KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Mijn beide helmen maat L passen perfect in de zijkoffers, ondersteboven en en achterstevoren, met de kin naar boven en achter.
In de topkoffer passen beide helmen samen, dus ik kan samen met 3 passagiers de stad in!

In praktijk krijg ik mooi net al mn motorkledij in de 3 koffers, ideaal voor mijn dagelijkse werfbezoeken.


Ik ga dus niet (met alle respect) met een topkoffer rijden. Als deze gevuld is heb je geen slijtage aan de voorband 😁😁😁.
 
Eh .. verwacht je nu een exhaustieve lijst?

Zover ik kan zien moet maatje L van de meeste sportieve helmen wel passen.
 
Minder slijtage van de voorband was dacht ik net een reden om wél met topkoffer te rijden, neen?
 
Ik dacht dat de helm in de koffers zouden passen.
Not.

Sta ik met mijn helm te schouwen in de binnenstad.

Hoe zit dit bij jullie?
Waarschijnlijk heb je 'm er gewoon verkeerd ingedaan.
Hij past als het goed is met het vizier richting de voorkant van je motor en de onderkant onder.
 
Welke merken/typen/maten helmen passen wel, en welke niet?
In principe passen alle helmen, wanneer je weet hoe die erin moet ;)

Hadden ze in een motorblad destijds ook al verkeerd opgeschreven dus blijkbaar beheerst niet iedereen ruimtelijk inzicht :+
Daarom moet je ook nooit vrouwen de auto in laten pakken als je op vakantie gaat :P
 
Van de week me stuur in de voorste stand gezet..
Dit had ik kwa stuurgedrag eerder moeten doen.
Alleen wanneer ik de navi erop heb zitten kan ik mijn stuur niet helemaal uitdraaien..
 
Ik had iets geks, gisteren stond het m'n oliepeil opeens op 1/4 van het kijkglas. Dus ik vul wat bij tot peil op foto. Ga ik vandaag rijden en check bij de eerste stop, zit het glas opeens helemaal vol, tot net boven de max. En ja, motor recht en motor al paar minuten uit. Thuis weer checken, nog steeds te veel. Dan maar weer wat eruit halen.
Blijkbaar gaf kijkglas even te weinig aan.

1387907
 
Op een zaterdag de dag voordat je naar de Eifel vertrekt je software laten updaten is geen aanrader. Na de update deed m'n QS het niet meer, maar dat was bekend. Na de nodige handelingen bleef er echter een storing die men niet opgelost kreeg. Na nog een keer proberen zei de computer dat het gelukt was, maar m'n motor vond van niet. Net toen we toch iemand van de importeur te pakken hadden gekregen die nog wat tips kon geven wilde ik m'n motor weer achterom de werkplaats inrijden en rara spontaan deed ie het ineens weer wel :P Was dus ff spannend maar gelukkig toch mét QS naar de Eifel morgen.

Overigens merk ik wel degelijk verschil. In de lage toeren bij lage snelheden vind ik 'm minder bokkig. Het blok loopt net wat soepeler :)
 
Ik wees mn dealer op het vaak niet functioneren van de QS na update. Die zei bull shit, dan kennen die dealers er niets van en volgen ze niet de correcte procedure.
QS en een aantal andere zaken dienen opnieuw ingeleerd te worden na de softwareupdate, blijkt een welomschreven en goed gekend deel van de updateprocedure.
Raar dat dat bij jullie zo een groot probleem is, zou dat in nl niet in de training opgenomen zijn?

Ben benieuwd voor mijn update, misschien vergeet hij het zelf ook wel haha.
 
Met de 901 update hebben ze m’n schakelpedaal soort van gekalibreerd. Dus daarna werkte hij juist beter/directer dan voorheen.. Gaf alleen een foutmelding op de cruize maar daar had hij wel weer iets voor. Stond op een handgeschreven papiertje.. Ktm weet van de bugs in de update maar komt niet even snel met een 2.0 versie.. Wat ik eigenlijk niet begrijp van zo’n merk.
 
Ik wees mn dealer op het vaak niet functioneren van de QS na update. Die zei bull shit, dan kennen die dealers er niets van en volgen ze niet de correcte procedure.
QS en een aantal andere zaken dienen opnieuw ingeleerd te worden na de softwareupdate, blijkt een welomschreven en goed gekend deel van de updateprocedure.
Raar dat dat bij jullie zo een groot probleem is, zou dat in nl niet in de training opgenomen zijn?

Ben benieuwd voor mijn update, misschien vergeet hij het zelf ook wel haha.
Ze kennen de instructies wel, alleen het opnieuw inleren van een bepaalde sensor lukte niet.

Soms mislukt ook heel de update, dan moeten ze heel de computer opnieuw "installeren".
 
Als ik het allemaal zo lees wacht ik wel op de verbeterde update 2.0 😁.

Maar idd hij vindt het fijner om in hogere toren te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan