Kx250 zuiger afgebroken ?

Kraker

Rookie
2 apr 2019
14
1
IJsselstein
Hoi,
Ik vraag me af hoe het volgende Kan gebeuren en.of iemand tips, instructies, waar op te letten bij nieuwe plaatsen

Mijn bougie sloeg telkens vet, dus na n aantal meter uitval..
Ik alle standaard dingen geprobeerd en na gemeten NIKS
dus dan maar zuiger check en waarempel zag het er niet goed uit..
Zie fotos
Ik vraag me dus af of de vorige eigenaar mischien de zuiger zo heb aangepast of is het afgebroken? Ik zie namelijk nergens die puin..
Ik heb inmiddels n nieuwe zuiger en de cilinder ziet er nog goed uit.. Toch graag tips enz. Ivm in rijden of extra smeren enz
DSC_0886.JPG
DSC_0884.JPG
DSC_0883.JPG
 
Maar waarom mag het niet te koud worden? (De grens is vorst?)

Ik weet wel dat verf niet tegen vorst kan. Dan krijg je allemaal van die vlokken, komt nooit meer goed als het spuitverf is.

Geen idee, ik weet dat olie schift van de benzine als ze de mengsmering te koud is geweest. Dit gebeurt natuurlijk niet instant maar als de mengsmering voor langere tijd stilstaat in de kou. Ik ben dit ook al doende te weten gekomen op de minder leuke manier... Kreeg toen de vraag van een kenner waar mijn motor stond en hoe de olie bewaart werd. Stond ook in een koude schuur en was blootgesteld aan lage temperaturen <5 graden.
 
Als je mengsmering in een jerrycan op voorraad hebt moet je altijd ,voordat je benzine in de tank van de motor gooit, de jerrycan eerst ff goed schudden.
Juist om dit soort problemen te voorkomen.
En mengsmering benzine kun je probleemloos in de vorst bewaren. Wat moeten die mensen in alaska ed anders met hun snowscooters.
Als je eerst maar ff schud.
 
kwa afstellen : niemand die het ziet ?













de pick-up zit niet vast op de grondplaat, dus hoe je er ook aan draait en welk punt je ook zou willen gebruiken om af te stellen , het resultaat is .... O-)
 
Ik zie op de foto boven het Mitsubishi merkje een lange nok zitten. Rechtsonder op de foto zit de sensor(het zwarte blokje). Die staan niet echt bij elkaar in de buurt.Ik heb de indruk dat deze motor al aardig op leeftijd is, als ik google op KX250 krijg ik een heel andere ontsteking te zien.
Heb je een werkplaats handboek waarin de merktekens en het ontsekingstijdstip worden uitgelegd?
Uit 1992
 
Als je mengsmering in een jerrycan op voorraad hebt moet je altijd ,voordat je benzine in de tank van de motor gooit, de jerrycan eerst ff goed schudden.
Juist om dit soort problemen te voorkomen.
En mengsmering benzine kun je probleemloos in de vorst bewaren. Wat moeten die mensen in alaska ed anders met hun snowscooters.
Als je eerst maar ff schud.

Geen idee, weet alleen dat mijn zuiger voor de vuilbak was en de cilinder mocht ik laten herstellen. Bij het aftappen van de tank kwam de olie eerst eruit, dan de brandstof. Was Motorex 2t olie .. de dealer waar ik toen ging vroeg meteen waar mijn motor en olie stond.. sindsdien neem ik het risico niet meer.
Misschien gebruiken ze voor sneeuwscooters andere olie...?
 
hij vonkt als de strip langs de pickup gegaan is. Olie en ontsteking hebben niets met de afgebroken zuiger te maken
Olie misschien wel. Als hij zonder olie het big end heeft uitgewoond is de zuiger waarschijnlijk op het carter geslagen.
De ontsteking zou ik inderdaad afblijven, die verstelt niet uit zichzelf.
 
ik vermoed dat hij een kapot big-end wel zou opmerken, maar daar zegt hij niets over. En dat is ineens zijn grootste toekomstig probleem : ik kan mij niet voorstellen dat er niets van die brokken in het carter en eventueel zelfs in het big-end terezcht zijn gekomen.
 
Ik heb het blok niet uit elkaar gehaald, heb er wel wat stukjes zuiger uitgehaald
Het draaide allemaal zo soepel dus ik gok het erop.. Ik had de eerste keer rijden het hart al in de keel zitten omdat hij opeens weg viel.
Blijkt dat ik de uitlaat valves niet goed terug had gezet, de markering puntjes waren nergens te vinden
Ik heb ze er door filmpjes op youtupe te kijken er goed in gezet, en hij rijd weer als n nieuwe, sneller als voorheen
Heb ook de achterbrug lagers vernieuwd:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan