gegaan voor een Transalp ivm woonwerk 35 km enkele reis.

Heel veel plezier ermee!
 
Leuk, ik wilde juist voor een Transalp gaan maar zelfde leeftijd/kilometers veel duurder.

Ze had een beurtje gehad en loopt als een zonnetje, ben in 1 ruk van Assendelft naar Harlingen gereden, ging top. Denk dat een Transalp wel soepeler loopt.
 
Heb zelf vrij veel soorten motoren gereden, en ik moet zeggen Beunhaas; 1 cilinder is meer dan zat!

(behalve als je weinig tijd hebt en wel veel kilometers moet maken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan