Kwastert aan de TRX 850!

Nog even in de literatuur gedoken...
full
 
Leest hier iemand de Motorrad Gespanne? Ik niet meer, maar nu staat er een artikel in over de Stern TRX.


http://www.gespann-news.de/news---gespann/stern---sportlich-fit/index.html

Ik ben nieuwsgierig. Ik heb met de eigenaar gesproken op het EGT, maar die wilde mij alleen maar vertellen dat hij een verkeerde keuze gemaakt had door dat span te kopen. En dat ik hem wel kon overnemen. Voor € 13.000,00

Kan iemand dat artikel inscannen en aan mij doen toekomen? Hartelijk dank
 
Leest hier iemand de Motorrad Gespanne? Ik niet meer, maar nu staat er een artikel in over de Stern TRX.


http://www.gespann-news.de/news---gespann/stern---sportlich-fit/index.html

Ik ben nieuwsgierig. Ik heb met de eigenaar gesproken op het EGT, maar die wilde mij alleen maar vertellen dat hij een verkeerde keuze gemaakt had door dat span te kopen. En dat ik hem wel kon overnemen. Voor € 13.000,00

Kan iemand dat artikel inscannen en aan mij doen toekomen? Hartelijk dank

Dat doet Halflive wel even als hij huis is :P
 
mooie oplossing. ik ben nooit zo gecharmeerd van die alles in een tellers, al staat het vaak wel op een streetfighter. het liefst zie ik voor elke functie een losse meter of lampje, lekker oldscool techniek.
dus deze oplossing kan mij wel bekoren :z
succes verder.

edit: bovenstaande slaat op de foto's v/d 1e pagina. ik had niet in de gaten dat er al 2 extra pagina's waren.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen mail adres in je profiel. Daarom heb ik de Wetransfer link naar je bedrijfsmail verstuurd. Met die link kan je de scans downloaden.
 
En consequentie van switch naar de TRX is dat er weer ketting gesmeerd moet worden. Dat had ik al een 10 jaar niet meer gedaan. En met zo'n spuitbussie gaat je wel, maar handig is anders. Darom heb ik maar een automatische kettingsmeerder aangeschaft. Dit weekeinde eens kijken dat ik dat gemonteerd krijg!
 
En consequentie van switch naar de TRX is dat er weer ketting gesmeerd moet worden. Dat had ik al een 10 jaar niet meer gedaan. En met zo'n spuitbussie gaat je wel, maar handig is anders. Darom heb ik maar een automatische kettingsmeerder aangeschaft. Dit weekeinde eens kijken dat ik dat gemonteerd krijg!

Is mij ooit gelukt bij de Brommer van El Presidente en zonder vloeken. Dus gaat jou ook lukken. Stel hem alleen niet te ruim af want dan kun je inplaats van smeren ook nog gaan poetsen
 
De Scottoiler vSystem zit er op. Dat viel inderdaad nogal mee. Het meeste werk was nog het schoonmaken van de ketting. Want op een vuile ketting kun je natuurlijk niet zien of de kettingsmeerder goed afgesteld is.

Ik had me er op internet nog wel even in de veschillende systemen verdiept.
Osco heb ik over getwijfeld, maar ik zie daar een paar puntje die IK als nadeel zou ervaren, anderen wellicht niet. De Osco moet in het zicht zitten, anders kun je'm niet bedienen. De Osco smeert aan de buitenkant van de ketting. En als je bij elke tankbeurt smeert, kom ik in de problemen. Normaal smeer je dan elke 200-250 km. Maar ik hoop met de TRX en mijn 36 liter tank toch wel de 4 a 500km te halen tussen de tankbeurten. En dan smeer je te weinig, moet je er weer aan denken etc.

De Scottoiler heeft al die problemen niet. Ik heb 'm onder het duo zitje geplaatst. Met een dubbele injector aan weerszijden van het achterkettingwiel. Het slangetje zit aan de onderzijde van de achterbrug, dus alles zit uit het zicht. En je stelt hem éénmaal af, en dan hoef je alleen te zorgen dat er olie in zit. Nadeel van Scottoiler is dat ie ook druppelt wanneer de motor loopt, maar je niet rijdt. Ik heb er geen problemen mee, wanneer komt dat nu voor? En als dat wellicht een 5 minuten zo is, dan vallen er wel 5 hele druppels op de ketting. Daar kan ik mee leven. (en hij was in de aanbieding, ook een pluspunt *D )
 
Laatst bewerkt:
Het is al weer een poosje geleden dat er hier gepost is, maar ik zit zeker niet stil. MIjn eerste doel is bereikt. De TRX uitproberen om er achter te komen of het een goeie machine is. En dat is het. Alles functioneerd naar behoren! En omdat het een echte Yamaha is, lust hij ook een slok olie. Daar doe ik voorlopig niets aan, want mogelijk moet ik nog blok wisselen. Een Trx heeft namelijk een vijf bak met een hele lange eerste versnelling. Tot 55-60kmh in de eerste ofzo. Een TDM heeft hetzelfde blok , maar dan met een zes bak. En dan zijn er ook nog TDM's 900..... Dus eerst maar eens zien dat het een zijspan wordt en dan bekijken we wel wat er met het blok moet. Totdan gewoon lekker bijvullen. De TRX kenners adviseren Putoline mbt olieverbruik en schakelen, en dat spul kost een Euro of 8 per liter, dus dat blijft nog binnen de perken.

Omdat ik solo rijden wel leuk vind, maar lang niet zo leuk dan zijspan rijden zitten de solokilometers voor de TRX erop! De TRX staat op tafel en er zit een autoband op de achtervelg. Nu ga ik de rijhoogte bepalen en zien dat er passende dogbones komen. Want, ook als is de TRX veel hoger dan de XJ, hij zal weer zo laag mogelijk worden!
 
Ik heb maar even een hefbrug in elkaar gekuntseld van een stuk triplex 40 mm en m'n landrover hefsysteem voor het XJ span. Het is maar voor tijdelijk, dus goed genoeg.
full
 
Laatst bewerkt:
En ondertussen ligt er een 175-55-R17 op. Een bandje van het gerenommeerde merk Economist. Het bandje kostte mij € 45. Voor nu is het goed genoeg. In een later stadium zal ik toch wel voor de full-options 3StateS ombouw willen gaan, en dan komt er een 16" achterwiel.
full
 
Dit bandje staat hem echt al donders goed!


Hoe gaat de achterkant van je triplex brug omhoog?
Of til je m zelf op de schragens?
 
Één handje tillen en één handje de schraag eronder schuiven. Hoe wil je dat anders doen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan