Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Net een setje dempers binnen gekregen voor de 1995.

Echter zit er iets aan het binnenwerk los waardoor het rammelt.
Mmm losslijpen en laten lassen of niet 😅
 
Wij hebben hier nog een radiateur zwerven welke een lekje heeft, maar in weze prima te repareren is. De ventilator is door 1 koeldeel heen gesleten. Iemand die goed kan solderen zou dat kunnen repareren, maar wij hadden de mazzel een partij onderdelen te hebben waar een goede bij zat.
Wel van het oudere model, maar meen dat die gelijk zijn.
 
Wij hebben hier nog een radiateur zwerven welke een lekje heeft, maar in weze prima te repareren is. De ventilator is door 1 koeldeel heen gesleten. Iemand die goed kan solderen zou dat kunnen repareren, maar wij hadden de mazzel een partij onderdelen te hebben waar een goede bij zat.
Wel van het oudere model, maar meen dat die gelijk zijn.

De radiateur was lek geslagen.
Ik heb de radiateur er af gehaald voor extra rijwind, zodoende kon ik nog thuis komen. De vervanging is al op de post. Dus dat komt weer goed. Er gaan wel valbeugels op voor de volgende rit.
 
Laatst bewerkt:
Pegaso van m'n maat.
Hij heeft een andere motor gekocht en deze mag als opknapper weg. Ik heb hem jarenlang geprobeerd aan het poetsen te krijgen en alles netjes bij te houden, maar verder dan blokonderhoud is het niet gekomen (olie, kleppen stellen, luchtfilter). Nu net voor verkoop mag hij het ook lekker uitzoeken :9

Eerlijk is eerlijk heeft deze rondom wel aardig aandacht nodig. Hij loopt mooi, start goed, blok rijdt goed.
- Daarintegen is niks echt mooi, krassen, her en der roest enz.
- Remmen zijn sponsig.
- Rechter uitlaatdemper rammelt, zit iets los binnenin. Is nog wel hard dus open slijpen -> lassen gaat lukken met een beetje lasser.

Ik denk voor een handig iemand die houdt van opknappen lang geen gekke motor. Even wat aandacht aan de remmen en je kunt het seizoen gewoon rijden. Maar voor de lange duur toch even wat meer liefde in steken.

Geen idee wat hij er precies voor hebben wil, mocht er interesse zijn wil ik het wel even doorgeven.

9fb37580-eaed-4fe9-805a-a266fe67e49d.jpg
 
Hallo,

Ik ben nieuw in dit topic, want sinds een paar weken in het bezit van een Pegaso uit 1996.
Ik heb deze gekocht als zijnde niet lopend en inmiddels wel, kort, aan de praat gekregen. Er zijn nog wel een aantal punten die aandacht behoeven, waarbij ik hoop op jullie technische hulp.

Wat is er gedaan:
- De carbs zijn ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe o-ringen en pakkingen.
- Er was geen vonk, uit nader onderzoek bleek een blauwe kabel van de pulsgever te zijn losgegaan. Deze opnieuw aangesloten en er was weer een vonk.

De motor startte daarna, maar alleen op de choke (of enrichment device).

Vervolgens geconstateerd dat de motor wel heel veel carterdruk opbouwde. De oliedop siste en de olie kwam eruit. Niet goed dus.

Ik kwam erachter dat de vorige eigenaar de carterontluchting op het blok (pijpje voor de dynamo) had aangesloten op de dop van de koelvloeistof. Ook niet goed....
De ontluchtingsslang naar de luchtfilterbox was niet aangesloten.
Dit ook gecorrigeerd.
Hierna liep de motor even, maar nog tekort om te checken of het nu goed is, maar ik verwacht van wel.
Ik heb ook meteen olie en kvs gecontroleerd, hier is niets "gemixt", ik verwacht dus geen kapotte koppakking....

Maar nu:
De motor start nog niet lekker en loopt, als ie start, alleen met choke.

Ik verdenk hier de pilot jets. Maar dit is ook weer gek, daar het hele spul ultrasoon gereinigd is.

Wat zie ik over het hoofd?
 
Ultrasoon is niet heilig, ik doe vaak bij ultrasoon nog een keer alles doorblazen en inspecteren.

Heb je de laadspanning al eens gemeten? Doen ze ook nog wel eens moeilijk op.
Op de choke lopen, maar maakt hij dan ook toeren?
 
Hoeveel invloed heeft de instelling van de stelschroef van de pilot jets op het wel/niet lopen? Ik heb ze nu op 2 omwentelingen vanaf volledig ingedraaid.
 
Toen ie liep, dus met choke, was dit ok. Geen rare bijgeluiden of geklapper uit de uitlaat
Ik heb de originele membraanrubbers visueel geïnspecteerd en deze zijn nog intact, geen scheurtjes oid. Dus niet vervangen. Ik heb nog wel ali-rubbers welke in het setje zaten

Bij het wegrijden vanuit stilstand moet dit wel met onevenredig veel gas, anders slaat de motor af.

Valse lucht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan