dbcompetition
Rookie
- 12 dec 2018
- 3
- 1
Waarom word er hier zo weinig gesproken over deze Kymco...? Zoals ik kan lezen lijkt het my een super goede scooter , maar is precies maar weinig verkocht ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Komt omdat het radiale remklauwen zijn, daar gaat minder kracht op verloren....komnt BMW nu pas mee terwijl de Taiwan scooters het al jaren hebben.
Dat had de Xciting 400 samen met de Maxsym als enige scooters al in 2014, daarna nimmer nog een
scooter uitgekomen met radiale voorremmen... 'raar maar waar', de rest rijd nog rond met die kinderlijke axiale remklauwen.
Radiaal remt idd. stukken beter,R ik rij nu X-ADV afgelopen jaar nieuw gekocht, ik mis nog steeds de remkracht
van mijn Kymco, zaten nog wel een paar dingetjes op de Kymco die ik mis, en dat zijn soms maar hele kleine details
zoals b.v. de kofferbak verlichting die bij de Kymco's netjes wordt geregeld via een lichtgevoelige cell.
Alle andere scooters die er bestaan hebben nog zo'n dom mechanisch schakelaartje wat het natuurlijk net niet is ten opzichte
van een licht gevoelige cell die nooit kapot gaat of een mechanische storing heeft waardoor je accu wordt leeg getrokken terwijl jij net naar huis wil.
Zou niet weten waarom de yamaha degelijker zou zijn, heb de 400 al weer zien staat met verroeste achterveren, dat speelt yamaha al parten sinds
2007 in de 200/300 reeks.
Degelijk betekend voor mij b.v. doorlopende voorvorkpoten, dan heb je veel minder onderstuur, ook dat kennen ze niet bij yamaha, zit dan weer wel op
de Kymco's en dan is de Xciting nog lichter qua gewicht ook, dus degelijk? tis maar wat je degelijk vindt, het zit allemaal tussen de oren.
Taiwan is een beetje het 2e Japan geworden, het ligt weliswaar naast China maar is een compleet ander land.
Ik heb alle mogelijk combinatie gereden,maar het verschil is ,in de praktijk,een fractie van wat jij schildert.downsider
als je geen voorvork hebt die axiale remklauw bevestigingen heeft of als je geen indirecte bracket wil gebruiken begin je uiteraard eerst met de axiale remhandels,
dat is in 99% van de gevallen bij omgebouwde racers het geval
Maar het is totaal geen onzin zoals jij beweert om het zaakje niet af te maken met ook radiale remmen.
Als axiaal zo fijn zou zijn zou je ook geen radiale rem handels hoeven nemen.
Torsie verschillen bestaan gewoon zowel tussen axiaal en radiaal remhandels, als tussen axiale en radiale remklauwen
Taiwan heeft niks met China te maken! Kymco ontstond in 1963 na een splitsing met Honda en leverde nog jaren onderdelen aan Honda.Wat betreft de degelijkheid van “Chinese” producten maak ik me geen zorgen hoor. Ik denk dat ik op mijn eentje AliExpres recht houd
Hallo Jan.Welkom op MF dbcompetition
De krappe motorscooter markt is in NL. al zo'n beetje verdeelt in de 400 klasse tussen Yamaha en Suzuki.
En in België is op de een of andere manier de MaxSym een grote speler in de 400 klasse en komt de Xc ook nauwelijks aan bod.
De Xc is idd. een goeie scooter alles netjes voor elkaar nauwelijks wat op aan te merken.
In de 400cc klasse b.v. het meeste beenruimte, je leert deze Kymco pas goed waarderen als je er een hebt (gehad).
Mvg. Jan
Vertel ons eens wat meer over je xciting. Beetje meer achtergrondinformatie.Hallo Jan.
De xciting is een top scouter.
Maar de mijne is een raadsel.
Sputtert knalt praat na als je de gas los laat " Ik lijk wel een vw Golfke te rijden "
Trekt niet door moet pompend gas geven om snelheid te maken.
Nieuw pijpje laten steken met alle nodigen stukken er bij " inlaatventiel " 575€
Dat was kapot volgens de dealer rijd iets beter maar heeft het nog.
Valt stil met een snok " of er iemand een staaf in het blok steekt.
Ik ben ten einde raad.
Hij reed zo goed en pittig.
Met vriendelijke groeten Philippe
Ik heb deze prachtige motorscooter al van 2014 hij rijd super en trekt snel op.Vertel ons eens wat meer over je xciting. Beetje meer achtergrondinformatie.
Hoelang heb je hem al, hoeveel heeft ie gelopen, sinds wanneer ondervind je het probleem, enz
Hoi Peter.Dus je hebt er een 8 jaar en een dikke 30.000km probleemloos mee gereden. Is dat een juiste interpretatie?
Die dci waar je over spreekt, is dat de ECU? De unit die de motorsturing verzorgt.
Ik was echt helemaal gek van Kymco.Hoi Peter.
Ja ik heb er 8 jaar geen probleem mee gehad.
Voor mij was het een super scouter. Maar als je dan problemen krijgt en je moet gaan rekenen op de garage.
Dan zit je in de chit.
Ze hebben GEEN onderdelen om te testen.
575€ weg gegooid aan het inlaatventiel lag het niet.
Met de garage gesproken en die zeiden ' inlaatventiel en bobine weg gegooid' "Maar hij heeft nog altijd het zelfde probleem?"
Ja zei hij , dat hebben we ook gemerkt "foutje dat had hij niet mogen zeggen" De dealer van het Kiel in Antwerpen.
De dag dat ik hem ging halen zei ik maar hij heeft het nog !
" Ja maar je moet er eerst 100 km mee rijden. Bulchit dacht ik.
Het werkt of het werkt niet gelijk.
Ik dacht ik neem hem mee en geef hen hun zin.
Na 100km bel ik hen en alles is zogezegd weg gegooid.
Weg geld 575€
Niet van breng hem maar weer binnen en we plaatsen je oude inlaatventiel weer met je goede bobine.
Maar de ECU of CDI kost 250€
Ja.
Dus met de rug tegen de muur en schut maar weer 250 € uit je zakken.
Bij een Honda dealer hier uit de buurt was dat nooit gebeurt.
Op dit moment kan ik dat niet zomaar even van de bank halen.
Ik hoop dat iemand van jullie nog eentje hebben liggen.
Bij de hoofd inporteur krijg ik geen gehoor.
Dat een dealer met een natte vinger in de lucht gokt dit zal het wel zijn.
De klant betaald mijn foute keuze wel.
Groetjes Philippe