Kymco S400I xciting

Welkom op MF dbcompetition *O*


De krappe motorscooter markt is in NL. al zo'n beetje verdeelt in de 400 klasse tussen Yamaha en Suzuki.
En in België is op de een of andere manier de MaxSym een grote speler in de 400 klasse en komt de Xc ook nauwelijks aan bod.

De Xc is idd. een goeie scooter alles netjes voor elkaar nauwelijks wat op aan te merken.
In de 400cc klasse b.v. het meeste beenruimte, je leert deze Kymco pas goed waarderen als je er een hebt (gehad).

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net de nieuwe xciting s 400 ontdekt. Wat een knappe scooter! Aan de kwaliteit twijfel ik niet aangezien kymco voor heel wat Japanse en Europese merken de motorblokken geleverd heeft en nog!

1 dezer dagen me toch eens goed informeren wat betreft deze xciting
 
Onderschatte motor scooter, die nieuwe is echt mooi met leuke on-board gadgets
Ik durf te zeggen dat hij meer voordelen heeft als een yamaha 400,. want dat heeft hij gewoon zo simpel is dat.
De prijs is net zoals veel scooters behoorlijk stevig, maar je krijgt er wel wat voor terug.
Maar ja er zijn hele volksstammen waarbij dit merk niet gezien is, stel je voor zeg je neemt een kymco in plaats van een yam of bmw
Heb 4,5 jaar op een rond getuft, geen centje last en was nog als nieuw toen ik hem verkocht,
kreeg er particulier ook nog een goeie prijs voor terug.
 
Vandaag bij de lokale scooterboer een prijs gevraagd voor de nieuwe xciting 400 en dan maar ineens een andere demper eronder. In belgie kwam ik net niet aan 6000€ in vergelijking met een xmax300 voor 5900€ en de 400 versie 1000€ duurder. De Honda Forza 300 moet net evenveel kosten als de kymco.

Een andere uitlaatpijp want ik hekel me aan die zwartgeverfde exemplaren die je standaard zelfs ook op een gloednieuwe Tmax vindt. Als professioneel bezig met metaal en ok, een RVS is duurder, veel duurder maar ik vind het eigenlijk een schande dat ze die meerkost niet maken (zonder door te rekenen ad klant) om een RVS te steken ipv een ijzeren zwart geverfde buis. Bmw en Honda doen het dan wel weer goed met een RVS uitlaatsysteem bijv

Enige nadeel van de kymco ten opzichte van bijv de Honda is de beperkte ruimte onder het zadel. 1 helm krijg je er net in.
 
Kan niet helemaal uit je tekst op maken of je hem hebt gekocht?
Zo ja, dan wens ik je er veel succes mee.
Er is eigenlijk maar een minpuntje op te noemen aan zo'n Kymco, en dat is dat importeur technisch
België een rot land is qua Kymco, trouwens ook qua dealers (beperkt netwerk) en veel slechte verhalen uit het verleden.
Hier in NL is het Kymco dealer netwerk zeer groot en kun je zelfs als particulier een gesprek aangaan met de importeur.
De NL Kymco importeur is een topper.

Mvg. Jan
 
Hoi Jan, nee ik heb hem nog niet gekocht. Heb een vergelijkende test gelezen tussen een forza300, xmax 300 en dan de kymco. Kwam er goed uit. Als ik de afwerking van de Honda zie en ook bijv de bmw C400x (waar de interesse ook groot in is maar je hebt amper een basis scooter vanaf 7000€ en zoals ik hem zou willen zit je aan 8000€) dan is dat nog iets dat m.i. bij kymco nog een kleine les uit kan leren. Maar als ik dan bijv piaggio neem dan zou ik kymco en piaggio op dezelfde afwerkingsgraad kunnen zetten. Motorisch en technisch ben ik wel overtuigd dat kymco geen lessen meer hoeft te krijgen.

Natuurlijk is de prijs echt wel ok en wat betreft dealers moet ik melden dat het raar maar waar, het dealer netwerk voor Kymco gelijk is dan dat voor Honda. De dichtste dealer zit om amper een paar km van bij me en de Honda dealer ligt op een 15-20 minuten rijden.

De voorwaarden gelden nog tot eind februari dus laat ik het nog even bezinken.met de BMW heb ik gereden en reed ook goed en vooral de remmen vielen me op. Zelden zo’n krachtige remmen geweten op een scooter en zelfs motorfiets en ik heb er al tientallen gehad.
Op een BMW is werkelijk alles bij te betalen terwijl het op een Honda of kymco standaard uitgerust is. Het leuke aan de bmw vind ik dan weer het robuuste uiterlijk en ook de mogelijkheid om valbeugels te monteren zoals ook gedaan kan worden op de Honda ADV scooter.

De Yamaha zal een meer dan degelijke scooter zijn, geen twijfel mogelijk maar noch de 300 als de 400 spreken me aan.

Wordt vervolgd!
 
Komt omdat het radiale remklauwen zijn, daar gaat minder kracht op verloren....komnt BMW nu pas mee terwijl de Taiwan scooters het al jaren hebben.
Dat had de Xciting 400 samen met de Maxsym als enige scooters al in 2014, daarna nimmer nog een
scooter uitgekomen met radiale voorremmen... 'raar maar waar', de rest rijd nog rond met die kinderlijke axiale remklauwen.
Radiaal remt idd. stukken beter, ik rij nu X-ADV afgelopen jaar nieuw gekocht, ik mis nog steeds de remkracht
van mijn Kymco, zaten nog wel een paar dingetjes op de Kymco die ik mis, en dat zijn soms maar hele kleine details
zoals b.v. de kofferbak verlichting die bij de Kymco's netjes wordt geregeld via een lichtgevoelige cell.
Alle andere scooters die er bestaan hebben nog zo'n dom mechanisch schakelaartje wat het natuurlijk net niet is ten opzichte
van een licht gevoelige cell die nooit kapot gaat of een mechanische storing heeft waardoor je accu wordt leeg getrokken terwijl jij net naar huis wil.

Zou niet weten waarom de yamaha degelijker zou zijn, heb de 400 al weer zien staat met verroeste achterveren, dat speelt yamaha al parten sinds
2007 in de 200/300 reeks.
Degelijk betekend voor mij b.v. doorlopende voorvorkpoten, dan heb je veel minder onderstuur, ook dat kennen ze niet bij yamaha, zit dan weer wel op
de Kymco's en dan is de Xciting nog lichter qua gewicht ook, dus degelijk? tis maar wat je degelijk vindt, het zit allemaal tussen de oren.
Taiwan is een beetje het 2e Japan geworden, het ligt weliswaar naast China maar is een compleet ander land.
 
Wat betreft de degelijkheid van “Chinese” producten maak ik me geen zorgen hoor. Ik denk dat ik op mijn eentje AliExpres recht houd 😂
Er zijn nog scooters die het goed doen en een degelijke reputatie hebben bijv de piaggio Beverly 350. Toen ik hier me ooit aanmelde meer dan 10j geleden was de uberscooter de Beverly 500. Ik had toen in die periode een Aprilia scarabeo gekocht en motorisch meer dan ok. 140km/u zonder enig probleem. Toen verkocht omdat ik deze occasie had gekocht met een maagdelijke km-stand van nog geen 500km en bleek dat de scooter een ongeval had gehad en men alles vervangen had maar de velgen niet en deze hadden een knik gekregen en viel op tijdens het rijden.

Ik begin idd wel meer emmer overtuigd te geraken van Kymco hoor. Gisteren zag ik een Frans filmpje (zoals hierboven aangehaald) van deze 3 scooters en de opmerkingen lees ik dan ook en de Forza werd het meest aangeprezen door de kijkers/eigenaars, gevolgd door de Yam. De kymco slechts een paar x. Dit bewijst dat onbekend, onbemind is. En dan stond er nog bij dat een kymco eigenaar na 20.000km de koppeling moest vervangen (1100€) maar goed, ga op een BMW forum lezen over de ubermotor, de GS en je leest evengoed verhalen over gebroken cardanassen enz.

Nee, net zoals ik overtuigd ben dat er in het Westen geen slechte nieuwe auto’s meer worden verkocht, denk ik dat ook van de aangeboden motorfietsen. Dat een Dacia het met minder blitse technologie doet dan een Renault en een Mash nog oude Yamaha blokken gebruikt is een bewuste, goedkopere keuze maar daarom niet minder.

Kymco doet het allemaal zelf en blijft een keuze die bovenaan het verlanglijstje staat!
 
Ik denk dat Kymco niet zoveel vertegenwoordigd is in de bladen (op Scooter&BikeXpress na). En de importeur is naar mijn mening niet pro-actief op zoek naar websites/YT-kanalen om >49cc Kymco bekender te maken. Hoeft niet eens wat te kosten, behalve tijd. Dat mensen eerder voor Yamaha/Honda/BMW etc gaan komt wellicht ook omdat de inruilwaarde hoger ligt en je 'm op meer plaatsen kwijt kan voor een leuk bedrag. Een Kymco aanbieden bij een Suzuki-dealer bijv. zal er minder voor geven dan bij een bedrijf wat al in Kymco's handelt.

Kymco is prima, wat al is gezegd, die blokken worden/werden ook gebruikt bij bijv. Kawasaki en BMW.
 
Komt omdat het radiale remklauwen zijn, daar gaat minder kracht op verloren....komnt BMW nu pas mee terwijl de Taiwan scooters het al jaren hebben.
Dat had de Xciting 400 samen met de Maxsym als enige scooters al in 2014, daarna nimmer nog een
scooter uitgekomen met radiale voorremmen... 'raar maar waar', de rest rijd nog rond met die kinderlijke axiale remklauwen.
Radiaal remt idd. stukken beter,
R ik rij nu X-ADV afgelopen jaar nieuw gekocht, ik mis nog steeds de remkracht
van mijn Kymco, zaten nog wel een paar dingetjes op de Kymco die ik mis, en dat zijn soms maar hele kleine details
zoals b.v. de kofferbak verlichting die bij de Kymco's netjes wordt geregeld via een lichtgevoelige cell.
Alle andere scooters die er bestaan hebben nog zo'n dom mechanisch schakelaartje wat het natuurlijk net niet is ten opzichte
van een licht gevoelige cell die nooit kapot gaat of een mechanische storing heeft waardoor je accu wordt leeg getrokken terwijl jij net naar huis wil.

Zou niet weten waarom de yamaha degelijker zou zijn, heb de 400 al weer zien staat met verroeste achterveren, dat speelt yamaha al parten sinds
2007 in de 200/300 reeks.
Degelijk betekend voor mij b.v. doorlopende voorvorkpoten, dan heb je veel minder onderstuur, ook dat kennen ze niet bij yamaha, zit dan weer wel op
de Kymco's en dan is de Xciting nog lichter qua gewicht ook, dus degelijk? tis maar wat je degelijk vindt, het zit allemaal tussen de oren.
Taiwan is een beetje het 2e Japan geworden, het ligt weliswaar naast China maar is een compleet ander land.

Onzin,nu rij ik een maxsym 600i ,indedaad met radiale remklauwen axiale pomp,een triumph daytona 675 met monoblock(nissin) radiale remklauwen en radiale pomp(nissin) een ZXR 400 axiaal (tokico/nissin)en een moto ,morini axiaal.(brembo/brembo)
De axiale klauwen doen nihil tot niks onder voor de radiale:N ,je moet aardig kunnen remmen(weinig stervelingen kunnen dat) om iets van verschil te merken.
Verder zullen 2 zuiger axiale klauwen minder werken als de 4 zuigers die ik heb,maar dat is appels met peren vergelijken
Mijn ervaring is ,dat de feel/drukpunt van een radialle rempomp meer effect geeft dan radiale klauwen
 
Laatst bewerkt:
Complete cvt van een Xciting 400 plus riem plus rollen, ik heb alles bij elkaar op de pagina hieronder opgeteld zit je op 789 euro.
waarbij ik nog wil opmerken dat de OEM snaar van Kymco altijd (de Japanse Mitsuboshi) nooit via de officiële dealer heb gekocht maar
in Italië bestelde waar hij met verzenden maar 68 euro kost. en via de url van Duitse webshop 157 euro en in Nederland dik 200 euro.
Maar goed waar ik naar toe wil is dat ik nu met de Honda X-ADV helemaal stijl achterover sla van wat losse onderdeeltjes kosten,
of de opties die ik er op heb laten zetten.
Neem nu eens de complete yamaha cvt aan onderdelen dan red je het geloof ik ook niet voor 700 eurokes

Kymco-Scooterparts

Koop me overigens ook helemaal scheel bij meneertje ali. Maar begin er maar niet over met iemand uit Taiwan want die begint er niet aan,
die geven in de regel ook wel heel veel geld uit aan motoren, en niks is financieel te dol voor ze met akra's, ohlin, baracuda, brembo etc. etc.
Het is een nieuw geld land, en het brand ze in hun zak, ze bulken er ook van, je voelt je gewoon een armoedzaaier als je met ze omgaat en ziet
wat ze allemaal wel niet uitgeven aan motoren maar ook aan andere zaken.

Heb die kymco van mij toen ook maar particulier verkocht Monomuis.
Je hoeft er niet mee aan te komen bij Goedhart, daar hebben ze niks aan.
En al helemaal niet bij die zaakjes die MP heten, want die geven ook een scheet en drie knikkers, om het vervolgens zelf wel voor de hoofdprijs te proberen.
Heb hem toen perfect 2e hands van de hand gedaan, scheelde gewoon 1250 euro en scooters zakken op een gegeven moment ook niet meer in waarde
eerste paar jaar mis je wel wat maar tussen b.v. 4 en 6 jaar zit nauwelijks verschil.

De Honda X-ADV model 2018 koste me vorig jaar met een extra pakket 14.800 euro, als ik nu terug zou gaan wordt het vermoedelijk ook 10 of 11.000,
terwijl dat ding nog splinternieuw is.
 
downsider
als je geen voorvork hebt die axiale remklauw bevestigingen heeft of als je geen indirecte bracket wil gebruiken begin je uiteraard eerst met de axiale remhandels,
dat is in 99% van de gevallen bij omgebouwde racers het geval
Maar het is totaal geen onzin zoals jij beweert om het zaakje niet af te maken met ook radiale remmen.
Als axiaal zo fijn zou zijn zou je ook geen radiale rem handels hoeven nemen.
Torsie verschillen bestaan gewoon zowel tussen axiaal en radiaal remhandels, als tussen axiale en radiale remklauwen
 
downsider
als je geen voorvork hebt die axiale remklauw bevestigingen heeft of als je geen indirecte bracket wil gebruiken begin je uiteraard eerst met de axiale remhandels,
dat is in 99% van de gevallen bij omgebouwde racers het geval
Maar het is totaal geen onzin zoals jij beweert om het zaakje niet af te maken met ook radiale remmen.
Als axiaal zo fijn zou zijn zou je ook geen radiale rem handels hoeven nemen.
Torsie verschillen bestaan gewoon zowel tussen axiaal en radiaal remhandels, als tussen axiale en radiale remklauwen
Ik heb alle mogelijk combinatie gereden,maar het verschil is ,in de praktijk,een fractie van wat jij schildert.
Dikwijls zijn axiale klauwen uitgerust met 2 zuigers en die ,nare, glij pennen.
Die zijn een stuk minder dan de 4 zuigers
 
Over de remmen ga ik me niet uitlaten. Ik heb goede axiale remmen gehad en alle radiale remmen waren tot nog toe heel goed.

Over iets nieuw kopen en het waardevermindering....... tja vanaf een nieuw voertuig de dealer verlaat dan verlies je meteen al de BTW natuurlijk.
 
Jij vond in ieder geval de beemer opvallend lekker remmen nou dat komt gewoon door die radiale remmen,
achter remmerij zit er meer voor spek en bonen op

Qua elektronica draaien zowel de Kymco als de BMW op Bosch, denk b.v hierbij aan de abs module etc.
Van Kymco weet ik toevallig dat ze altijd voor de laatst uitgekomen Bosch abs-module versie gaan.
Wat wel verschilt tussen beiden is dat BMW altijd vieze spelletjes speelt om hun spullen af te schermen
zodat jij bijna verplicht bent om reparaties uit handen te geven...,altijd weer een nieuw type boutje/moertje waar
je weer gereedschap voor moet zien te vinden, of een minder makkelijk toegankelijke boardcomputer, en als toetje
dat irritante canbus systeem waar je niet zomaar 1,2,3 iets aan kan doen zonder rekening te houden met die zelfde canbus.
De nieuwe beemer zal ongetwijfeld ook weer met canbus zijn uitgevoerd, want anders is het geen beemer ;)
 
Wat betreft de degelijkheid van “Chinese” producten maak ik me geen zorgen hoor. Ik denk dat ik op mijn eentje AliExpres recht houd 😂
Taiwan heeft niks met China te maken! Kymco ontstond in 1963 na een splitsing met Honda en leverde nog jaren onderdelen aan Honda.
Ook leverde Kymco aan BMW.
In 2013 is Kymco beginnen samenwerken met Kawasaki.
Taiwan was in het verleden een kolonie van Japan.
Hetzelfde geldt voor Sym. Taiwanees en banden met Japan.
Verder veel succes met AliExpress, wel Chinees.
Straks ligt Zuid-Korea ook in China. Gaan ze bij Hyundai niet gelukkig mee zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog steeds men kymco XC400 ;-) . Deze heeft nu 35.000km en heb buiten een riem en een paar rollen nog geen kosten gehad . Start wel wat moeilijker in de winter ,maar is na drie sec toch altijd gestart . Voor mij als woon /Werk verkeer een prima scooter! Hopelijk gaat deze nog wat km's mee en moest hij sneuvelen dan ga ik op zoek naar dezelfde en hou ik deze voor onderdelen .
 
Welkom op MF dbcompetition *O*


De krappe motorscooter markt is in NL. al zo'n beetje verdeelt in de 400 klasse tussen Yamaha en Suzuki.
En in België is op de een of andere manier de MaxSym een grote speler in de 400 klasse en komt de Xc ook nauwelijks aan bod.

De Xc is idd. een goeie scooter alles netjes voor elkaar nauwelijks wat op aan te merken.
In de 400cc klasse b.v. het meeste beenruimte, je leert deze Kymco pas goed waarderen als je er een hebt (gehad).

Mvg. Jan
Hallo Jan.
De xciting is een top scouter.
Maar de mijne is een raadsel.
Sputtert knalt praat na als je de gas los laat " Ik lijk wel een vw Golfke te rijden "
Trekt niet door moet pompend gas geven om snelheid te maken.
Nieuw pijpje laten steken met alle nodigen stukken er bij " inlaatventiel " 575€
Dat was kapot volgens de dealer rijd iets beter maar heeft het nog.
Valt stil met een snok " of er iemand een staaf in het blok steekt.
Ik ben ten einde raad.
Hij reed zo goed en pittig.
Met vriendelijke groeten Philippe
 
Hallo Jan.
De xciting is een top scouter.
Maar de mijne is een raadsel.
Sputtert knalt praat na als je de gas los laat " Ik lijk wel een vw Golfke te rijden "
Trekt niet door moet pompend gas geven om snelheid te maken.
Nieuw pijpje laten steken met alle nodigen stukken er bij " inlaatventiel " 575€
Dat was kapot volgens de dealer rijd iets beter maar heeft het nog.
Valt stil met een snok " of er iemand een staaf in het blok steekt.
Ik ben ten einde raad.
Hij reed zo goed en pittig.
Met vriendelijke groeten Philippe
Vertel ons eens wat meer over je xciting. Beetje meer achtergrondinformatie.
Hoelang heb je hem al, hoeveel heeft ie gelopen, sinds wanneer ondervind je het probleem, enz
 
Vertel ons eens wat meer over je xciting. Beetje meer achtergrondinformatie.
Hoelang heb je hem al, hoeveel heeft ie gelopen, sinds wanneer ondervind je het probleem, enz
Ik heb deze prachtige motorscooter al van 2014 hij rijd super en trekt snel op.
Is redelijk zuinig en het zit confort is goed tot zalig veel been ruimte.
Enige min punt is de kleine banden in diameter.
En de rommel van michelin er op.
Nu ligt er de hope en de rain op van Bridgestone.
Hij reed helemaal anders van een truck naar een scheurijzer.
Verbazend echt waar. Zijn wendbaarheid was met 50% verbeterd.
Nu is mijn dci kapot das het blokje achter in de Kymco.
Bagagebak er uit en dan zie je het zitten.
Het grote min punt zijn de dealers. Ik heb hem binnen gebracht bij mijn dealer op de Turnhoutsebaan in Antwerpen. 645€ zeer grote beurt gehad remblokken gewichten in de aandrijfing maar hij knalde sputteren trok niet meer door.
Daar bracht ik hem voor binnen.
Was niet gemaakt. "Heb je er mee gaan rijden ? Daar heb ik geen tijd voor. Maar alles is gemaakt "
Ja voor 5km.
En hij had het weer.
Zo gauw de dci ontkoppeld was en weer in gestoken was , reed hij weer super. 5 km.
Nu bij een andere dealer het aluminum pijpje tussen de motor en luchtfilter laten vervangen met bobine bougie 575€ .
Dat was de oorzaak zei hij , je motor is goed die is perfect met 33600km op de teller.
Oke plaats het maar.
5 km later puf knal sputter.
Het grootste probleem zijn de onkundige dealers .
Dus ik begin er zelf aan.
En trek de dci uit gewoon om te kijken voor aanslag of vocht.
De volgende morgen stap ik op mijn Xciting 400i om te gaan werken.
En het is weer een BOM hoe hij was.
Dus weer 575€ weg gegooid.
Niet dat ik het geld zomaar kan buiten gooien!!! "Boos"
Nu ben ik hopeloos op zoek naar een dci van de Xciting 400i zie foto.
Voor het moment kan ik geen nieuwe betalen.
En is het merk KYMCO als ook het vertrouwen in dealers helemaal weg doneren doe ik aan goede doelen en niet aan onkundige dealers.
Maar rijden deed mijn Xciting 400i wel super 👌 tot ik er problemen mee kreeg.
Als er een biker een dci zie foto liggen heeft hoor ik het graag.
lekker944@hotmail.com of +32 466139492
Met vriendelijke groeten
De Bondt Philippe
 

Bijlagen

  • 20221020_181929.jpg
    20221020_181929.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 5
Dus je hebt er een 8 jaar en een dikke 30.000km probleemloos mee gereden. Is dat een juiste interpretatie?

Die dci waar je over spreekt, is dat de ECU? De unit die de motorsturing verzorgt.
Hoi Peter.
Ja ik heb er 8 jaar geen probleem mee gehad.
Voor mij was het een super scouter. Maar als je dan problemen krijgt en je moet gaan rekenen op de garage.
Dan zit je in de chit.
Ze hebben GEEN onderdelen om te testen.
575€ weg gegooid aan het inlaatventiel lag het niet.
Met de garage gesproken en die zeiden ' inlaatventiel en bobine weg gegooid' "Maar hij heeft nog altijd het zelfde probleem?"
Ja zei hij , dat hebben we ook gemerkt "foutje dat had hij niet mogen zeggen" De dealer van het Kiel in Antwerpen.
De dag dat ik hem ging halen zei ik maar hij heeft het nog !
" Ja maar je moet er eerst 100 km mee rijden. Bulchit dacht ik.
Het werkt of het werkt niet gelijk.
Ik dacht ik neem hem mee en geef hen hun zin.
Na 100km bel ik hen en alles is zogezegd weg gegooid.
Weg geld 575€
Niet van breng hem maar weer binnen en we plaatsen je oude inlaatventiel weer met je goede bobine.
Maar de ECU of CDI kost 250€
Ja.
Dus met de rug tegen de muur en schut maar weer 250 € uit je zakken.
Bij een Honda dealer hier uit de buurt was dat nooit gebeurt.
Op dit moment kan ik dat niet zomaar even van de bank halen.
Ik hoop dat iemand van jullie nog eentje hebben liggen.
Bij de hoofd inporteur krijg ik geen gehoor.
Dat een dealer met een natte vinger in de lucht gokt dit zal het wel zijn.
De klant betaald mijn foute keuze wel.
Groetjes Philippe
 

Bijlagen

  • 20221022_131230.jpg
    20221022_131230.jpg
    158,1 KB · Weergaven: 3
  • 20221022_131239.jpg
    20221022_131239.jpg
    189,7 KB · Weergaven: 5
Hoi Peter.
Ja ik heb er 8 jaar geen probleem mee gehad.
Voor mij was het een super scouter. Maar als je dan problemen krijgt en je moet gaan rekenen op de garage.
Dan zit je in de chit.
Ze hebben GEEN onderdelen om te testen.
575€ weg gegooid aan het inlaatventiel lag het niet.
Met de garage gesproken en die zeiden ' inlaatventiel en bobine weg gegooid' "Maar hij heeft nog altijd het zelfde probleem?"
Ja zei hij , dat hebben we ook gemerkt "foutje dat had hij niet mogen zeggen" De dealer van het Kiel in Antwerpen.
De dag dat ik hem ging halen zei ik maar hij heeft het nog !
" Ja maar je moet er eerst 100 km mee rijden. Bulchit dacht ik.
Het werkt of het werkt niet gelijk.
Ik dacht ik neem hem mee en geef hen hun zin.
Na 100km bel ik hen en alles is zogezegd weg gegooid.
Weg geld 575€
Niet van breng hem maar weer binnen en we plaatsen je oude inlaatventiel weer met je goede bobine.
Maar de ECU of CDI kost 250€
Ja.
Dus met de rug tegen de muur en schut maar weer 250 € uit je zakken.
Bij een Honda dealer hier uit de buurt was dat nooit gebeurt.
Op dit moment kan ik dat niet zomaar even van de bank halen.
Ik hoop dat iemand van jullie nog eentje hebben liggen.
Bij de hoofd inporteur krijg ik geen gehoor.
Dat een dealer met een natte vinger in de lucht gokt dit zal het wel zijn.
De klant betaald mijn foute keuze wel.
Groetjes Philippe
Ik was echt helemaal gek van Kymco.
En had zeker deze lente de nieuwe AK550 gekocht.
Zo een mooie scouter heb hem de eerste keer gezien in de winkel op de Turnhoutsebaan in Antwerpen.
Met 1000km er op.
Kon hem kopen voor 8000€
Maar starten deed hij niet , platte batterij en hij kon hem niet laden. ????
Dat was mijn dealer 😳 .
Die ging hem repareren 645€
Hele grote beurt gehad.
Maar gemaakt ?
Nee wel zijn zakken gevuld.
Sorry 😞 dat ik zo negatief ben.
Zo spijtig dat men een garage niet kan vertrouwen.
Moet men geen scholing doen bij nieuwe typen nu dat elektronica zoveel overneemt.
En de man die mobillétjes en camino's motobecan.
Nu ongeschoold deze motoren repareert of het toch probeert.
Ik heb mijn mechanica altijd zelf gedaan en nog aan mijn auto van 32j maar niet de Stonic of de Kymco.
So pleas pleas wie heeft deze ECU of dci nog ergens liggen ? Het zit net achter de bagage in een gummi
 

Bijlagen

  • 20221020_181929.jpg
    20221020_181929.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 14
  • 20180331_161034.jpg
    20180331_161034.jpg
    302,4 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan