Ik onderhoud mijn accu van mijn R1200RT met een Optimate 4 dual. Rechtstreeks op de accu aangesloten gaat dit prima.
Op de beurs een speciaal kabeltje gekocht zodat ik niet langer onhandig over de motor moest hangen om deze aan te sluiten, maar vanaf nu via de Can bus en het contact op de kuip.
Eerst het verkeerde laad programma toegepast, waardoor er helemaal niet geladen werd. Maar na een paar weken toch nog genoeg spanning over om te kunnen starten.
Daarna het juiste CAN bus laad programma aangezet en de lampjes leken ook aan te geven dat er iets gebeurde. Motor met volle accu aangesloten, maar na twee weken bleek deze volledig leeg getrokken. Zelfs de lampjes van het dashboard wilden niet meer branden. Er brandde ook een rood lampje op de lader.
Ik heb de lader nu weer rechtstreeks aangesloten en inmiddels kan ik weer starten. De accu is pas een jaar oud, maar hij zal vast wel een knauw gekregen hebben.
Heeft iemand een idee wat hier misgegaan kan zijn?
Op de beurs een speciaal kabeltje gekocht zodat ik niet langer onhandig over de motor moest hangen om deze aan te sluiten, maar vanaf nu via de Can bus en het contact op de kuip.
Eerst het verkeerde laad programma toegepast, waardoor er helemaal niet geladen werd. Maar na een paar weken toch nog genoeg spanning over om te kunnen starten.
Daarna het juiste CAN bus laad programma aangezet en de lampjes leken ook aan te geven dat er iets gebeurde. Motor met volle accu aangesloten, maar na twee weken bleek deze volledig leeg getrokken. Zelfs de lampjes van het dashboard wilden niet meer branden. Er brandde ook een rood lampje op de lader.
Ik heb de lader nu weer rechtstreeks aangesloten en inmiddels kan ik weer starten. De accu is pas een jaar oud, maar hij zal vast wel een knauw gekregen hebben.
Heeft iemand een idee wat hier misgegaan kan zijn?