Kwastert aan de TRX 850!

:+


'T word wel erg massief zo Kwastert. Ik neem aan dat dit geen verend gedeelte is.
ik heb aan de naafbesturing van mij ook zo een groot spul hangen ( misschien nog groter ) maar weet niet of het echt zo veel gewicht meebrengt hoor .... moet wel toegeven dat het enorm "lijkt" misschien omdat het een rechte buis is , een beetje aankleden " verbreden en versmallen " op sommige plaatsen zou wel al een beetje helpen denk ik ...
 
Ik lees in bovenstaande reacties geregeld de woorden "ik neem aan" en "denk ik".

Harstikke mooi en natuurlijk snappen wij dat op het eerste gezicht niet voor iedereen (eigenlijk voor niemand) duidelijk hoe één en ander ontworpen is. En dat hoeft ook helemaal niet het mag best een beetje op tovenarij lijken }) En we zijn altijd (binnen de grenzen van de bedrijfsgeheimen 8-) ) bereid om één en ander toe te lichten!

Maar iedereen mag er gevoeglijk van uit gaan dat de uitdrukkingen zoals bovengenoemd niet van toepassing zijn in het ontwerpproces. De enige aannames zijn de veiligheidsmarges die toegepast zijn. En zelfs die zijn niet uit de lucht komen vallen. Voor de rest is alles gecalculeerd en veel is gesimuleerd. Dat is ook de reden dat het bouwen niet zo snel gaat. Er gaat namelijk wel een verrekte hoop tijd in zitten. Met als voordeel dat de reproduceerbaarheid groot is. Als de eerste (twee) eenmaal rijdend, getest en goed bevonden zijn, kunnen de volgende spannen als het ware 'gewoon opgebouwd' worden.
Of dat leuk is om te doen, dat weet nog niemand. Maar het is wel de manier waarop 3States dat doet _O-
 
Jullie zijn met z'n driëen niet gek en er wordt goed over nagedacht. Vind het heel mooi om te zien wat er gebouwd wordt.
Maar sommige dingen heb ik zoiets van; waarom zo ingewikkeld.. Jullie hebben er vast een goede reden voor.
Als ik zie hoe simpel de naafbesturing van mijn huidige span in elkaar zit en en hoe eenvoudig daar de schokbreker-opstelling is bijvoorbeeld.

Echt knap, ben heel benieuwd naar de resultaten.
 
Jullie zijn met z'n driëen niet gek en er wordt goed over nagedacht. Vind het heel mooi om te zien wat er gebouwd wordt.
Maar sommige dingen heb ik zoiets van; waarom zo ingewikkeld.. Jullie hebben er vast een goede reden voor.
Als ik zie hoe simpel de naafbesturing van mijn huidige span in elkaar zit en en hoe eenvoudig daar de schokbreker-opstelling is bijvoorbeeld.

Echt knap, ben heel benieuwd naar de resultaten.

Je hebt het zelf al een keer gehad over de lange stangen tussen stuur en voorwiel.....
En niet vergeten: hoe simpeler er iets uitziet, hoe meer er over gedacht is!
 
Kwastert, ik benijd de manier waarop je de dingen onder woorden brengt :}
Het hele project wordt alsmaar interessanter, heerlijk leesvoer dit.
 
Je hebt het zelf al een keer gehad over de lange stangen tussen stuur en voorwiel.....
En niet vergeten: hoe simpeler er iets uitziet, hoe meer er over gedacht is!
Klopt, die stangen heb ik. Oud principe,maar werkt prima. Slijptol had het op eerste span ook geloof ik. Aan de constructie te zien die jullie nu hebben dacht ik dat het weer zoiets werd. Ben benieuwd.
 
Razend interessant allemaal. En jullie doen het nog met z'n drieën, ik moet het allemaal alleen doen.... Maar ik ben heel benieuwd hoe de voorwielophanging zich straks houd met alle buig- en torsiekrachten. Maar aangezien jullie alles van tevoren berekenen moet het wel goed gaan. Bij mij is altijd alles "trial & error"....
 
Klopt, die stangen heb ik. Oud principe,maar werkt prima. Slijptol had het op eerste span ook geloof ik. Aan de constructie te zien die jullie nu hebben dacht ik dat het weer zoiets werd. Ben benieuwd.

Nee, wordt het niet. We vinden die stangen te lang, en dus te zwaar.
 
Zo is het. En die arm heeft nu eenmaal een minimum gewicht, wat noodzakelijk is om de krachten aan te kunnen.

En wat eenvoudig rekenwerk leert dat één forse, niet al te dikwandige buis minder materiaal bevat dan 4 dunnere. Die daarbij dan vaak nog meer lengte hebben ook.

Bovendien hebben wij een MeesterOntwerper in dienst. Als een met een idee komt, dan schieten Productie en Randzaken er op, met alle vragen die ze bedenken kunnen. En door de bank genomen eigenlijk altijd wint de ontwerper, waarbij hij een enkele keer concessies moet doen met betrekking tot de vorm. Het moet tenslotte ook nog een beetje smoelen, toch? (maar das maar een heel enkele keer hoor ;) )

Uitgangspunt bij ontwerp was dat het ontwerp clean, vernieuwend en licht moet zijn. Een "deutsche" Zentralheizung Installation nabouwen kunnen we namelijk allemaal wel O-)
Ik weet eerlijk gezegd niet wie nu wie is, jullie kunnen er alle drie wat van!!
 
Nou het is heel eenvoudig hoor.

Slijptol is de meest eigenwijze van ons drieën, dus dan kan je die beter hoofd verantwoordelijk voor t ontwerp maken.

Ik had toen we begonnen de meeste machines staan, dus mocht ik productie voor mijn rekening nemen ( al.heeft tot dusver hoofd ontwerp nog de meeste onderdelen zelf gemaakt...)

En dan blijven er nog zoveel.andere losse eindjes over die door Kwastert ter hand zijn genomen en door hem zeer denigrerend als randzaken zijn bestempeld.

Maar dat is slechts theorie... In werkelijkheid loopt alles door elkaar en vullen we elkaar best goed aan, maar daar zijn dan ook.de nodige team building sessies aan vooraf gegaan hoor ;)
 
Ehe is dit dit druk geweest met het hulpframe voor de TRX. Daarvoor is al veel draaiwerk (en vooral ook denkwerk). Maar omdat ook in dit topic af en toe wat geplaatst dient te worden een paar plaatjes van een hulpframe in wording

full
 
Is al weer een stukkie mooier, maar randzaken is nog even te druk met hoofdzaken denk ik :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan