Kymco DownTown 350

De eerste bestellingen voor de Kymco zijn binnen, deze keer van Ome Ali, 2x H7 led lampen van mijn vrienden
van Auxito, en voor de zijstandaard een breed voetje.
Dit er vandaag na het eten erop gezet, de led verlichting is echt een verademing, super strak lichtbeeld, dus geen
strooilicht, en het voetje heeft goed veel grip, past er ook net op en loopt niet tegen de kap aan.
Helaas wel geconstateerd dat de vorige eigenaar tegen het ruitje aan is getikt, nokje van de zwarte voorkap eraf
en de bevestiging van het ruitje zelf eraf gebroken, morgen maar even spelen met 2-componenten lijm.
IMG_5930a.jpg
IMG_5933a.jpg
IMG_5934a.jpg
IMG_5937a.jpg
IMG_5931a.jpg
IMG_5932a.jpg
IMG_5939a.jpg
IMG_5940a.jpg
 
(..)

Het geluid kan ik niet vastleggen, want het is zeer kortstondig (max 1 sec) op de standaard loopt
hij onbelast en maakt dan niet het geluid, dus alleen belast, tsjaa, dan heb ik toch echt mijn handen
aan het stuur nodig, maar het geluid komt in de buurt van een oude T-Ford claxon.
Sowieso had ik gezien dat de rolletjes niet meer 100% rond zijn, behalve niet 100% goed optrekken,
wat voor effect kan het nog meer hebben? liggen ze dan te diep erin, en dan de snaar te slap?
Want de vario lag vol stof zoals je kunt zien, dan kunnen de rollen ook niet volledig terug in rust
kan ik mij zo voorstellen, zou dan de snaar hard slijten? al hoor ik dat die richting de 30.000km
mee kan, zijn daar gegevens van die ik kan nameten?
Bedankt maar weer
Op de standaard onbelast hoor je het niet. Als je de achterrem aantrekt en wat gas geeft, hoor je het dan wel?

Slijtage aan de riem kan je zien.

Er zat wel erg veel vuil in die vario. Geen idee waar dat allemaal vandaan gekomen is.
 
@PeterCC
Nee, zelfs met de rem erop niet te horen, maar het lijkt wel steeds minder te worden,
nu ik er zo meer over nadenk....
Heb de scooter 2 weken geleden opgehaald, heb er 65km mee naar huis gereden, veel
snelweg (volgas), de volgende keer dat ik de scooter pakte, heeft ie (achteraf) dit geluid ook al
gemaakt, maar dacht toen dat het de hond van de buren was.
Sowieso heb ik pretpakket nr 2 in huis, dus daar ga ik binnenkort mee aan de gang, en dan gelijk
kijken of ik zelf kleppen kan stellen (qua kappen wegkrijgen)

IMG_5951a.jpg
IMG_5952a.jpg
IMG_5953a.jpg
 
Net even de olie uit de achterwielnaaf laten lopen, zou toch echt 300ml moeten zijn....

IMG_5997a.jpg

Aan de pot ernaast met water is duidelijk te zien dat er wat mist, bleek dus
100ml foetsie te zijn....oeps.
Gelukkig kan je aan de kleur niet zien dat het er te lang in heeft gezeten,
wie weet is dit de oorzaak van het bijgeluid, eerst maar weer droog worden,
dan kan ik weer testen
 
Pretpakket nr 3 is intussen binnen, met de hoop dat het aparte geluid uit de vario weg te krijgen,
het werd de laatste weken alleen maar erger en er begon een klein piepje erbij te komen.

IMG_6614a.jpg


Een mooie set van Malossi, vario set, kevlar riem en een witte drukveer
Wel 1 heel klein (of juist groot) dingetje....wie heeft bedacht dat de koppelingshuis vastgezet moest worden
met dop 41mm....wat een drama om die te vinden, maar het is gelukt.
Overigens was de originele riem nog geen 12.000km oud, maar al wel flink ingescheurd op de tanden, ook
was deze al behoorlijk aan het slijten geweest, viel mij een beetje tegen gezien de berichten dat die zeker
20.000km mee zou moeten gaan....deze dus niet

AIGV2570a.jpg


Na dus wat vertraging zit alles erop, maar wat een effect.....of ik kan beter zeggen: raket, de eerste paar meters
voelen hetzelfde, maar daarna schiet hij toch best wel rap weg...en alle bijgeluiden zijn weg.
Dus zeker een aanrader als je toch wat moet gaan vervangen
De gebruikte onderdelen:
Malossi Multvar 2000: 5114730
Malossi MHR K-Belt: 6115277

En voor de volgende die eraan gaat sleutelen:

IMG_6672a.jpg
 
Ben ik de enige nog met een Kymco Downtown 350?

Maar ik ga wel door met de leuke pret pakketen.....einde vd middag kwamen ze nr 4 brengen,
oke...deze was wat lastiger te vervoeren op de scooter, maar met dank aan een collega die hem tot
800m voor mijn huis meenam, toch nog thuis gekregen.

IMG_E6681a.jpg


De bocht is 5 mm groter, was 30mm rond en nu dus 35mm rond, de demper wat korter en lichter, helaas weten ze in Italië
niet echt hoe ze de maatvoering correct moeten houden, de bovenste 2 gaten van de beugel zat "maar" 6mm verschil in,
dus met wat creatief boorwerk (leuk joh RVS) de boel passend gekregen, om erachter te komen dat de 3 bouten of gaten
om de demper op de beugel te monteren, ook een kleine afwijking hadden, daar hebben ze dan weer een kunststof hamer
voor uitgevonden.
Afijn, een uur langer aan het klooien geweest, maar dan heb je ook wat...een dikke Mivv uitlaatsysteem met E-certificaat
staat een stuk beter als de logge originele...al zeg ik het zelf
Morgen maar eens ervaren hoe het geluid nu echt is, ik vond het enorm meevallen, mijn vrouw niet..

IMG_6680a.jpg


IMG_6683a.jpg


IMG_6684a.jpg


En als we de boel dan toch zover weg hebben, dan ook maar gelijk de olie en filter vervangen, was behoorlijk zwarte olie en
ik twijfel of ze ooit wel eens de filter hebben vervangen, nu dan maar gelijk een HiFlo filter erin en goede Castrol Power RS
scooter olie erin.
Nu alleen nog zien te ontdekken hoe en welke kappen ik weg moet halen om de bougie te vervangen en de kleppen te
controleren/stellen, hopelijk staat er ergens een filmpje online.

IMG_6682a.jpg
 
Ik heb geen Kymco maar vind het wel leuk om dit te volgen. Als mijn Sh350i aan zijn kilometers zit voor vervanging riem etc.dan wil ik ook een Malossi erop.
 
Even wat stof afblazen.....
1 van mijn eerste berichten met deze scooter ging over een vreemd (toen nog niet verklaarbaar) geluid,
zoals te lezen is bijna de gehele vario systeem vervangen, en toch bleef het geluid.
Uiteindelijk heb ik thuis nog even op het gemakje de koppeling zover mogelijk gedemonteerd, alles gecontroleerd,
gereinigd en waar nodig ingevet, alles weer lekker gangbaar.
En gelijk het beruchte vreemde geluid weg, en tot op heden niet meer terug gekomen, ik vermoed dat het smeren
van bepaalde draaipunten de klacht heeft weggenomen.

Het enige waar ik nu tegen aan loop, is dat ik gewend ben aan de trekkracht en snelheid, en dat tov de Yamaha Tracer
...dan zou je bijna naar minimaal 600cc scooter moeten gaan kijken _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan