KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
De meuk komt inderdaad steeds vroeger uit.
Volgend jaar februari komt vast en zeker het 2017 model uit
 
Voorvork was ook anders in een sixdays tov gewone exc, weet niet of dat met de 2016 ook het geval Is.
 
Heren.. ik heb een uitdaging
.

Heb een ktm 520 gister opgehaald, koppeling bediening lekte bij de bediening op het stuur.

Nu had ik nog een werkend systeem van een eerdere ktm 520 liggen geheel compleet.

Dit systeem gemonteerd en je raadt het al... systeem niet op druk.

Poging gedaan te ontluchten zoals je met remmen doet (pompen ,nippel open dicht etc)

Wilde niet lukken, poging gedaan met een flesje en dan vanaf onder er in te persen (knijpflesje).
maar krijg het niet naar boven.
zuiger kan ik wel heen en weer drukken.

Met compressor en slangetje leiding voorzichtig doorgeblazen om te zien of die niet verstopt zal zitten.

Gebruik voorvork olie.

2 kratten bier naar keuze wie hem komt ontluchten :p haha.
iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat je eens moet proberen ;)

paar keer pompen met de hendel en dan inknijpen en tiewrap eraan vast maken en nachtje laten staan werkt ook altijd (dekseltje boven natuurlijk open) Dan zie je miliscule luchtbelletjes boven komen.
Dan maak je hem morgen ochtend maar eens dicht geef je een grote kans dat hij dan wel weer fatsoenlijk werkt...

Ik doe normaal ook altijd van onder naar boven
 
Je houdt je koppeling wel ingeknepen op het moment dat je de nippel open en dicht draait?
Gezien het feit je de boekjes van je nieuwe motor ook niet leest, vraag ik me af of je de theorie over ontluchten wel goed hebt gelezen :+
 
Met een grote injectiespuit (zonder naald ;) ) met slang kun je het wel naar boven persen.
 
Hallo KTM-ers,

Mijn vraag aan jullie zal waarschijnlijk als vloeken in de kerk zijn en wellicht vragen naar een bekende weg maar desondanks......

Komt ie......

Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, BMW R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten. Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.

Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken
 
Weet je wat je eens moet proberen ;)

paar keer pompen met de hendel en dan inknijpen en tiewrap eraan vast maken en nachtje laten staan werkt ook altijd (dekseltje boven natuurlijk open) Dan zie je miliscule luchtbelletjes boven komen.
Dan maak je hem morgen ochtend maar eens dicht geef je een grote kans dat hij dan wel weer fatsoenlijk werkt...

Ik doe normaal ook altijd van onder naar boven

:^

Werkte bij mij ook een paar keer goed.
 
Ipv met knijpflesje maar een spuit geleend via via. (drogisterij had niks, apotheek niet meer langs geweest)

Nu de ty rap truc maar proberen. Op remmen werkt het idde prima. Maar heb niet eerder zoveel gekut gehad als dit keer met dit systeem.
 
2rw48kj.jpg
mag ik ook meedoen?
 
Hallo KTM-ers,

Mijn vraag aan jullie zal waarschijnlijk als vloeken in de kerk zijn en wellicht vragen naar een bekende weg maar desondanks......

Komt ie......

Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, BMW R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten. Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.

Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken

Dan zit je hier verkeerd. ;) Beter kun je het hier vragen:

De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9
 
Ipv met knijpflesje maar een spuit geleend via via. (drogisterij had niks, apotheek niet meer langs geweest)

Nu de ty rap truc maar proberen. Op remmen werkt het idde prima. Maar heb niet eerder zoveel gekut gehad als dit keer met dit systeem.
Systeem op druk :P .

Motor gekocht met voortandwiel die kats op was en paar tanden miste... ketting hing superslap en dacht dus dat die daardoor soms doorschoot "ketting eroverheen zal schieten".

Maar helaas! Na het spannen van ketting,koppeling en voortandwiel te hebben vervangen blijkt het toch aan bak te liggen. 4e versnelling niet lekker,nokjes van tandwiel denk ik.

Ik heb nog schakelvorken,wals, en wat tandwielen liggen van sloopblok(niet compleet meer)

Iemand zin in project? 1600 met set schakelvorken,wals,en overige bak onderdelen.
motor start en loopt goed! 2002 520exc ook op kenteken.

Misschien dat ik hem zelf ga splitsen maar heb er weinig trek in.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand nog bak tandwielen liggen van een 520/525?

Nr 26,28 en 34.
Op het tandwiel staat :KTM 26
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan