Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor jouw toepassing misschien niet handig maar benzineslang is tegenwoordig groenig. Of massief zwart maar daar heb jij helemaal niet veel aan.
 
die heldere zeker niet. E10 is rommel. Ik heb 1 keer per ongeluk in mijn BMW R100 span getankt op de snelweg. dag later waren de oude BMW slangen aan het oplossen en lekken, leek wel kauwgom. nooit meer wat mij betreft. Ik heb ook nog geen goede transparante slang gevonden die langdurig benzinebestendig is helaas.
 
Ik heb gelezen dat groene slang niet E10 bestendig is........
Ja, dat lees ik nu ook, nog geen problemen mee gehad. Maar ik heb ook 99% zwarte slangen.
Ik keek ook al naar industrie peilglazen, die kunnen weer niet tegen alcohol. Dan zou je een duur, kwetsbaar glazen peilglas moeten nemen.
 
die heldere zeker niet. E10 is rommel. Ik heb 1 keer per ongeluk in mijn BMW R100 span getankt op de snelweg. dag later waren de oude BMW slangen aan het oplossen en lekken, leek wel kauwgom. nooit meer wat mij betreft. Ik heb ook nog geen goede transparante slang gevonden die langdurig benzinebestendig is helaas.

Ik heb nu net transparante matte slang gehaald bij Motoport Zelhem. Ze denken dat die de meeste kans heeft op E10 bestendigheid
IMG-20180917-WA0008.jpeg
IMG-20180917-WA0010.jpeg
bestendigheid. Ik heb 'm net vol benzine gezet, en dan vanavond eens kijken wat er gebeurd is
 
Dat is van die zachte siliconenslang?
Weet ik niet. De slang is niet veel soepeler ofzo.
Ik heb wel de leverancier van de eerste slang gemaild dat hun benzineslang niet benzinebedtendig is, en of ze een benzinebestendig alternatief hebben.
 
Welke ethanol is de E10 in de benzine? Ik was eens even een beetje op chemische bestendigheid aan het googlen. En daaruit blijkt dat mijn PVC benzine slang heel goed tegen benzine moet kunnen. En ook tegen de meeste soorten ethanol. Maar wat is die E10??

Knipsel.JPG
 
Volgensmij is dat bio-ethanol, maar misschien is dat nog steeds een verzamelnaam!

En anders een glazen pijlglas gebruiken! Dat doen wij ook altijd in grote hydraulic tanken
 
Heb ooit een kunststof tank gezien waarvan een lang, rechthoekig deel min of meer doorzichtig was. Ook in een metalen tank lijkt me dit te doen. Kwastert verdiept zich steeds meer in de chemie en omdat ik hem altijd alchemistische kwaliteiten heb toebedacht lijkt me dat voor hem wel haalbaar. Past trouwens veel beter in de stijl waarin hij altijd werkt. Of bestaan er geen E10 resistente kunststoffen?
Overigens zou je ook aan een ingebouwd peilglas kunnen denken. Dus geen los kwetsbaar geval, maar in de vorm van een rechthoekig, zeg maar 'patrijspoortje' in de tankwand. Of bedoelde Robm84 dat?
 
Laatst bewerkt:
Ducati had dat vroeger op de Imola racer Daar is ook een straatversie van geweest. Helaas lossen die fibreglass tanks al op met klassieke benzine, ik zou het met E10 helemaal niet aandurven.
 
Bericht van de slangenleverancier. Of ze nou door mijn berichten erachter gekomen zijn dat deze slang niet geschikt is voor benzine, of dat ze zich werkelijk vergist hebben en mij wat aquariumslang ofzoiets opgestuurd hebben laat ik in het midden. Ze willen het oplossen en dat vind ik fijn.



Knipsel.JPG
 
Uiteraard is het belangrijk dat het product straks aan de wensen voldoet. Ik wil alleen zeggen dat de mensen heel tegemoetkomend zijn.
 
Ik denk dat je ze het voordeel van de twijfel moet gunnen. Ik begrijp dat ze contact met jou hebben gezocht en niet andersom?
 
Ik denk dat je ze het voordeel van de twijfel moet gunnen. Ik begrijp dat ze contact met jou hebben gezocht en niet andersom?

Ik heb hen bericht gedaan dat de slang niet deugde. Dat konden ze zich eigenlijk niet voorstellen, nooit eerder klachten gehad.De vraag kwam toen of ik de slang wilde retouneren voor onderzoek. (gooi zelf een stukkie slang in een jampot met benzine O-))
Ik heb toen geantwoord dat ik dat graag doe, maar dat ik dan wel eerst een vervangende slang moet hebben. Ik heb hen wel een paar fotos van de door tyrips insnoerende slang gemaild.
En toen kwam vandaag dit bericht.

De slang van Motoport lijkt trouwens wel bestendig te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan