Kx250 zuiger afgebroken ?

Kraker

Rookie
2 apr 2019
14
1
IJsselstein
Hoi,
Ik vraag me af hoe het volgende Kan gebeuren en.of iemand tips, instructies, waar op te letten bij nieuwe plaatsen

Mijn bougie sloeg telkens vet, dus na n aantal meter uitval..
Ik alle standaard dingen geprobeerd en na gemeten NIKS
dus dan maar zuiger check en waarempel zag het er niet goed uit..
Zie fotos
Ik vraag me dus af of de vorige eigenaar mischien de zuiger zo heb aangepast of is het afgebroken? Ik zie namelijk nergens die puin..
Ik heb inmiddels n nieuwe zuiger en de cilinder ziet er nog goed uit.. Toch graag tips enz. Ivm in rijden of extra smeren enz
DSC_0886.JPG
DSC_0884.JPG
DSC_0883.JPG
 
Bj 1993,
1 zuiger veer zat vast
En de valves pikzwart vol Olie en roet?
Ik heb voorheen alleen maar aan meerdere kx80 gesleuteld. Dit is toch wel even wat anders met al die extra's valves enz.
alle wijsheden zijn welkom
alvast bedankt
 
blok moet uiteen zodat je het big-end goed kan kontroleren en eventueel proberen proper te krijgen.

maar gezien de schade en het feit dat je er blijkbaar nog een tijd mee hebt (proberen) te rijden zou ik er dan ineens direct een nieuwe drijfstang laten monteren
 
Hoi, Ik ben zelf de boosdoener geweest |( ik had een ouwe jerrycan gepakt waar ik dacht mengsmering in te zitten..
Zat dus wel iets in gemengd maar onduidelijk wat of waarvoor..
Nu was dat ook maar 1 malig omdat ik op n zondag even geen mx5 meer had en graag wou rijden..
Nu zag ik dit in manual
Screenshot_20190408-132156.png

Snap dat laatste niet 31ml olie op n liter benzine??
Ik deed altijd 25ml 1op40
 
de olie-en van nu zijn beter dan die van toen dus je kan met minder rijdn. maar dat moet je zelf uitmaken. ik heb al lang geleerd van op olie niet te besparen en gebruik dure olie en aan 4%. is uiteindelijk altijd goedkoper en veel minder miserie, zoals jij nu kan vast stellen
MX5 is die van Putoline ? vind die zelf goed genoeg voor mijn Honda Sky voor de brommercros, voor l de rest gebruik ik de RS959
 
Heb overigens de nieuwe zuiger erin en alle pakkingen vernieuwd, kom erachter dat de onsteking ook niet helemaal klopt volgens het boekje maar ik kan hem ook niet zetten volgens de markeringen, vreemd maar ik laat het zo staan hij reed immers jaren perfect?
DSC_0902.JPG
 
de olie-en van nu zijn beter dan die van toen dus je kan met minder rijdn. maar dat moet je zelf uitmaken. ik heb al lang geleerd van op olie niet te besparen en gebruik dure olie en aan 4%. is uiteindelijk altijd goedkoper en veel minder miserie, zoals jij nu kan vast stellen
MX5 is die van Putoline ? vind die zelf goed genoeg voor mijn Honda Sky voor de brommercros, voor l de rest gebruik ik de RS959
Hoi ja putoline lijkt me ook 1 van de beste, dat gebruik ik al jaren bij alle crossers,
1 op 40 is dus voldoende? En 1e tank extra smeren ivm zuiger?
 
Hoi, Ik ben zelf de boosdoener geweest |( ik had een ouwe jerrycan gepakt waar ik dacht mengsmering in te zitten..
Zat dus wel iets in gemengd maar onduidelijk wat of waarvoor..
Nu was dat ook maar 1 malig omdat ik op n zondag even geen mx5 meer had en graag wou rijden..
Nu zag ik dit in manual Bekijk bijlage 1384949
Snap dat laatste niet 31ml olie op n liter benzine??
Ik deed altijd 25ml 1op40

Hoe oud was die mengsmering en hoe was die bewaard?

Hetzelfde geldt voor de olie apart, nooit bewaren in koude ruimtes.
 
Heb overigens de nieuwe zuiger erin en alle pakkingen vernieuwd, kom erachter dat de onsteking ook niet helemaal klopt volgens het boekje maar ik kan hem ook niet zetten volgens de markeringen, vreemd maar ik laat het zo staan hij reed immers jaren perfect?Bekijk bijlage 1384951
Als de streepjes en dat driehoekje het tijdstip zijn zit hij er wel heel ver naast.
Heb je al gewoon de voorontsteking gemeten met een dieptemeter?
 
Ik zie op de foto boven het Mitsubishi merkje een lange nok zitten. Rechtsonder op de foto zit de sensor(het zwarte blokje). Die staan niet echt bij elkaar in de buurt.Ik heb de indruk dat deze motor al aardig op leeftijd is, als ik google op KX250 krijg ik een heel andere ontsteking te zien.
Heb je een werkplaats handboek waarin de merktekens en het ontsekingstijdstip worden uitgelegd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan