KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ik heb op Ali leuke knippers besteld.
Die hebben dat nieuwe audi effect zegmaar.
Heb alleen de klingalateur eruit moeten halen om het fatsoenlijk werkend te krijgen (achter de koplamp).
Ziet er gaaf uit! Heb er nog geen motor mee gezien.

US $6.77 12% OFF|4 pieces/(1 set) Universal Motorcycle LED Flexible Turn Signal Indicator Amber Light for YAMAHA TMAX 530 2012 2016 500 2008 2011 on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ik heb ze zonder hun merknaam erop, staan er zat op.


Ik heb ze ook al even liggen, maar nog geen tijd gehad om ze eronder te plaatsen, zou bij mij voor achteraan zijn, maar ik wist niet dat je dan het relais moest verwijderen, dan ben je eigenlijk al verplicht om ook de voorzijde te veranderen, of zie ik dat verkeerd? moet het relais eruit worden gehaald en dan doorverbonden?
Heb de mijne wel pak meer betaald, voor 2 dan ;(, als ik de voorste ook ga moeten veranderen zullen ze ook wel van bij ali komen, heb ik ineens 2 reserve _O-
 
Ik heb ze ook al even liggen, maar nog geen tijd gehad om ze eronder te plaatsen, zou bij mij voor achteraan zijn, maar ik wist niet dat je dan het relais moest verwijderen, dan ben je eigenlijk al verplicht om ook de voorzijde te veranderen, of zie ik dat verkeerd? moet het relais eruit worden gehaald en dan doorverbonden?
Heb de mijne wel pak meer betaald, voor 2 dan ;(, als ik de voorste ook ga moeten veranderen zullen ze ook wel van bij ali komen, heb ik ineens 2 reserve _O-

Ik meende dat toen ik ze wou proberen ik ze alleen achterop erop had gezet ze wel werkten (orig knippers voor). Toen ik ze alle 4 wou testen werkte het niet. In die dingen zit dus al een ingebouwde relais ofzo kheb geen idee. Electricien van mijn werk heeft idd toen achter de koplamp zo’n relais verwijderd en doorverbonden, en werkt perfect, en je kan het heel makkelijk weer origineel maken zonder gek geknutsel.
 
Ik meende dat toen ik ze wou proberen ik ze alleen achterop erop had gezet ze wel werkten (orig knippers voor). Toen ik ze alle 4 wou testen werkte het niet. In die dingen zit dus al een ingebouwde relais ofzo kheb geen idee. Electricien van mijn werk heeft idd toen achter de koplamp zo’n relais verwijderd en doorverbonden, en werkt perfect, en je kan het heel makkelijk weer origineel maken zonder gek geknutsel.

binnenkort eens proberen met enkel de achterste te vervangen, moest dit direct marcheren kan ik de voorste nog altijd later doen :Y
 
Blijf het geluid van de 990 SD sowieso erg mooi vinden. Heb de 1290, met een leuke uitlaat, nog niet in het echt kunnen horen terwijl ik er naast rij. Maar op film klinkt de 990 veel lekkerder. Iemand die dat wat beter kan oordelen? Of die zelf beide heeft gehad? De 1290 klinkt altijd wat tammer, timide of zelfs wat slomer ofzo.

Ze klinken allebei prachtig!
De 990 vond ik meer hooligan en de 1290 vind ik meer koppel, wat een power *D
Met beide machines kan je ongelooflijk veel plezier hebben en daar draait het om!
 
Zojuist voor het eerst de SD weer gestart sinds hij in de winterstalling gezet is. Starten en lopen was het, geen gezeur. Toch altijd wel fijn *D

Heeft iemand nog een kapotte teller liggen die weg kan? Ik heb daar wel belang bij namelijk. Het gaat mij om de buitenkant van te teller. Mijn teller heeft barsten in het doorzichtige front als ook de zwarte kap aan de achterkant. Ik hoop dat ik daarmee in ieder geval iets meer waterdichtheid weer creëer want op deze manier gaat het bij het eerste regenbuitje mis gok ik. Het is de originele teller van de 2007 facelift SD.

Ook kwam ik er achter dat mijn neutraal lampje niet meer brand, maar hij start wel gewoon.. dus dit zal hem wel in het lampje zelf zitten. Of de barst zit nog dieper dan alleen de buitenkappen.
 

Bijlagen

  • teller.jpg
    teller.jpg
    196,5 KB · Weergaven: 10
Zojuist voor het eerst de SD weer gestart sinds hij in de winterstalling gezet is. Starten en lopen was het, geen gezeur. Toch altijd wel fijn *D

Heeft iemand nog een kapotte teller liggen die weg kan? Ik heb daar wel belang bij namelijk. Het gaat mij om de buitenkant van te teller. Mijn teller heeft barsten in het doorzichtige front als ook de zwarte kap aan de achterkant. Ik hoop dat ik daarmee in ieder geval iets meer waterdichtheid weer creëer want op deze manier gaat het bij het eerste regenbuitje mis gok ik. Het is de originele teller van de 2007 facelift SD.

Ook kwam ik er achter dat mijn neutraal lampje niet meer brand, maar hij start wel gewoon.. dus dit zal hem wel in het lampje zelf zitten. Of de barst zit nog dieper dan alleen de buitenkappen.

Heb je hier wat aan? Om 'n indruk te krijgen hoe het in elkaar zit?
 
Zojuist voor het eerst de SD weer gestart sinds hij in de winterstalling gezet is. Starten en lopen was het, geen gezeur. Toch altijd wel fijn *D

Heeft iemand nog een kapotte teller liggen die weg kan? Ik heb daar wel belang bij namelijk. Het gaat mij om de buitenkant van te teller. Mijn teller heeft barsten in het doorzichtige front als ook de zwarte kap aan de achterkant. Ik hoop dat ik daarmee in ieder geval iets meer waterdichtheid weer creëer want op deze manier gaat het bij het eerste regenbuitje mis gok ik. Het is de originele teller van de 2007 facelift SD.

Ook kwam ik er achter dat mijn neutraal lampje niet meer brand, maar hij start wel gewoon.. dus dit zal hem wel in het lampje zelf zitten. Of de barst zit nog dieper dan alleen de buitenkappen.

Ik heb nog een oude teller liggen, maar die heeft ook een scheur in de kap.

Ik dacht dat die tellers LED lampjes hadden, dus even vervangen wordt wel lastig :+
Klopt, wordt solderen als je ze wil vervangen.
 
Ik dacht dat die tellers LED lampjes hadden, dus even vervangen wordt wel lastig :+

Als je de sleutel omdraait doet je dashboard een check dmv alle lampjes te laten branden. Brandt neutraal dan wel? Check dan even de draadjes die naar je motorblok gaan of daar iets los zit.
 
Als je de sleutel omdraait doet je dashboard een check dmv alle lampjes te laten branden. Brandt neutraal dan wel? Check dan even de draadjes die naar je motorblok gaan of daar iets los zit.

Ik heb zelf onlangs de teller uit elkaar gehaald en tenzij je echt weet wat je doet, gaat dat hem echt niet worden
 
Teller printplaat
 

Bijlagen

  • B45814F5-6E6A-4346-B8F9-D3AC080005EC.png
    B45814F5-6E6A-4346-B8F9-D3AC080005EC.png
    357,8 KB · Weergaven: 7
Wauw, mooi exemplaar!

Ik herken ‘m niet, maar ziet er prima uit. Wel wat aan de dure kant maar dan kan je wel weer even vooruit.

Ik heb vanavond de Brembo calipers schoon gemaakt. Toch kreeg ik niet alle zuigers synchroon soepel... misschien maar eens de keerringen vervangen. Begin langzamerhand wel te merken dat ie ouder is dan 10 jaar met dit soort kwaaltjes.
 

Bijlagen

  • 0620227B-FACC-4E67-BA91-92A9FE778AAD.png
    0620227B-FACC-4E67-BA91-92A9FE778AAD.png
    64 KB · Weergaven: 11
Thanks voor de reacties, ik zal vanavond of anders dit weekend de boel nog even goed nalopen. Printplaatjes en solderen durf ik wel aan, heb jaren als bijbaantje en stage gelopen in elektronica reparatie shop.
De scheuren in de kap blijkt dus helemaal niet zo zeldzaam te zijn. Even kijken of ik het kan stoppen van verder scheuren door bij de uiteinden een gaatje boren. En dan dit weer dichten met iets en de scheur proberen te lijmen.

@robsil
Mooie SD idd, ze vragen er helaas ook wel een flink bedrag voor. Maar dat is meestal het geval bij een dealer, die willen ook een boterham verdienen en het geeft je over het algemeen wat garantie.
 
Is dat normaal ? Want mijn vorige motor kwam met dit weer niet eens op bedrijfs temperatuur , die werd niet eens 65 graden :$
Een SD moet je goed ontluchten, en om dat te doen moet ‘t voorwiel zo’n 60cm de lucht in. Had hetzelfde met mijn duke, hebben er vorig jaar verse kvs op gedaan en olie, en goed ontlucht en de motor wordt een stuk minder warm.
Ik denk alleen dat de meeste motorzaken dat ook niet weten... daardoor veel Superduke’s niet goed ontlucht zijn :N
 
@robsil
Mooie SD idd, ze vragen er helaas ook wel een flink bedrag voor. Maar dat is meestal het geval bij een dealer, die willen ook een boterham verdienen en het geeft je over het algemeen wat garantie.



Laten we zeggen dat dit niet de prijs is die ik ervoor ga betalen, mij gaat het er meer om wat ik kan verwachten en of iemand deze motor kent....😉
 
Mannen wat hebben jullie gemaakt om jullie accu aan de druppellader te hangen, zonder hem uit te bouwen? (dus welk merk druppellader met connecties bijvoorbeeld)

@robsil de zwart/oranje zijn sneller ;p
 
Mannen wat hebben jullie gemaakt om jullie accu aan de druppellader te hangen, zonder hem uit te bouwen? (dus welk merk druppellader met connecties bijvoorbeeld)

@robsil de zwart/oranje zijn sneller ;p


gewone optimate 3, zitten alle kabels/aansluitingen bij die je normaal nodig hebt, 1 keer aansluiten op de accu, kabeltje naar een toegankelijk punt leiden en vastmaken, dan heb je een snelkoppeling aan de buitenzijde zitten, neem aan dat dit bij de meeste druppelladers nu wel zo zal zijn
 
Een SD moet je goed ontluchten, en om dat te doen moet ‘t voorwiel zo’n 60cm de lucht in. Had hetzelfde met mijn duke, hebben er vorig jaar verse kvs op gedaan en olie, en goed ontlucht en de motor wordt een stuk minder warm.
Ik denk alleen dat de meeste motorzaken dat ook niet weten... daardoor veel Superduke’s niet goed ontlucht zijn :N
Aaahh kijk dat verklaart een hoop , hoe heb je dat verder gedaan dan , dat ontluchten. Ik zat er aan te denken om er nieuwe KVS in te doen en dan de voorwiel de lucht in en dan met een draaiende motor de KVS er in te doen
 
In de pauze nog even snel gecontroleerd, maar geen van de controle lampjes branden. Dat was me in eerste instantie niet eens opgevallen. Eerst maar even google vragen wat die mij vertellen kan. Display en toerenteller wijzer doet het wel gewoon.
 
Laatst bewerkt:
In de pauze nog even snel gecontroleerd, maar geen van de controle lampjes branden. Dat was me in eerste instantie niet eens opgevallen. Eerst maar even google vragen wat die mij vertellen kan. Display en toerenteller wijzer doet het wel gewoon.
Dat is wel apart, die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan