KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Vergeleken met de GT1 banden is het ongeveer €250 vs. €350.
40% duurder vind ik al vrij aanzienlijk.
 
kun je niet beter eerst gaan rijden en dan erachter komen wat je anders wil (stuurdemper, steppies, ruitje, uitlaat), of brand het geld in je broekzak ;)
overigens zijn veel dingen die je vraagt wel erg persoonlijk, navi, kofferset e.d.
Ik snap dat je dat zegt, alleen ik heb wel genoeg ervaring om tijdens de proefrit al de verbeter punten aan te stippen... Stuurdemper is een flappie ding, dempt veel maar niet het stuur. Stepjes speling in schakelhevel is met een andere set altijd beter(directer schakelen) (plus voetsteunen kunnen wat verder naar achter, Navi weet ik niet, ik rij al 5 Jr in de zandbak en daar heb ik geen Navi nodig 😜

Dus vandaar dat ik advies vroeg.... De 1290 mannen hebben de ervaring en daar leun ik graag op. 🍾🤗
 
Wel, de originele stepjes zijn iig ruk in de regen en de stuurdemper had er even goed niet kunnen op zitten.
Dat gezegd zijnde zijn dat niet de dingen waar ik tot dusver nood aan gehad heb, ik ga nu wel denk ik na 30 000 km het powerparts zadel bestellen wegens de vervang 790 had dat en het verschil was beduidend.
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Waar ik mijn banden haal GT1 vs GT2
€ 245,00 vs € 293,00

Verschil heb ik er voor over.
Ik haal hier altijd mijn banden..
Waar ik mijn banden haal GT1 vs GT2
€ 245,00 vs € 293,00

Verschil heb ik er voor over.
Ik haal hier altijd mijn banden..
€253,37,- voor een ser GT 2 zelf rijdt ik met de Metzeler Sportec M7 RR. Morgen komt er een nieuwe binnen.. 😉
476198AE-9CC2-4EC9-A24A-E7D988E26C35.jpeg
 
Ik heb nog een paar vragen:
- jullie hadden ergens zo n site met 1290gt onderdelen (akra uitlaat systeem enzo? modificatie airbox dinges?)
- waar bestel je zo n stekkertje dat ie die standen onthoudt? (orgineel ktm heet dat track pack toch?)
- heeft iemand die KTM stepjes besteld? ander steppen setje? zo ja hoe bevalt het?
- heeft iemand nog een ander ruitje erop? mooier? hoger (maar dan niet zo n kotslelijk ding van KTM orgineel)
- Kofferset kopen de moeite waard of iets anders? (ik zal het af en toe is gebruiken)
- heeft iemand een andere stuurdemper gemonteerd?
- welk navigatie systeem hebben jullie?

Ik krijg de motor volgende week, dus dan heb ik alvast wat info, en kan ik alvast wat spullen gaan bestellen ter verbetering.... (ipv de halve powerparts catalogus leeg bestellen en arm worden... ;)

thnx :)

De koffers ben ik wel heel blij mee! Zitten goed vast en staan mooi bij de motor. Echter, ze los neerzetten is vanwege de vorm wel lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
En die gt2, slijt die niet na 4000 km schuin op de flanken vooraan?

De koffers heb ik minder geluk mee. Beide zijkoffers zijn moeizaam te monteren door een te lange grendellip, de linker koffer gaat slechts open met een flinke mep op het deksel waardoor de haakjes los klikken, van de rechterkoffer valt de dichting uit iedere keer je 'm open doet. De topkoffer z'n slot begint moeilijk te doen en ook daar valt stilaan de linker zijde van de dichting uit. Let wel, koffers zijn 1 werkjaar lang dagelijks gebruikt, maar toch.. mijn oude gobis hebben daar nooit last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ze al een tijdje liggen maar vandaag pas gemonteerd, tjongejonge wat een verschil, had ik meteen moeten doen.....(waarom kiest KTM voor die houten OEM remblokjes ? :()
Ik heb ze er nog niet opgezet, maar ben erg benieuwd :)

Montage met een beetje kopervet erop of zonder?
 
Volledig inwrijven zeker?😊

NEEN, Voor er ongevallen gebeuren: ENKEL DE RAAKVLAKKEN VAN ACHTERZIJDE BLOK MET PISTON "BEVUILEN " MET EEN IETSJE KOPERVET.

(De meesten zullen technisch genoeg zijn, maar ik ken er die de remblokjes van hun fiets met de oliespuit bewerkten omdat deze piepten)
 
Hoe zit het met de montage vd banden ivm de bandenspanningsmeter? Weet iemand hoe dit werkt?
Bij het demonteren oppassen dat je bij het losdrukken van de band van de velg niet bij het ventiel begint, want dan kun je de TPMS sensor (is onderdeel van het ventiel) kapot drukken, en dat schijnt een kostbaar dingetje te zijn. Als je de wielen wegbrengt voor de- en montage van de banden, om dezelfde reden altijd even melden dat er TPMS ventielen in zitten; weliswaar wordt dat d.m.v. een stickertje op de velg vermeld, maar als die over het hoofd gezien wordt heb je kans dat het spul alsnog stuk gaat. Hier een instructieblad dat je mss behulpzaam vindt, gaat weliswaar over autobanden, maar soit: klik
 
Nee losse wielen ex.montage i(n NL)
Montage op losse wielen voor Angel GT1 losse wielen €250 en + €10 per wiel is mij aangeboden door de bandenboer. Maar ik kan nu voor 10 Euro meer bij m'n KTM dealer terecht, dus ga daarheen. Kunnen ze meteen de veringupdate erop zetten.
 
Volgens mij had ik 'm of via eBay of rechtstreeks van R&G uit Engeland. Volgens mij dat laatste.

Zelf heb ik trouwens de originele Akra einddemper, KTM origineel donker ruitje en de KTM zijkoffers als opties erop.

Woensdag haal ik mijn nieuwe op met exact dezelfde opties. Uiteraard een zwarte, alhoewel de witte erg goed reed.
 
Na de update van mn 2017 is zowel de vering als de tc/abs wat soepeler en minder houterig. Het verschil is subtiel maar duidelijk aanwezig. Moeilijk te verwoorden, het voelt wat natuurlijker.

Dat of t zit in mn kop.
 
Laatst bewerkt:
Na de update van mn 2017 is zowel de vering als de tc/abs wat soepeler en minder houterig. Het verschil is subtiel maar duidelijk aanwezig. Moeilijk te verwoorden, het voelt wat natuurlijker.

Dat of t zit in mn kop.

Ben ook benieuwd, op 21/5 krijgt mijn 2018SDGT 'n software update en nieuwe keerringen in de vork, deze lekken heel zachtjes maar toch......dealer deed gelukkig niet moeilijker erover en was het volledig met me eens dat deze dicht horen te zijn.
 
Iemand tips mbt verzekeren? De verkoper raadt me een alarm af. Een snelle surfronde geeft premies weer van ongeveer 80,- per maand ondanks mijn 15 schaevrije jaren. Dat moet toch goedkoper kunnen?
 
Dat mag dan al een verzekering zijn die heel wat dekt,
Mijne is nog iets duurder maar is een "all-risk", die ga ik toch maar één jaartje zo laten denk ik, En maar hopen dat je het nooit nodig hebt.
 
Iemand tips mbt verzekeren? De verkoper raadt me een alarm af. Een snelle surfronde geeft premies weer van ongeveer 80,- per maand ondanks mijn 15 schaevrije jaren. Dat moet toch goedkoper kunnen?
Kijk eens via Pricewise naar de verzekering van NN (voorheen Delta Lloyd). Met alarm all risk verzekering met mijn 8 schadevrije jaren ongeveer €425 per jaar meen ik.

Anderen hier hadden dacht ik ook goedkoop all risk zonder alarm bij de ANWB en/of de KNMV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan