KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Wie rijdt er met een de-cat pijp..? En zo ja in combinatie met welke einddemper? Heb zelf het idee dat een de-cat pijp in combinatie met een carbon einddemper geen goede combinatie is. Athans zo denken mijn oren er over..
 
Maandje terug was mn achterband vervangen. Merk nu dat de voorband ook zit aan te komen. Is best rap gegaan zo :X
Vroeger met supersport ging 1 voorband net zo lang mee als 2 achterbanden. Zal wel met het gewicht te maken hebben.
Hoeveel km ging je achterband mee?
 
Hoeveel km ging je achterband mee?
10k kms. Was een beetje vroeg met vervangen. Kon nog wel 500-1000 km's mee eigenlijk

Hoelang duurt het dat de TPMS presure FR too high weg gaat? De dealer had laats 3 bar in mn voorband gestopt en laats liet ik hem wat leeglopen waardoor ik op 2.1 eindigde. Eergisteren voor en achterband de juiste spanning gegeven: 2.5 voor en 2.9 achter. De TPMS gaf vanmorgen 2.6 voor en 2.9 achter aan, echter krijg ik nog teeds die waarschuwing.
De waarschuwing hoort toch vanzelf weg te gaan?
 
De flanken van de voorband slijten heel snel op mijn gt, de centrale strook valt mee.
 
Rijdt je ook in deze modus..?
Doordat de achterkant iets onhoog komt staat er mee gewicht op het voorwiel waardoor hij strakker stuurt.. Maar de band zal ook sneller slijten..

De voorband slijt vooral van het remmen op de flank en van het snelheid meenemen in de bocht.

10k kms. Was een beetje vroeg met vervangen. Kon nog wel 500-1000 km's mee eigenlijk

Hoelang duurt het dat de TPMS presure FR too high weg gaat? De dealer had laats 3 bar in mn voorband gestopt en laats liet ik hem wat leeglopen waardoor ik op 2.1 eindigde. Eergisteren voor en achterband de juiste spanning gegeven: 2.5 voor en 2.9 achter. De TPMS gaf vanmorgen 2.6 voor en 2.9 achter aan, echter krijg ik nog teeds die waarschuwing.
De waarschuwing hoort toch vanzelf weg te gaan?

Melding hoort vanzelf weg te gaan. En wel vrijwel direct na het verlagen. Contact opnieuw aanzetten en hij moet opnieuw meten en resetten.

10k kms voor een set banden op een dergelijke machine is een hele mooie levensduur. Dan veronderstel ik dat er veel snelweg tussen zit, anders haal je dat niet.
 
Je statische gewicht verdeling blijft altijd hetzelfde, heeft niets te maken met je veervoorspanning die je verandert. gek slijtage gedrag kan komen door verkeerde veerinstellingen (met electronische vering eigenlijk uitgesloten) of niet met juiste bandenspanning rijden. + wees blij dat je band slijt, slijtage betekent dat je grip hebt...slijt ie niet...heb je ook geen grip. :)
 
Ok hallo hier overigens, tijd geleden dat ik op MF zat maar ik ben weer terug, heb weer een straatbrommer gekocht...je raadt het al...een 1290gt 2019 model. aflevering moet nog....leuk!
 
De voorband slijt vooral van het remmen op de flank en van het snelheid meenemen in de bocht.



Melding hoort vanzelf weg te gaan. En wel vrijwel direct na het verlagen. Contact opnieuw aanzetten en hij moet opnieuw meten en resetten.

10k kms voor een set banden op een dergelijke machine is een hele mooie levensduur. Dan veronderstel ik dat er veel snelweg tussen zit, anders haal je dat niet.
Er zit een hoop snelwegkilometers tussen maar ik vraag me af waar de rest dan rijdt? Ook op de supersport waarbij ik hele zomers iedere dag met de knie op de grond ben gegaan haalde ik met een sportbandje wel 9000km's. Met een sporttoerbandje onder de ZX10-R ging het richting de 16k km's
 
Er zit een hoop snelwegkilometers tussen maar ik vraag me af waar de rest dan rijdt? Ook op de supersport waarbij ik hele zomers iedere dag met de knie op de grond ben gegaan haalde ik met een sportbandje wel 9000km's. Met een sporttoerbandje onder de ZX10-R ging het richting de 16k km's
Dan bedien jij de gashendel blijkbaar met een fluwelen handschoentje aan :Y

Zelfs op een Daytona 675 reed ik een sportachterband op in 4.500 kilometer.
 
Gas loslaten en op de motor / achterband afremmen maakt ook veel verschil met een twin qua banden.
 
voxan-blackmagic2008-003.jpg
 
Ik dacht dat de helm in de koffers zouden passen.
Not.

Sta ik met mijn helm te schouwen in de binnenstad.

Hoe zit dit bij jullie?
 
Ik heb verschillende helmen, de 1 past er in, de ander niet, en sowieso is het altijd even uitproberen in welke positie de helm in de koffer past. De vormgeving van de koffers gaat in elk geval ten koste van de nuttige inhoud (althans als je er harde objecten in wilt stoppen).
 
Mijn beide helmen maat L passen perfect in de zijkoffers, ondersteboven en en achterstevoren, met de kin naar boven en achter.
In de topkoffer passen beide helmen samen, dus ik kan samen met 3 passagiers de stad in!

In praktijk krijg ik mooi net al mn motorkledij in de 3 koffers, ideaal voor mijn dagelijkse werfbezoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan