KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Is je accu al eerder vervangen dan? De standaard accu's van de GT is verrot. Mijne is afgelopen winter ook vervangen omdat met de eerste dag dat het ging vriezen de startmotor nauwelijks kon draaien.

Filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Er moet wel een manier zijn om de Db killer netjes te verwijderen. Het wordt voor mij gedaan door de dealer, maar die zegt er ook anderhalf uur voor nodig te hebben. Denk alleen niet dat ze het geheim van de smit prijs willen geven. Voor mij was het wel de doorslag om akra bij te bestelllen.
 
Welke heb je nu dan.. is die aanzienlijk beter?
Volgens mij dezelfde maar dan "nieuw". Ik kan me alleen herinneren dat er op de bon Yuasa stond. Het was vervangen onder garantie.

Startproblemen waren helemaal verdwenen. Zelfs onder 0 ging het prima.

De oude accu had een laadspanning van 11.5 volt uit mijn hoofd in de ochtenden
 
Volledig eens,

Eenn1290 SD hoor je standaard al van vrij ver aankomen, zelfs zo erg dat ik bij een rit op mijn toerenteller moet kijken bij mijn GS😊
 
Er moet wel een manier zijn om de Db killer netjes te verwijderen. Het wordt voor mij gedaan door de dealer, maar die zegt er ook anderhalf uur voor nodig te hebben. Denk alleen niet dat ze het geheim van de smit prijs willen geven. Voor mij was het wel de doorslag om akra bij te bestelllen.
Heel simpel. Rivetten van de eindkap uitboren, kap eraf, stukje buis afslijpen, kap erop, rivetten terug. Ben je waarschijnlijk inderdaad snel een dik uurtje mee kwijt. Uitlaat af, uitlaat op, ...

Ik doe het niet, omdat ik geen inox rivetten heb van die diameter en ook geen toestel om ze te persen. Alu rivetten op uitlaten van dikke twins slechte ervaringen mee.
 
Ik heb de standaard uitlaat ook zo aangepast, Db-killer is nu op de lange kant 9,5 Cm en klinkt nu mooi donker en voor mij nu perfect.


Lang weekend Duitsland achter de rug totaal 1700Km gereden daar na de updates en ik ben erg te spreken over de vering nu.

Ik reed altijd gas/vering Sport/Sport maar de vering in Street is echt goed nu (vering Sport stuurt wat traag in en heeft nu niet meer mijn voorkeur)

1 dag zware regen gehad en met de vering in Comfort is het perfect, Comfort is in tegenstelling tot voor de update nu ook echt bruikbaar.

Andere remblokken is een no-brainer, wat een verschil.

Het voelt of TC minder ingrijpt, sturen door vroeg op het gas bocht uit driften lukt nu ook.... maar ik kan het mij ook inbeelden......
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de standaard uitlaat ook zo aangepast, Db-killer is nu op de lange kant 9,5 Cm en klinkt nu mooi donker en voor mij nu perfect.


Lang weekend Duitsland achter de rug totaal 1700Km gereden daar na de updates en ik ben erg te spreken over de vering nu.

Ik reed altijd gas/vering Sport/Sport maar de vering in Street is echt goed nu (vering Sport stuurt wat traag in en heeft nu niet meer mijn voorkeur)

1 dag zware regen gehad en met de vering in Comfort is het perfect, Comfort is in tegenstelling tot voor de update nu ook echt bruikbaar.

Andere remblokken is een no-brainer, wat een verschil.

Het voelt of TC minder ingrijpt, sturen door vroeg op het gas bocht uit driften lukt nu ook.... maar ik kan het mij ook inbeelden......
Tc grijpt vooral minder in trappen in, mer continu geregeld ipv in blokjes. Gasopname onderin lijkt ook wat minder abrupt, ik heb soms wat moeite met mijn rijstijl daardoor. Zal wel wennen, hij is iig makkelijker te rijden.
De vering snapt nu ook de goede legendarische Belgische kasseien. Daaarvoor was de gt gewoon gevaarlijk daarop, nu gaat t heel vloeiend.
 
Ik heb de standaard uitlaat ook zo aangepast, Db-killer is nu op de lange kant 9,5 Cm en klinkt nu mooi donker en voor mij nu perfect.


Lang weekend Duitsland achter de rug totaal 1700Km gereden daar na de updates en ik ben erg te spreken over de vering nu.

Ik reed altijd gas/vering Sport/Sport maar de vering in Street is echt goed nu (vering Sport stuurt wat traag in en heeft nu niet meer mijn voorkeur)

1 dag zware regen gehad en met de vering in Comfort is het perfect, Comfort is in tegenstelling tot voor de update nu ook echt bruikbaar.

Andere remblokken is een no-brainer, wat een verschil.

Het voelt of TC minder ingrijpt, sturen door vroeg op het gas bocht uit driften lukt nu ook.... maar ik kan het mij ook inbeelden......
Ik had de vering 1 keer op comfort gezet, leek wel alsof ik op een kameel zat :X

In de regen rijd ik Engine: Street en Vering: Street
Op het droog Engine: Sport, Vering Sport of Street, afhankelijk van het wegdek.

Rain en Comfort gebruik ik niet.
 
Stiekem een keer in dit topic gegluurd...kon het niet laten.
Ooit, ooit wil ik er ook eens één proberen !!!
Echt een bike waar je het kwijl van uit de bek loopt, geweldig ding :Y :}

Maar goed, leuk om hier eens te kijken maar ik kom voorlopig niet weer terug.....
Anders komt dat ooit veel te vroeg vrees ik.

Groeten van een bewonderend Ducatist *O*
 
Zo te lezen ga ik morgen een telefoontje doen om de motor binnen te steken voor de veringupdate en motorupdate.

TC en vering zijn de zwakke punten van de motor. De mapping van de motor zelf stoort me niet.

Dat gezegd, morgen staat de wekker om 5u30, ontbijten in Lux om 08 en dan naar de Moezel en weer terug :)
 
Zo te lezen ga ik morgen een telefoontje doen om de motor binnen te steken voor de veringupdate en motorupdate.

TC en vering zijn de zwakke punten van de motor. De mapping van de motor zelf stoort me niet.

Dat gezegd, morgen staat de wekker om 5u30, ontbijten in Lux om 08 en dan naar de Moezel en weer terug :)

Ik had de dealer gebeld over o.a. de vering update, maar die zei dat er geen update in het systeem stond. Ze wisten ook nog niet van de vering update en zoeken het ff uit in ieder geval.

Weet iemand of deze voor sommige GT's dan ook nog niet beschikbaar zou zijn?
 
Ik had de dealer gebeld over o.a. de vering update, maar die zei dat er geen update in het systeem stond. Ze wisten ook nog niet van de vering update en zoeken het ff uit in ieder geval.

Weet iemand of deze voor sommige GT's dan ook nog niet beschikbaar zou zijn?
Over het algemeen zijn het gewoon dealers die het niet weten en/of niet goed kijken.
 
Ook niet vergeten dat de meeste KTM dealers tot een paar jaar geleden vrijwel alleen maar crossmotoren verkochten. Straatmotoren zijn al vrij nieuw voor ze en software updates op motoren is bij alle merken iets van de laatste tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan