KTM supermoto

2 aug 2012
176
7
Roermond
Hoi mannen,

Al een poosje heb ik een ktm 525 exc enduro van 2003. Ik wil deze graag gaan ombouwen naar supermoto. Ik ben echter nog onbekend in dit wereldje en tast een beetje in het duister betreft do’s en don’ts, metname de ombouwkits waar te kopen prijs/kwaliteit/merk (wil er best wel wat aan uitgeven maar het moet een beetje in verhouding staan tot de waarde van de motor), Voorpoten aanpassen etc.....wie kan mij voorzien van wat informatie ? Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Heb een complete ombouw kit gekocht bij ngr racing products.
velg (smpro), blauwe naaf, blauwe nippels, ketting en tandwielen set, 320 mm brake disc voor, remklauw adapter, michelin pp 2ct.
Prijs was 1327, Wel veel geld maar prijs kwaliteit goed. Excel is een stuk duurder.

Elke keer omzetten was mij toch teveel werk. Heb de boel dus verkocht. Maar wel veel fun!
 
Ik had wel is begrepen dat je ook beter een slipperclutch kunt nemen dan omdat de orginele het absoluut niet fijn zou vinden ( heb ik me een keer laten vertelle hoor )
 
Heb een complete ombouw kit gekocht bij ngr racing products.
velg (smpro), blauwe naaf, blauwe nippels, ketting en tandwielen set, 320 mm brake disc voor, remklauw adapter, michelin pp 2ct.
Prijs was 1327, Wel veel geld maar prijs kwaliteit goed. Excel is een stuk duurder.

Elke keer omzetten was mij toch teveel werk. Heb de boel dus verkocht. Maar wel veel fun!


Op deze site heb ik inderdaad ook al gekeken, opzicht goede prijzen. En inderdaad excel trek ik niet zo hard aan, maar hoe zit het met kwaliteit tussen deze. Ik neem aan dat men op amateur niveau niks merkt van het feit dat je excel of smpro hebt.

Wat adviseren jullie voor de remklauw en remcilinder....
 
en het oog wil natuurlijk ook iets, korter spanbordje etc. evt Ali ofzo ?

En wielmaten ik weet niet precies wat voor maten ik moet hanteren (asmaten en velgdiameter)

Is er verder ook nog wat motorisch aan te passen (buiten evt. slipper clutch). Ga sowieso eerst een blok revisie doen.....kan dus meteen aanpassingen doen als dit moet....
 
Laatst bewerkt:
Ik had wel is begrepen dat je ook beter een slipperclutch kunt nemen dan omdat de orginele het absoluut niet fijn zou vinden ( heb ik me een keer laten vertelle hoor )

Leuk maar niet nodig.

Voor straatgebruik volstaat een grotere remschijf eigenlijk al. Originele remklauw kan je daarop, met adaptor, gebruiken.
 
17 inch voor en achter. Maar dat had je vast al in de gaten.
Achter kun je kiezen tussen 4.25 (±150 band) en 5.00 (±160 band) voor de breedte van de velg. Waarbij 4.25 in principe wel voldoende is voor normaal (lees: geen wedstrijden) gebruik.

Gewoon Marktplaats e.d. in de gaten houden. Er worden vaak wel gebruikte setjes aangeboden. Het is maar net hoeveel (geld en/of tijd) je er voor over hebt.

Zoals Boomhauer ook al aangeeft, is alleen een grotere schijf met adapter voor de remklauw wel voldoende.

Vering kun je eerst wel lekker hard/stug zetten d.m.v. de verstellingen op de vering. Ook hier geldt weer, het is maar net hoe ver je hier in wilt gaan. En wat je verder nog wilt (bijvoorbeeld ook offroadritjes) met de motor.

Korte voorspatbord staat wel stukken beter inderdaad. Deze kun je gewoon bij de KTM dealer kopen (prijs valt mee. rond €25-30) of de zaag zetten in je eigen spatbord. Of iets van UFO of Polisport nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus op NGR racing products aan het kijken, is het mij alleen niet duidelijk betreft bijvoorbeeld de breedte maten van de naaf.

Zijn deze van alle KTM's hetzelfde over de bouwjaren heen ?

De mijne is dus van 2003 maar ik weet bij god niet welke de asmaat ik heb, breedte van de naaf en het liefst neem ik een een achterwiel 17x5.00 maar past dit tussen mijn achterbrug...?
 
Ik meet bij mij naaf( KTM exc 2003)+/- achter 16.9cm en, voor 13 cm.

Anders haal je de nafen uit je huidige velg, koop je een sm velgrand en, zet e daar je nafen in met nieuwe pakken.
Dan hoef je ook geen adapters of andere maat as te kopen om het passend te krijgen.

Ik dacht is gelezen te hebben dat er een 5 inch velg met 160 band achter max erin past
 
Terug
Bovenaan Onderaan