Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het beheersen van de temperatuur, danwel controleren is dus cruciaal. Dus, meten is weten

2018-12-08 10.35.09.jpg


En na afkoeling ziet het er dan zo uit.

IMG-20181208-WA0004.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat glimmende vind ik niks, en omdat er maar één merk is, stickertje erop:

IMG-20181208-WA0014.jpeg


Oh, kak (:$ sorry), hij glimt nog. Nu niet meer _O-

IMG-20181208-WA0016.jpeg
 
Ik had al een poosje een afgekeurde brandblusser staan. Ik wist nog niet goed wat ik er van maken moest. Soms moet je 'm dan gewoon een tijdje in een hoek laten staan, dan komen de ideeën vanzelfO-)

Braad Blusser

Ik heb nu dus geen oude brandblusser meer, maar wel een nieuwe Braad Blusser. Lekker makkelijk mee te nemen in het zijspan. Een mens moet zich tenslotte weten te redden, is 't niet! 🍻🍖🍳🌭🍗🍺
 
Omdat ook de XJ z'n onderhoud nodig heeft, heb ik de veren maar even van de Koni's getrokken. De veerschotels schoongemaakt, wat vooral nuttig is bij de onderste veerschotels omdat et best veel drek tussen de schotel en demperhuis gaat zitten. Dat is nu weer fijn schoon en glad.

Waar ik ook achterkwam, is dat de kop van de Koni linksvoor, los op de zuigerstang zat. Dat had ik anders niet gezien.



Na een beetje googlen en youtuben kwam ik erachter dat de kop er af zou moeten kunnen. Na wat pogingen met een pensleutel bleek de kop flink vast te zitten. Nadat ik het rubber uit de kop geperst had, kon ik de kop goed inspannen in de bankschroef. Een paar dagen weken in IMAL en toen deed een doorslag en een flinke hamer de rest. Het bleek dat een trapeziumvormig klemstuk op de zuigerstang gebroken was.

IMG-20190123-WA0015.jpeg


Uit de Koni-rommeldoos van een kennis uit Zelhem heb ik wat onderdelen bij elkaar gezocht. Daar was wel wat passends te vinden

IMG-20190123-WA0019.jpeg


En een kop zat er ook wel bij tussen. Wel even zoeken naar de beste, want de draad in die koppen is al snel wat scharrig.
IMG-20190123-WA0025.jpeg


Maar, het zit weer in elkaar, problem solved!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen al een paar ritten gemaakt. En, een zijspan is nooit klaar, zo blijkt maar weer. Mn stuurdemper is lek. Dan maakt voor de functie niks uit, hooguit tussen 39 en 41 kmh, slakkert ie wat met dr kop. Maar ik rijdt toch nooit constant 40, dus daar heb ik geen last van.
Maar het geeft wel een bende. Heel mn span onder de druppels olie, een vette knie in dd broek en de neptank vet.
 
Maar als dat doekkie vuil is geeft dat toch weer een bende. Ik zag dat zo'n mercedes demper op MP maar twee tientjes hoeft te kosten. Zijn al die dempers gelijk? Wie het weet mag het zeggen🤣😇
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan