Kymco S400I xciting

Kan niet helemaal uit je tekst op maken of je hem hebt gekocht?
Zo ja, dan wens ik je er veel succes mee.
Er is eigenlijk maar een minpuntje op te noemen aan zo'n Kymco, en dat is dat importeur technisch
België een rot land is qua Kymco, trouwens ook qua dealers (beperkt netwerk) en veel slechte verhalen uit het verleden.
Hier in NL is het Kymco dealer netwerk zeer groot en kun je zelfs als particulier een gesprek aangaan met de importeur.
De NL Kymco importeur is een topper.

Mvg. Jan
Hoi Jan.
Klopt als een bus.
Dealers in België das een ramp.
En goede mecaniciens nog groter.
Maar Kymco verdiend beter.
Het zal hun ondergang worden hier.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1465209833208.jpg
    FB_IMG_1465209833208.jpg
    109 KB · Weergaven: 10
Ja, beetje vreemd dat je hem een top scooter noemt , als het zo’n probleemfiets is … :?
Echt een topscouter.
Maar met mijn eerste probleem kan ik niet terecht bij een kundige dealer of garage.
Ik heb het zelf moeten zoeken en het laatste is de ECU of dci is stuk.
Bij de ene dealer 645€ gedoneerd voor groot onderhoud.
Fout niet gevonden de andere 575€ verloren omdat hij een goed onderdeel heeft vervangen.
En zijn handen omhoog steekt hij is gemaakt.
Ja voor 5km.
Maar hij heeft altijd super gereden en het blok is nog in prima staat.
Na 33600km s Philippe
 
Echt een topscouter.
Maar met mijn eerste probleem kan ik niet terecht bij een kundige dealer of garage.
Ik heb het zelf moeten zoeken en het laatste is de ECU of dci is stuk.
Bij de ene dealer 645€ gedoneerd voor groot onderhoud.
Fout niet gevonden de andere 575€ verloren omdat hij een goed onderdeel heeft vervangen.
En zijn handen omhoog steekt hij is gemaakt.
Ja voor 5km.
Maar hij heeft altijd super gereden en het blok is nog in prima staat.
Na 33600km s Philippe
Eh , dit is een topscout (er) :

1666550912853.jpeg

😜
 
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de ECU stuk is?
Als ik hem ontkoppel en de batterij ook.
Die laad ik dan dat ze echt vol is.
Smorgens aangekoppeld ecu in gestoken.
Starte direct en trok weer als een beest ....... voor 5 km .
Dan sputter knal knal en niet meer door trekken.
Gas open draaien dan verzuipt hij gewoon.
Pompend gas geven om op snelheid te komen.
De ontsteking volgt niet.
Gas los valt hij stil.
Of blijft even draaien en stopt dan met een schok.
Net of hij foute ontsteking krijgt.
 
Als ik hem ontkoppel en de batterij ook.
Die laad ik dan dat ze echt vol is.
Smorgens aangekoppeld ecu in gestoken.
Starte direct en trok weer als een beest ....... voor 5 km .
Dan sputter knal knal en niet meer door trekken.
Gas open draaien dan verzuipt hij gewoon.
Pompend gas geven om op snelheid te komen.
De ontsteking volgt niet.
Gas los valt hij stil.
Of blijft even draaien en stopt dan met een schok.
Net of hij foute ontsteking krijgt.
Ja dat zou inderdaad een ECU probleem kunnen zijn.
Alles gaat in het begin goed, maar na enige tijd lijkt de ECU de draad kwijt te geraken. Misschien omdat er ergens een elektronische component bij warmer worden fout gaat, zoiets.
Als dat zo is dan zit er niets anders op dan aan een andere of nieuwe ECU te geraken.
Voor je er één koopt zou ik nagaan of een andere ECU echt je probleem oplost. Misschien is er iemand hier die bereid is om zijn ECU als test even uit te wisselen, of misschien is jouw dealer daar wel toe bereid.
 
Komt omdat het radiale remklauwen zijn, daar gaat minder kracht op verloren....komnt BMW nu pas mee terwijl de Taiwan scooters het al jaren hebben.
Dat had de Xciting 400 samen met de Maxsym als enige scooters al in 2014, daarna nimmer nog een
scooter uitgekomen met radiale voorremmen... 'raar maar waar', de rest rijd nog rond met die kinderlijke axiale remklauwen.
Radiaal remt idd. stukken beter, ik rij nu X-ADV afgelopen jaar nieuw gekocht, ik mis nog steeds de remkracht
van mijn Kymco, zaten nog wel een paar dingetjes op de Kymco die ik mis, en dat zijn soms maar hele kleine details
zoals b.v. de kofferbak verlichting die bij de Kymco's netjes wordt geregeld via een lichtgevoelige cell.
Alle andere scooters die er bestaan hebben nog zo'n dom mechanisch schakelaartje wat het natuurlijk net niet is ten opzichte
van een licht gevoelige cell die nooit kapot gaat of een mechanische storing heeft waardoor je accu wordt leeg getrokken terwijl jij net naar huis wil.

Zou niet weten waarom de yamaha degelijker zou zijn, heb de 400 al weer zien staat met verroeste achterveren, dat speelt yamaha al parten sinds
2007 in de 200/300 reeks.
Degelijk betekend voor mij b.v. doorlopende voorvorkpoten, dan heb je veel minder onderstuur, ook dat kennen ze niet bij yamaha, zit dan weer wel op
de Kymco's en dan is de Xciting nog lichter qua gewicht ook, dus degelijk? tis maar wat je degelijk vindt, het zit allemaal tussen de oren.
Taiwan is een beetje het 2e Japan geworden, het ligt weliswaar naast China maar is een compleet ander land.


Volgens mij heb jij destijds andere remmen op jouw Kymco gezet met remschijven waar de nieuwe Boeing jaloers op zou zijn? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan