KYT helmen

pantrofl

MF'er
Lid geworden
26 feb 2009
Waarderingsscore
4
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe helm voor op het circuit. Nu zie ik online redelijk veel goede reviews voor de kx-1 race.

sddefault.webp

Iemand enig idee waar deze helmen te passen zijn in Nederland? Ik kan er nauwelijks aanbod van vinden hier in Europa/NL. Of moet ik hier dan naar de Suomy S1-xr zoeken? Hoe zit dit precies? Alvast dank.

Hoe spreek je dat uit ?
Internet filmpjes zijn meestal gesponsored. Kies gewoon een bekend merk om je hoofd aan toe te vertrouwen. Als er geen aanbod is heeft dat een reden.

Hoe spreek je dat uit ?
Internet filmpjes zijn meestal gesponsored. Kies gewoon een bekend merk om je hoofd aan toe te vertrouwen. Als er geen aanbod is heeft dat een reden.
Kay why tee. 👍
Dit zijn helmen die ook in de MotoGP gebruikt worden dus qua vertrouwen zit het wel goed. Naar mijn weten is KYT onderdeel van Suomy. Echter het KYT aanbod lijkt groter te zijn in Amerika. Dus ja, ik ben benieuwd hoe dit nou precies zit en of de Suomy S1-xr vergelijkbaar is aan de KX-1?

Als ik zo een beetje google heeft KYT Suomy overgenomen en maken ze daar nu ook de helmen voor.
Ik kan me voorstellen dat in Nederland men liever een Suomy koopt als een Ka ei tee helm.

wellicht FC-moto in Aachen/Wurzelen (D)? ligt vlak bij NL, en volgens de website hebben ze wel enige KYT helmen op voorraad...

Mooie helmen! Laat de rest maar lullen, worden idd veel gebruikt in de moto 1/2/GP.. (zelf een arai, da's ook zo'n mooi ontwerp)..

Hou er dan ook rekening mee dat als je ooit een onderdeeltje nodig hebt (vizier of zo) dat het dan ook niet simpel te vinden zal zijn.
Ik zal altijd kiezen voor een helm van een courant merk die op veel plaatsen verkocht wordt.

wellicht FC-moto in Aachen/Wurzelen (D)? ligt vlak bij NL, en volgens de website hebben ze wel enige KYT helmen op voorraad...

Mooie helmen! Laat de rest maar lullen, worden idd veel gebruikt in de moto 1/2/GP.. (zelf een arai, da's ook zo'n mooi ontwerp)..
Thanks! Ik zag deze aanbieder inderdaad ook voorbij komen in mijn zoektocht. Ik zal er morgen eens gaan informeren.
Hou er dan ook rekening mee dat als je ooit een onderdeeltje nodig hebt (vizier of zo) dat het dan ook niet simpel te vinden zal zijn.
Ik zal altijd kiezen voor een helm van een courant merk die op veel plaatsen verkocht wordt.
Vizieren en dergelijke durf ik wel online te bestellen.

Thanks! Ik zag deze aanbieder inderdaad ook voorbij komen in mijn zoektocht. Ik zal er morgen eens gaan informeren.

Vizieren en dergelijke durf ik wel online te bestellen.
Ik zou mij eerder afvragen of ze effectief leverbaar zijn.
Bij merken die amper verkocht worden stopt de service soms opeens,net omdat er niet genoeg verkocht wordt.
Dealers en webshops stoppen dan gewoon met verkoop,en gaan al helemaal geen moeite meer doen om nog losse onderdelen te bestellen.
Er zijn hier al meermaals vragen gesteld door mensen die zoiets gekocht hebben en 2 jaar later is er niets voor meer te krijgen.
Een helm kopen alleen omdat hij er goed uit ziet en ze er in de MotoGP mee rijden is voor mij niet goed genoeg.
MotoGP rijders rijden er alleen mee als ze daar veel geld voor krijgen,waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goede helmen kunnen zijn.

@Lucasfalt

Nou, dat is eerlijk gezegd waarom ik ook vroeg naar de Suomy S1-xr. Als ik zoek op vizieren dan zou een vizier voor de KYT ook compatibel zijn met de Suomy. Maar ik heb geen idee hoe de samenwerkingen tussen deze bedrijven nou precies zit. Wellicht is Suomy de Europese aanbieder en zijn de helmen identiek?

KYT heeft Suomy overgenomen, dacht in 2016.
Hoofdkantoor zit volgens de sites in Indonesie. Fabriek en engineering volgens KYT zit in Italië.

KYT fabriceert dus de helmen van Suomy, maar wel met eigen modellen.
Zo me op de langere termijn niets verbazen als de componenten uitwisselbaar zijn, maar denk dat het nu nog niet het geval is.

Nou, dat is eerlijk gezegd waarom ik ook vroeg naar de Suomy S1-xr. Als ik zoek op vizieren dan zou een vizier voor de KYT ook compatibel zijn met de Suomy. Maar ik heb geen idee hoe de samenwerkingen tussen deze bedrijven nou precies zit. Wellicht is Suomy de Europese aanbieder en zijn de helmen identiek?
jij zoekt overduidelijk een nieuwe helm op het internet.
1 van de laatste dingen die je moet kopen op het internet. eerst en vooral moet een helm niet de mooiste zijn maar moet hij goed zitten op je kop. en dus moet je helmen passen. en van al diegene die goed passen koop je de mooiste binnen je budget. IN EEN FYSIEKE WINKEL ! en die kunnen je dan later ook helpen met kleine probleempjes.
dus : NIET gaan passen in winkels en hem dan bij de goedkoopste online kopen. wil je toch online kopen, ga dan NIET passen in een winkel en neem de slechte service van de webshop er voor lief bij.

jij zoekt overduidelijk een nieuwe helm op het internet.
1 van de laatste dingen die je moet kopen op het internet. eerst en vooral moet een helm niet de mooiste zijn maar moet hij goed zitten op je kop. en dus moet je helmen passen. en van al diegene die goed passen koop je de mooiste binnen je budget. IN EEN FYSIEKE WINKEL ! en die kunnen je dan later ook helpen met kleine probleempjes.
dus : NIET gaan passen in winkels en hem dan bij de goedkoopste online kopen. wil je toch online kopen, ga dan NIET passen in een winkel en neem de slechte service van de webshop er voor lief bij.
Nou, volgens mij ben ik toch redelijk duidelijk geweest in mijn openingspost dat ik op zoek ben naar een winkel waar deze helm te passen is. Ik snap niet echt waarom er zoveel irrelevante reacties gepost worden over wat er allemaal fout moet zijn. Ik vraag simpelweg waar valt dit te passen en is de Suomy vergelijkbaar. Ik vraag niet of mijn methode van het uitzoeken van een helm goed is of niet. Daarnaast legt u ook woorden in mijn mond. Nergens heb ik gezegd dat ik deze helm heb uitgekozen op basis van looks. Maar goed.. ik ga morgen gewoon verder informeren bij aanbieders.

Nicolo Bulega rijdt er mee in WK Superbikes, het zal dan geen prut helm zijn.
Belangrijk is wel, hoe is de pasvorm op jouw hoofd.

Terug
Bovenaan Onderaan