KTM SuperDuke 990 Deel 14

Raar inderdaad. Misschien kun je iemand in de buurt vinden die kan bevestigen of het probleem intern in het dashboard zit of in de bekabeling dmv jouw dashboard in iemand anders’ SD te stoppen of een ander dashboard in jouw kabelboom te proberen?

Dat heeft mij in ieder geval erg geholpen zaken uit te sluiten deze winter.
 
Aaahh kijk dat verklaart een hoop , hoe heb je dat verder gedaan dan , dat ontluchten. Ik zat er aan te denken om er nieuwe KVS in te doen en dan de voorwiel de lucht in en dan met een draaiende motor de KVS er in te doen
Achter op de paddockstand (met bobbins) en voor een stang door t voorwiel (door de as) het voorwiel de lucht in 😅 het is wat omslachtig maar het werkte :+
 
Ja best raar idd, na een lange zoektocht kwam ik eigenlijk alleen het omgekeerde tegen, mijn versie nergens. Ik zal dit weekend even kijken of de oorzaak wel hetzelfde is en anders wellicht proberen wat denzell zegt. Alleen zijn er niet zo veel SD-ers in het Noorden.
 
gewone optimate 3, zitten alle kabels/aansluitingen bij die je normaal nodig hebt, 1 keer aansluiten op de accu, kabeltje naar een toegankelijk punt leiden en vastmaken, dan heb je een snelkoppeling aan de buitenzijde zitten, neem aan dat dit bij de meeste druppelladers nu wel zo zal zijn

Inderdaad. Ik heb de kabel omhoog gebracht en zit nu aan de linkerkant ten hoogte vd luchtfilter. Ideaal.
 
In de pauze nog even snel gecontroleerd, maar geen van de controle lampjes branden. Dat was me in eerste instantie niet eens opgevallen. Eerst maar even google vragen wat die mij vertellen kan. Display en toerenteller wijzer doet het wel gewoon.

Is het nog de originele display en al open geweest? Dikke kans dat het in de printplaat of de aansluitingen zit.
Anders controleer de contacten van de insteekstekker eens. Het blijven van die kwetsbare dingen. :X
 
Dames en heren.

Bedankt voor het invullen van de datumprikker voor de super duke meeting van 2019. De datum is reeds geprikt, 25 augustus bleek al lange tijd favoriet en is daarmee "the date"

Ik hoop dat doormiddel van deze vroege bekentmaking er nog mensen zijn die eventueel vrij kunnen vragen van werk, of de vrouw.
Zet hem dus in de agenda.
---25 Augustus 2019---

Voor degene die nog niet de datumprikker hebben ingevuld, uiteraard van harte welkom, sluit je aan en geef je op.
 
Dames en heren.

Bedankt voor het invullen van de datumprikker voor de super duke meeting van 2019. De datum is reeds geprikt, 25 augustus bleek al lange tijd favoriet en is daarmee "the date"

Ik hoop dat doormiddel van deze vroege bekentmaking er nog mensen zijn die eventueel vrij kunnen vragen van werk, of de vrouw.
Zet hem dus in de agenda.
---25 Augustus 2019---

Voor degene die nog niet de datumprikker hebben ingevuld, uiteraard van harte welkom, sluit je aan en geef je op.
*O*
 
Inderdaad. Ik heb de kabel omhoog gebracht en zit nu aan de linkerkant ten hoogte vd luchtfilter. Ideaal.

mijne komt er juist aan de bellypan uit, kan ik hem juist in wegstoppen en terug uitvissen als ik hem nodig heb,, is een wit stekkertje, past niet zo goed bij de voor de rest zwarte duke _O-
 
Is het nog de originele display en al open geweest? Dikke kans dat het in de printplaat of de aansluitingen zit.
Anders controleer de contacten van de insteekstekker eens. Het blijven van die kwetsbare dingen. :X

Ja ze hebben er al eens aangezeten, denk dat hij er toen ook te hard op is aangedraaid waardoor het display gebarsten is en nu langzaam doorscheurt.
 
Vandaag kut weer. Dan nog maar even klussen aan de duke. De hele winter warm binnen gestaan. Tik starten en lopen. Pfiew. Dat scheelt. Gelijk de reeds gearriveerde powerparts knipperlichtjes geinstalleerd. Plug en play dat werkt toch heerlijk.
 

Bijlagen

  • DSC_0286.JPG
    DSC_0286.JPG
    111,3 KB · Weergaven: 15
Vandaag kut weer. Dan nog maar even klussen aan de duke. De hele winter warm binnen gestaan. Tik starten en lopen. Pfiew. Dat scheelt. Gelijk de reeds gearriveerde powerparts knipperlichtjes geinstalleerd. Plug en play dat werkt toch heerlijk.

Vet dat zwarte achterlicht ook!
 
Bij mij bleek er een kabelbreuk in te zitten in de stekker

In de stekker van/op het display?
Kwam er het weekend achter dat er bij mij iets heeft lopen vreten aan de printplaat. Een van de baantjes was helemaal doorgerot. Herstel daarvan heeft nog niet gewerkt helaas. Niet genoeg tijd gehad om nog meer eventuele breuken op te sporen, wat een ellende die tellers. Als het niet lukt bestel ik een nieuwe teller, ben alleen bang dat de leds ook op de nieuwe op een of andere manier alsnog niet werken en dat het toch ergens anders in zit ;(. Is onlogisch maar het zou mij kunnen overkomen, tot nu toe heb ik geen van de reguliere dingen gehad. Alles wat ik heb gehad moest zo nodig weer uniek zijn wat niet terug is te vinden op het net :(.
 
Heeft er iemand nog zo’n zwart LED achterlicht liggen toevallig? Haha. Superduke 2006.
Ik zie dat hij erg prijzig is op ktmshop.
 
In de stekker van/op het display?
Kwam er het weekend achter dat er bij mij iets heeft lopen vreten aan de printplaat. Een van de baantjes was helemaal doorgerot. Herstel daarvan heeft nog niet gewerkt helaas. Niet genoeg tijd gehad om nog meer eventuele breuken op te sporen, wat een ellende die tellers. Als het niet lukt bestel ik een nieuwe teller, ben alleen bang dat de leds ook op de nieuwe op een of andere manier alsnog niet werken en dat het toch ergens anders in zit ;(. Is onlogisch maar het zou mij kunnen overkomen, tot nu toe heb ik geen van de reguliere dingen gehad. Alles wat ik heb gehad moest zo nodig weer uniek zijn wat niet terug is te vinden op het net :(.

Als je de LED's niet vertrouwd kun je met het bedradingsschema en een multimeter toch eenvoudig uitvissen of op alle punten spanning staat :?
Het mooiste is wat Denzel aangeeft, iemand van hier die je zijn teller even wil lenen om te proberen. Een ritje met de auto er aan wagen is altijd goedkoper dan klakkeloos een nieuwe teller bestellen en voor 500 euro kun je aardig wat kilometers maken.
 
Als je de LED's niet vertrouwd kun je met het bedradingsschema en een multimeter toch eenvoudig uitvissen of op alle punten spanning staat :?
Het mooiste is wat Denzel aangeeft, iemand van hier die je zijn teller even wil lenen om te proberen. Een ritje met de auto er aan wagen is altijd goedkoper dan klakkeloos een nieuwe teller bestellen en voor 500 euro kun je aardig wat kilometers maken.
De bekabeling wil ik nog doormeten vanaf de ecu, echter kan ik ze alleen op continuïteit testen. Ik weet verder niet hoe het display wordt aangestuurd en wat voor signalen er over de kabels lopen. Misschien wordt er wel een deel vanuit de ecu geregeld. Vanaf de stekker in de koplamp zelf tot aan het display kon ik geen problemen vinden.
 
Hallo iedereen. Effe snel een vraagje. Heeft of hebben jullie de idle speed controle uitgeschakeld in de tube ecu ? Ben er achter gekomen dat ik daar een probleem mee heb , als ik rij en gas dicht doe. Dan blijft die rond de 4000 toeren hangen en soms 3000 toeren enz enz. Als ik de motor tijdens het rijden uit zet. Dan draaid die gewoon weer stationair.
 
De KTM gaat er wat eerder uit dan verwacht, vanaf nu eigenlijk... mochten er geïnteresseerden zijn hier.
Ik zal hem binnenkort op Motor-Forum en vervolgens op Marktplaats zetten.
 
Wat is ook alweer de website voor originele superduke parts?
Mijn schakelpookje superduke r 2007 (dus zwart) staat wat naar binnen gebogen door ongelukkig val partijtje.
Wil er een nieuwe opzetten. (Wil niet buigen, ben bang dat niet beter van wordt)

Of heeft iemand er hier nog 1 in zeer goede staat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan