KTM SuperDuke 990 Deel 14

Had je 1,0 moetten houden net wat spartaanser...

Klopt dat is de 1.0 idd, net iets meer hooligan, maar ja die kon ik nieuw niet meer kopen |(dus moest ik uitwijken naar de 2.0 :+

Ben gisteren ook nog even bij Goedhart geweest daar stond de 2019 1290 SDR en 2019 1290 SDR GT in het wit, beide super mooie machines om te zien veel mooier als op een plaatje.
 
Zou iemand met akra,s de diamater van de uitlaat kunnen meten net voor de slipons?
Of weet iemand deze maat uit het hoofd.
Ik heb 54 mm nodig voor de GPR furore
Staat een complete uitlaat met volgensmij akrapovic Y pipe op MP. Hoop deze te kunnen gebruiken ter vervanging voor de GPR Y pipe welke niet helemaal recht meer is. BVD
 
Voor mensen die in de markt zijn voor een SAS verwijder kit. Koop dit absoluut niet bij Zen-retail. Heb namelijk niks gekregen. Geld inmiddels via paypal terug gelukkig (hulde). wel 6 keer gebeld en 12 mails gestuurd. Na mail 1 reactie. Daarna stilte.

Smart moto op ebay heeft echter puike setjes en met 4 dagen in huis.
 
Inmiddels 7 aanmeldingen volgensmij, daar kunnen er nog veel meer bij.




Beste SuperDuke eigenaren, mede forum schrijvers en stille lezers.

De kerstdagen zijn weer voorbij en het einde van het jaar nadert, met het nieuwe motor seizoen voor de deur.
Met alle SuperDukes in winterslaap, voor sommige een periode van onderhoud, vaar de ander even wat tijd voor iets anders.

Na de succesvolle SuperDuke dag van 2017 en het overslaan van 2018 is het uiteraard meer dan geschikt tijd voor het fantaseren en organiseren van een
990 SuperDuke dag 2019 Nu we nog lekker vroeg beginnen is het plannen van dagen hopelijk iets makkelijker. Uiteraard is het plannen van mooi weer een heel ander verhaal.

Voor het plannen van de dag is een datumprikker aangemaakt, in de datumprikker is rekeing gehouden met het WK Superbike en de Moto GP op Assen,
Deze datums vind je dan ook niet terug in de datum prikker.

Als er vrijwilligers zijn voor het maken van een leuke route of delen voor een leuke route zijn deze uiteraard van harte welkom.
Het is de bedoeling de route zo centraal mogelijk in Nederland te organiseren, dit ivm de verspreiding van alle SD forum lezers.
Route rond de 120 kilometer, met onderweg een gezellige lunch stop.

Om mee te kunnen rijden met de 990 SuperDuke dag moet u of uw bijrijder :

Een uiterst gezellig persoon zijn,
Trommelvliezen tegen een stootje kunnen,
Meerijden met een KTM 990 SuperDuke,

Uiteraard mogen kennissen en vrienden welke niet op het forum actief zijn maar wel beschikken over een 990 Superduke ook gezellig meerijden.
Graag zien we je op de SuperDuke meeting 2019
 
@nampus heb je misschien al de achterveer ingebouwd? Ben wel benieuwd hoe een zware veer staat.
De schokbreker zit er ondertussen in, veel verder ben ik helaas nog niet O-)
IMG_20181224_154101.jpg
IMG_20181224_154050.jpg

Ik heb al wel de balhoofdlagers gecontroleerd en gesmeerd.
Hopelijk vandaag de voorpoten er weer in, en misschien het beestje weer op z'n wielen zetten.
Heb nu nog even geen beter foto's.
 
Ziet er weer spic en span uit Neem :t

Ik dacht dat jij ook een ITG filter had maar jij hebt er een motohooligan airbox op? ziet er ook chic uit :+
Helemaal klaar voor het nieuwe seizoen nu?
 
Ziet er weer spic en span uit Neem :t

Ik dacht dat jij ook een ITG filter had maar jij hebt er een motohooligan airbox op? ziet er ook chic uit :+
Helemaal klaar voor het nieuwe seizoen nu?

Heb een motohooligan idd, lang geleden overgenomen van een ander forumlid. Toentertijd was de Rottweiler er volgens mij nog niet.
Uiteindelijk is het allemaal 1 pot nat, het ademt allemaal stukken beter dan origineel, en met de tank erop zie je er niks van :+
Hij is nog niet klaar voor het nieuwe seizoen, heb nog een kleine to-do list:
Balhoofdlagers afstellen
Brandstoffilter vervangen
Olie+filter vervangen
Luchtfilter reinigen + opnieuw in de olie
Koppelingssproeier schoonmaken
En dan ben ik klaar voor het nieuwe seizoen :]
 
Thanks namp , Ik zoek de rubberen liefs beste staat zijn ze los verkrijgbaar ..?

Ze zijn bij KTM los te krijgen, links en rechts apart of als setje.
Setje is pn: 61003040010 kost €115 🤐 (dit was een paar jaar geleden nog €50)
Losse voetsteunen zijn
Links: 61003050000 (€55)
rechts: 61003051000 (€55)
Losse steunen zijn goedkoper dan complete set omdat bij de complete set volgens mij ook de pinnen, veertjes en borgclipjes zitten.

Die originele van mij mag je hebben voor verzendkosten (€7)
Die topblock mogen weg voor €20 incl verzenden.
 
Inmiddels 7 aanmeldingen volgensmij, daar kunnen er nog veel meer bij.




Beste SuperDuke eigenaren, mede forum schrijvers en stille lezers.

De kerstdagen zijn weer voorbij en het einde van het jaar nadert, met het nieuwe motor seizoen voor de deur.
Met alle SuperDukes in winterslaap, voor sommige een periode van onderhoud, vaar de ander even wat tijd voor iets anders.

Na de succesvolle SuperDuke dag van 2017 en het overslaan van 2018 is het uiteraard meer dan geschikt tijd voor het fantaseren en organiseren van een
990 SuperDuke dag 2019 Nu we nog lekker vroeg beginnen is het plannen van dagen hopelijk iets makkelijker. Uiteraard is het plannen van mooi weer een heel ander verhaal.

Voor het plannen van de dag is een datumprikker aangemaakt, in de datumprikker is rekeing gehouden met het WK Superbike en de Moto GP op Assen,
Deze datums vind je dan ook niet terug in de datum prikker.

Als er vrijwilligers zijn voor het maken van een leuke route of delen voor een leuke route zijn deze uiteraard van harte welkom.
Het is de bedoeling de route zo centraal mogelijk in Nederland te organiseren, dit ivm de verspreiding van alle SD forum lezers.
Route rond de 120 kilometer, met onderweg een gezellige lunch stop.

Om mee te kunnen rijden met de 990 SuperDuke dag moet u of uw bijrijder :

Een uiterst gezellig persoon zijn,
Trommelvliezen tegen een stootje kunnen,
Meerijden met een KTM 990 SuperDuke,

Uiteraard mogen kennissen en vrienden welke niet op het forum actief zijn maar wel beschikken over een 990 Superduke ook gezellig meerijden.
Graag zien we je op de SuperDuke meeting 2019


Mocht de SDR dan nog niet weg zijn rij ik mee!
 
Netjes Neem!

Ziet er goed uit :]

Wat is de procedure voor de balhoofd lagers? Ik neem aan de top clamp er af, zodat het T-stuk er uit valt? Dan de lagers schoon maken, controleren op slijtage, opnieuw invetten en op (welk?)moment vast zetten?
 
Brandstof filter vervangen heb ik ook nog nooit gedaan in nu 11 jaar..... zal er ook al wel eens aan moeten geloven. Maar heb nooit iets gemerkt van een injectie probleem. Heb nog wel eens last van het uit de versnelling schieten na een wheely in z’n eerste versnelling.
 
Netjes Neem!

Ziet er goed uit :]

Wat is de procedure voor de balhoofd lagers? Ik neem aan de top clamp er af, zodat het T-stuk er uit valt? Dan de lagers schoon maken, controleren op slijtage, opnieuw invetten en op (welk?)moment vast zetten?
Dat is de procedure idd. Alleen het vastzetten gaat niet op een vast moment.
Je moet die grote holle bout die in de bovenste kroonplaat zit aandraaien tot de boel spelingsvrij is, maar nog soepel draait. Dan borgen met dat klemboutje dat er haaks op zit.
Screenshot_20190129-081932.png


Brandstof filter vervangen heb ik ook nog nooit gedaan in nu 11 jaar..... zal er ook al wel eens aan moeten geloven. Maar heb nooit iets gemerkt van een injectie probleem. Heb nog wel eens last van het uit de versnelling schieten na een wheely in z’n eerste versnelling.

Zolang je nog niks merkt van problemen met je brandstoffilter zou ik hem lekker laten zitten.
je zou ervoor kunnen kiezen om een filtersetje uit Griekenland te bestellen, zodat je het spul hebt liggen mocht hij gaan inhouden.
Kost de wereld niet, en als het dan nodig is, hoef je er niet op te wachten.
 
Zijn er onderhoudsdingen waar ik speciaal op moet letten bij mijn SD06/07? Buiten het gebruikelijke.
Heb afgelopen zomer olie ververst en filter.
Hij ziet er nog uit als nieuw en moet natuurlijk ook als nieuw blijven rijden.

Welke vertanding vinden jullie het beste rijden? Zijn er nog meer dingen om het optimale koppel uit de duke te halen? Ii heb volledige Akra’s en ik heb ook zo’n SAS verwijder kit erop zitten, geen idee wat het doet. Misschien de mapping laten controleren of die nog up to date is?

Of zeggen jullie spit maar ‘even’ het 14delige forum door waarvan elk 100 paginas:p.

Grts
 
Let ook op jouw verbruik van koelvloeistof, meestal duidt dit op een lekkende waterpompkeerring.
mapping zou ik zeker even checken, als je de smooth akra map hebt zou je de gewone akra map kunnen proberen, deze is wat agressiever.Verder kan de de O2 sensor ook uitvinken in tune ecu
Vertanding is een kwestie van smaak, net als banden.
 
Let ook op jouw verbruik van koelvloeistof, meestal duidt dit op een lekkende waterpompkeerring.
mapping zou ik zeker even checken, als je de smooth akra map hebt zou je de gewone akra map kunnen proberen, deze is wat agressiever.Verder kan de de O2 sensor ook uitvinken in tune ecu
Vertanding is een kwestie van smaak, net als banden.

Wat doet de O2 sensor? Kan ik zelf de mapping bekijken? Zoja hoe?
Thanks voor je info over de keerring.
 
Je zou de koppelingsproeier een keer schoon kunnen maken, die wordt vaak vergeten:
Screenshot_20190208-123701.png

Wat vertanding betreft, kijk eerst wat er nu op zit, en kijk dan of je het zelf anders zou willen.
Standaard bij de 05/06 was 17-38, vanaf 2007 is het standaard 16-38.
Zelf rij ik met 16-40, draait iets meer toeren, maar loopt daardoor net wat lekkerder op rotondes en bij ander langzamer werk.
Er zijn er zelfs die met 16-41 rijden, maar ook 17-40 of 17-41 kan prima.
Het is net wat je zelf wil.
Je kan deze website gebruiken om te kijken wat welke vertanding doet met je toerental bij verschillende snelheden:
www.gearingcommander.com
(Even juiste merk en type selecteren, en even het max toerental aanpassen, want die site heeft hem voor de Ktm op max 9000rpm staan geloof ik. )

O2 sensor bepaalt deels het mengsel bij lage toerentallen, en kleine gasklepopening geloof ik.
Staan die niet standaard al uit in de akra map?
Mapping kun je zelf controleren en zelfs aanpassen als je een tuneEcu kabel hebt. Maar daar wil robjedeR je misschien wel bij helpen, die zit bij jou in de buurt ook volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan