KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ziet eruit als een volledig rvs akra Evo
Herkenbaar aan alle verbindingen die met veertjes vastzitten.
De originele bochten bestaan maar uit 2 delen en die zitten met een klem aan elkaar ter hoogte van de achterbrug.
En je kan het zien aan de pijp onder het blok, de akra is recht, terwijl origineel iets in een bocht loopt.
Top dan heb ik idd volledig akra
 
Lijkt zo is gewoon op pijl
Um toch niet op pijl ik word scheel.

Wel raar als ik er bij her reservoir vloeistof in gooi komt het er net zo snel onder weer uit
1393163
 
maar dan heeft die de 132 pk bochten op een 120 pk duke?
Nee, dit is het akra Evo systeem. Heeft net als het origineel een kort bochtje voor de achterste cilinder, maar wel een grotere diameter dan standaard. En ws ook ietsje lichter. Was verkrijgbaar in titanium en rvs. Dit lijkt gezien de kleur de rvs versie te zijn.
500x500-thumbnail-1505364446.pho_pp_nmon_61005007200_62605007100_evolution_header__sall__awsg__v1.jpg

En hier nog de gewone en de 132pk akra bochten:
IMG00057-20110714-1416.jpg
 
Avond mannen en dame , morgen de motor maar eens naar. Motor centrum Eibergen brengen
Ik weet voor 80% zeker dat 1 van de kop pakking er uit ligt. Het broerd lopen en koelvloeistof er uit gooien ben ik wel een beetje beu.
Nu maar eens afwachten wat hun vinden. :W
 
Avond mannen en dame , morgen de motor maar eens naar. Motor centrum Eibergen brengen
Ik weet voor 80% zeker dat 1 van de kop pakking er uit ligt. Het broerd lopen en koelvloeistof er uit gooien ben ik wel een beetje beu.
Nu maar eens afwachten wat hun vinden. :W
Ik heb het idee dat ik hetzelfde probleem heb, voet pakking lijkt een beetje te zweten / lekken.
 
De voetpakkingen is wel een bekend probleem van de 132pk versie.
Bereid je voor op een flinke rekening :X
 
De voetpakkingen is wel een bekend probleem van de 132pk versie.
Bereid je voor op een flinke rekening :X
Ik heb hem een maandje geleden gekocht met 3 maanden garantie, als dit het probleem is mag ik aannemen dat dat in de garantie verholpen wordt of tegen gereduceerde prijs. We gaan het meemaken.
 
Ik heb hem een maandje geleden gekocht met 3 maanden garantie, als dit het probleem is mag ik aannemen dat dat in de garantie verholpen wordt of tegen gereduceerde prijs. We gaan het meemaken.
Zolang hij nog in de garantie zit zou het geen probleem moeten zijn idd.
 
Heren, wat is jullie advies qua ketting en tandwielen? Die van mij hangt op de grond nu. ;-)

Qua uitlaat topic: ik zie bij mijzelf ook wat 'verweer'. Hoe kan ik dit pro actief onderhouden? Schoonpoetsen met een brillo sponsje?
 
Beste superduke rijders,

Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een superduke:)! Vandaag heb ik dan het kentekenbewijs binnen gehad, echter staat daar tot mijn verbazing 72KW op terwijl het origineel 88KW zou moeten zijn. Mijn vermoeden is dat het een Frans model is. Hebben jullie enig idee of deze begrenzing er afgehaald kan worden?

Nu heb ik de verkoper aan de lijn gehad en die wist mij te vertellen dat de motor gewoon zijn vol vermogen heeft, maar dat ze vanwege de verzekering in Frankrijk en Belgie op papier op 100pk gezet en dat de rdw deze gegevens zo overneemt bij het importeren.

Iemand een idee hoe dit verder aan te pakken?


Bvd,
Laurens
 
Laatst bewerkt:
Beste superduke rijders,

Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een superduke:)! Vandaag heb ik dan het kentekenbewijs binnen gehad, echter staat daar tot mijn verbazing 72KW op terwijl het origineel 88KW zou moeten zijn. Mijn vermoeden is dat het een Frans model is. Hebben jullie enig idee of deze begrenzing er afgehaald kan worden?

Nu heb ik de verkoper aan de lijn gehad en die wist mij te vertellen dat de motor gewoon zijn vol vermogen heeft, maar dat ze vanwege de verzekering in Frankrijk en Belgie op papier op 100pk gezet en dat de rdw deze gegevens zo overneemt bij het importeren.

Iemand een idee hoe dit verder aan te pakken?


Bvd,
Laurens

Wat is de impact voor jou? Financieel? Verzekering technisch?

Als je het niet vertrouwd, de fabrieks gegevens erbij pakken en netjes invoeren zoals het hoort.
 
Heren, wat is jullie advies qua ketting en tandwielen? Die van mij hangt op de grond nu. ;-)

Qua uitlaat topic: ik zie bij mijzelf ook wat 'verweer'. Hoe kan ik dit pro actief onderhouden? Schoonpoetsen met een brillo sponsje?
ketting en tandwielen vernieuwen, heb ik laatst ook gedaan (AFAM) en merkte gelijk verschil, loopt veel soepeler, minder bokkig
uitlaat kan je idd met schuursponsje iod poetsen, bruine aanslag krijg je gemakkelijk weg met autosol anti blue, maar de bruine verkleuring blijft terugkomen bij rvs
 
ketting en tandwielen vernieuwen, heb ik laatst ook gedaan (AFAM) en merkte gelijk verschil, loopt veel soepeler, minder bokkig
uitlaat kan je idd met schuursponsje iod poetsen, bruine aanslag krijg je gemakkelijk weg met autosol anti blue, maar de bruine verkleuring blijft terugkomen bij rvs

Thanks! AFAM ?
 
Wat is de impact voor jou? Financieel? Verzekering technisch?

Als je het niet vertrouwd, de fabrieks gegevens erbij pakken en netjes invoeren zoals het hoort.
Ik heb dat ook.
Nog niet gemeten maar in vergelijk met een maat met een 120 pk fiets is er geen verschil. Dus het verzekeringsverhaal lijkt bij mij te kloppen.
 
Ik heb dat ook.
Nog niet gemeten maar in vergelijk met een maat met een 120 pk fiets is er geen verschil. Dus het verzekeringsverhaal lijkt bij mij te kloppen.
Ik heb dat ook.
Nog niet gemeten maar in vergelijk met een maat met een 120 pk fiets is er geen verschil. Dus het verzekeringsverhaal lijkt bij mij te kloppen.

Ik verwacht wel dat ik ook de volle 120pk heb, als ik het vergelijk met de SMT van een maat.

Hierbij nog een foto van vorige week:
20190515_151008.jpg


Wat ik aankomende tijd nog wil veranderen:
- uitlaatdempers
- knipperlichten, wat zijn jullie ervaringen?
- kentekenplaathouder
- spiegels

En vooral veel mooie km's maken
 
Ik verwacht wel dat ik ook de volle 120pk heb, als ik het vergelijk met de SMT van een maat.

Hierbij nog een foto van vorige week:
Bekijk bijlage 1395088

Wat ik aankomende tijd nog wil veranderen:
- uitlaatdempers
- knipperlichten, wat zijn jullie ervaringen?
- kentekenplaathouder
- spiegels

En vooral veel mooie km's maken

Dat ziet er verdacht bekend uit, het veer bij stavenisse toevallig? Dan moet je haast wel bij mij in de buurt wonen, woon zelf in Tholen.
Wat knipperlichten betreft, er zijn genoeg opties, als je plug en play wil, kan ik de powerparts knippers aanraden:
https://www.ktm-shop.nl/led-indicator-set.htmlKentekenplaathouder is ook keuze in, hangt ook een beetje af van je einddemper, en of je die snavel wil laten zitten.
 
Dat ziet er verdacht bekend uit, het veer bij stavenisse toevallig? Dan moet je haast wel bij mij in de buurt wonen, woon zelf in Tholen.
Wat knipperlichten betreft, er zijn genoeg opties, als je plug en play wil, kan ik de powerparts knippers aanraden:
https://www.ktm-shop.nl/led-indicator-set.htmlKentekenplaathouder is ook keuze in, hangt ook een beetje af van je einddemper, en of je die snavel wil laten zitten.

Nou toevallig ook woonachtig in Tholen;) Dat verklaart gelijk de zwaaiende mensen die ik niet herkende :+
En klopt, die foto is bij Stavenisse gemaakt!

Als ik ze eens tegen het lijf loop dan hoop ik een mooie set akra´s of mivv te kunnen scoren.
Voor de knippers ga ik denk ik voor deze: KTM LED Knipperlichten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan