Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben weer met de XJ aan het veranderen. Het Buell flyscreen is aan het overlijden. Ik heb er al van die 'hot staples' in (laten) zetten. Dat houdt, maar er zitten alweer nieuwe scheuren. Kortom, vervangen dus. Plastic zal wel oud zijn. Is tenslotte amerikaans🤣.

Helaas is er nog niet eenvoudig aan een nieuwe te komen. De onderdelen van een Buell X1 zijn zeldzaam.

Nu vond ik het vorige week terugrijdend van het BOT best frisjes. En ook de lampen op de XJ houden niet over. En aangezien het met de TRX nog eventjes opzich laat wachten, is het wellicht tijd voor een upgrade van de XJ
 
Ik heb een schadekuip van een FZR600 op de kop getikt. Wat moderners is ook mooi, maar dan gelijk ook weer duur. Want het blijft niet bij een kuip, er moet ook een ruit, en een koplamp in.
En aan die FZR spullen kon ik redelijk schappelijk komen.

Het wordt wel een stuurkuip, want als ik de kuip aan het frame bevestig, dan kom ik niet weg met de stuuruitslag.
Verder wordt het een winteroutfit. Het is de befoeling dat ik 'wahlweise' kan gaan rijden. Zomers met de Buell outfitt, 's winters met de FZRkuip!

IMG-20181103-WA0034.jpeg
IMG-20181103-WA0027.jpeg
 
Ik denk dat die fzr kuip een blijvertje gaat worden hoor.

Staat m te goed zo

En zo laag gaat die toch niet heel veel extra bescherming bieden hoor ;)
 
Smoelt goed zeg! Alleen nog een ruitje wat in dezelfde lijn loopt als het zijspanruitje er op
 
Ik denk dat die fzr kuip een blijvertje gaat worden hoor.

Staat m te goed zo

En zo laag gaat die toch niet heel veel extra bescherming bieden hoor ;)

Zou het winteruitrusting zijn, of gewoon een excuus om de boel weer te wijzigen🤣
 
Staat echt heel mooi. Als je die vlakken van je tank door laat lopen op de stukken waar de 'luchtinlaten' zitten.. Erg mooi.
 
Staat echt heel mooi. Als je die vlakken van je tank door laat lopen op de stukken waar de 'luchtinlaten' zitten.. Erg mooi.

Daar weet ik nog niks van. Wellicht..... hij is al weer heel lang rood.😁

Als ik een ander mooi Yamha design tegen het lijf loop😇. Zeg nooit nooit!
 
Tja, bij jou is een ander kleurtje zo gebeurd en nog netjes ook. Ik vind het een mooie upgrade die stuurkuip.
 
Die beslissing is nog niet genomen.
Toch wel denk ik. Als ik lees 50+ en die ophangpunten er nog niet af zijn, dan worden dat wellicht de bevestigingen voor de knielappen. Ver in de vorige eeuw hadden we in de winter ook van die slabben om je benen 'warm' te houden. Ach, weinig nieuws onder de zon. :+Vind het wel heel strak zoals die kwastert het weer voor elkaar heeft.:9~
 
Toch wel denk ik. Als ik lees 50+ en die ophangpunten er nog niet af zijn, dan worden dat wellicht de bevestigingen voor de knielappen. Ver in de vorige eeuw hadden we in de winter ook van die slabben om je benen 'warm' te houden. Ach, weinig nieuws onder de zon. :+Vind het wel heel strak zoals die kwastert het weer voor elkaar heeft.:9~
Tegen de tijd dat ik een dekje over de benen wil, hoop ik dat de TRX toch wel rijdend is🤣
 
Ik heb een schadekuip van een FZR600 op de kop getikt. Wat moderners is ook mooi, maar dan gelijk ook weer duur. Want het blijft niet bij een kuip, er moet ook een ruit, en een koplamp in.
En aan die FZR spullen kon ik redelijk schappelijk komen.

Het wordt wel een stuurkuip, want als ik de kuip aan het frame bevestig, dan kom ik niet weg met de stuuruitslag.
Verder wordt het een winteroutfit. Het is de befoeling dat ik 'wahlweise' kan gaan rijden. Zomers met de Buell outfitt, 's winters met de FZRkuip!

Bekijk bijlage 1337159
Je mag wel eens een schilder naar dat kapje boven de deuren laten kijken.
 
Vandaag weer een beetje aan het prutsen geweest. De binnenkant van de kuip wilde ik wel wat netter afwerken. Nu kun je daar een plaatje aluminium in zetten, maarja, da's niet zo moeilijk, en veel te zwaar O-).

Mij leek een plaatje hpde van 2 mm dik beter geschikt. Dat spul kun je helaas niet buigen. Maar na wat googlen kwam ik er achter dat je het wel thermisch kunt vervormen. En als je dan wat verder door googled, kom je erachter dat dat ongeveer bij 120 graden moet gebeuren. Nou, wat een wijsheid!
 
Eerst maar met wat karton een malletje gemaakt, en aan de hand daarvan een stukkie hpde uitgesneden
2018-12-08 10.31.30.jpg



Daarna heb ik even een "kantbank" in elkaar geflanst. Met de schildersfohn dat ding op temperatuur gebracht, hpde erin een aanschroeven dat ding.
2018-12-08 10.34.57.jpg



Ik kwam er na een paar proefstukjes wel achter dat je niet direct de hpde moet verwarmen, want door de matige temperatuurbeheersing met een fohn, vervormd de boel dan snel. En ik kan de boel ook in de oven gooien, maar dan kan ik er zelf niet bij om de moertjes aan te draaien O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan