KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Vandaag wat gespeeld met en S1000R, tegen het lijf gereden aan een rood licht. Om beurten eens op de achterpootjes gaan staan. Was wel eens fijn.
 
Gaan er nog mensen naar de KTM Orange Day bij JTX in Cuijk vandaag? :)

Als je komt, ik ben die pipo met die baard en matzwarte Shoei helm :+
 
Was een druk dagje, heel de dag gereden op 790 Adventure, 790 Adventure R, 790 Duke en 1290 Duke. Vond de 790 Adventure R eigenlijk de meeste fun van die 4. Maar op de weg terug naar huis toch weer fijn om op m'n eigen GT te rijden :)
 
Ik ga vandaag een ritje maken met de nieuwe Multistrada Pikes Peak. Ben echt heel benieuwd hoe dat is t.o.v. de GT. Ik verwacht een mooi display als enige voordeel voor de Duc, maar wie weet!
 
Ik ga vandaag een ritje maken met de nieuwe Multistrada Pikes Peak. Ben echt heel benieuwd hoe dat is t.o.v. de GT. Ik verwacht een mooi display als enige voordeel voor de Duc, maar wie weet!

Nou, dat viel best 'tegen', de multi zou 160pk hebben, maar zelfs op de stand sport wist die mij niet in de buurt te brengen van de GT. De zit was wel enorm fijn, comfort is dan ook waarom je een multi zou kiezen (hij deed me enorm aan een GS denken). Daarna weer met een dikke smile op de KTM gestapt!
 
Nou, dat viel best 'tegen', de multi zou 160pk hebben, maar zelfs op de stand sport wist die mij niet in de buurt te brengen van de GT. De zit was wel enorm fijn, comfort is dan ook waarom je een multi zou kiezen (hij deed me enorm aan een GS denken). Daarna weer met een dikke smile op de KTM gestapt!
Dat had ik destijds dus ook met een 1200 S. Voor m'n gevoel was m'n Speed Triple uit 2008 feller en sneller. Bovendien vind ik zo'n comfortabele zit bij een relatief zware motor niet fijn. Ik wil liever wat meer "op" het stuur zitten.


Vanmiddag trouwens weer motocrosstraining gehad, dit keer op de baan van Cuijk. Ben nu redelijk gesloopt :P
 
Zaterdag was weer klusdag.. 😉
 

Bijlagen

  • FB9E455F-57AE-479C-AB32-CD3DAB9C3692.jpeg
    FB9E455F-57AE-479C-AB32-CD3DAB9C3692.jpeg
    266,4 KB · Weergaven: 33
  • 69D4DFD3-F980-4B3E-9652-69B9D31A5D42.jpeg
    69D4DFD3-F980-4B3E-9652-69B9D31A5D42.jpeg
    275,3 KB · Weergaven: 30
  • AE043DF9-018E-4A05-A1F9-96BB6FC8CEEC.jpeg
    AE043DF9-018E-4A05-A1F9-96BB6FC8CEEC.jpeg
    182,4 KB · Weergaven: 34
  • EDC33D1B-8013-4F87-AFB2-34EB1DFC7F30.jpeg
    EDC33D1B-8013-4F87-AFB2-34EB1DFC7F30.jpeg
    185,9 KB · Weergaven: 27
  • FAB22C47-BF0C-4964-9D29-4945732495C7.jpeg
    FAB22C47-BF0C-4964-9D29-4945732495C7.jpeg
    269,9 KB · Weergaven: 27
  • 5DAF3E1D-15DA-43E6-908C-401899C42DDC.jpeg
    5DAF3E1D-15DA-43E6-908C-401899C42DDC.jpeg
    251,9 KB · Weergaven: 32
  • C1600318-C01C-4E8A-82C7-6D2B9F670830.jpeg
    C1600318-C01C-4E8A-82C7-6D2B9F670830.jpeg
    133 KB · Weergaven: 29
  • 60D7D19A-ADC5-4AA9-8F50-CE944C696927.jpeg
    60D7D19A-ADC5-4AA9-8F50-CE944C696927.jpeg
    112,4 KB · Weergaven: 30
  • 03EF547C-4826-4F49-828F-95DCA5EDEFD0.jpeg
    03EF547C-4826-4F49-828F-95DCA5EDEFD0.jpeg
    72,2 KB · Weergaven: 26
  • 6CE7E29B-9548-45DA-8444-2B06A1163FED.jpeg
    6CE7E29B-9548-45DA-8444-2B06A1163FED.jpeg
    101,9 KB · Weergaven: 28
  • 717F3541-52DA-42A6-894A-D532DF926011.jpeg
    717F3541-52DA-42A6-894A-D532DF926011.jpeg
    143,1 KB · Weergaven: 30
  • 9CF9E93C-7977-4253-B091-00104A9A7A85.jpeg
    9CF9E93C-7977-4253-B091-00104A9A7A85.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 29
Je bent nu je katalysator én je vlinderklep kwijt?
Jip, ben nog beetje zoekende.. Blijft voor mij nog een onduidelijk verhaal of de klep alleen voor het geluid is of dat hij ook voor de tegendruk zorgt. Dat laatste is voor mij bijna uitgesloten.. Motor ademt nu stuk beter en het aan/uit is er niet meer.. Ook beneden in de touren is hij niet meer bokkerig.. Nu nog afstellen op de bank.. Geluid zonder de db-killer is voor mij wel te heftig.. Vooral bij lange afstanden..
 
Ik ben eerlijk gezegd zeer benieuwd naar de nieuwe curves. Ik heb er ook al vanalles over gehoord en wil wel weten wat er van aan is.
 
Niet bang voor controles?

In Lux en zeker ook Duitsland wordt hier toch fel op gelet?
Naar geluid toe snap ik het sowieso niet, want standaard klinkt hij (bij doortrekken) geweldig.
 
Jip, ben nog beetje zoekende.. Blijft voor mij nog een onduidelijk verhaal of de klep alleen voor het geluid is of dat hij ook voor de tegendruk zorgt. Dat laatste is voor mij bijna uitgesloten.. Motor ademt nu stuk beter en het aan/uit is er niet meer.. Ook beneden in de touren is hij niet meer bokkerig.. Nu nog afstellen op de bank.. Geluid zonder de db-killer is voor mij wel te heftig.. Vooral bij lange afstanden..
Die tegendruk door de gesloten vlinderklep geeft bij lagere toeren meer koppel, heb ik altijd begrepen. Bij hogere toeren staat ie volledig open.
Met name het verwijderen van de katalysator zal invloed hebben op de flow.
 
Iemand hier ooit een general failure gehad na het ontkoppelen van de accu?

Ik heb gister de power adapter van mn k2 dashcam vervangen (oude vrat stroom) waarbij ik m aan de accu moest koppelen. Ook heb ik even het spyball alarm van de geschakelde switch achter moeten halen.

Sindsdien dus die foutmelding. Gaat er niet van af door het ontkoppelen van de k2.

Opgelost: pff suf. Ben vergeten om de kabel van de zadel weer aan te sluiten!!
 
Laatst bewerkt:
Jip, ben nog beetje zoekende.. Blijft voor mij nog een onduidelijk verhaal of de klep alleen voor het geluid is of dat hij ook voor de tegendruk zorgt. Dat laatste is voor mij bijna uitgesloten.. Motor ademt nu stuk beter en het aan/uit is er niet meer.. Ook beneden in de touren is hij niet meer bokkerig.. Nu nog afstellen op de bank.. Geluid zonder de db-killer is voor mij wel te heftig.. Vooral bij lange afstanden..
Doe ineens ook die rottweiler airbox, en stel hem dan af op de testbank. Dan merk je echt verschil!!
 
Doe ineens ook die rottweiler airbox, en stel hem dan af op de testbank. Dan merk je echt verschil!!
Daar zat ik ook eerst aan te denken maar begreep dat het aanzuig geluid best aanwezig is.. Hoe is het bij jou..? Jij hebt de klep er nog tussen en rijdt je met of zonder db-killer..?
Had Timo bij jou nog een geluidsmeting gedaan..?
 
Daar zat ik ook eerst aan te denken maar begreep dat het aanzuig geluid best aanwezig is.. Hoe is het bij jou..? Jij hebt de klep er nog tussen en rijdt je met of zonder db-killer..?
Had Timo bij jou nog een geluidsmeting gedaan..?
Ik rijd met de klep er nog tussen en DB killer erin. Ik heb ook een redelijk grote demper genomen. Ik denk dat het uitlaatgeluid de airbox wel overstemt. Airbox is denk ik niet luider dan een pijp zonder Cat hoor. Geen geluidsmetingen gedaan.
 
Maandje terug was mn achterband vervangen. Merk nu dat de voorband ook zit aan te komen. Is best rap gegaan zo :X
Vroeger met supersport ging 1 voorband net zo lang mee als 2 achterbanden. Zal wel met het gewicht te maken hebben.
 
Maandje terug was mn achterband vervangen. Merk nu dat de voorband ook zit aan te komen. Is best rap gegaan zo :X
Vroeger met supersport ging 1 voorband net zo lang mee als 2 achterbanden. Zal wel met het gewicht te maken hebben.

Rijdt je ook in deze modus..?
Doordat de achterkant iets onhoog komt staat er mee gewicht op het voorwiel waardoor hij strakker stuurt.. Maar de band zal ook sneller slijten..
 

Bijlagen

  • CB77B9F7-DEA4-4EEC-82B4-6BF3CFA5789A.jpeg
    CB77B9F7-DEA4-4EEC-82B4-6BF3CFA5789A.jpeg
    24,6 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan