KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Bij Pajic R&D op de testbank, afgesteld met een powercommander V.
Heb je een foto van de uitdraai? Ben wel benieuwd. Zie dat je ondanks je kat weg is je klep hebt laten zitten. Wat is de reden dat je die hebt laten zitten?
Ze hebben me wel eens verteld dat dat bij een 2 cylinder zorgt voor mooie tegendruk en daardoor meer power in het midden. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de curve op de uitdraai. Moet ik zeggen dat ze bij Pajic ook wel echt specialisten zijn op gebied van uitlaten.
 
Heb je een foto van de uitdraai? Ben wel benieuwd. Zie dat je ondanks je kat weg is je klep hebt laten zitten. Wat is de reden dat je die hebt laten zitten?
Ze hebben me wel eens verteld dat dat bij een 2 cylinder zorgt voor mooie tegendruk en daardoor meer power in het midden. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de curve op de uitdraai. Moet ik zeggen dat ze bij Pajic ook wel echt specialisten zijn op gebied van uitlaten.

Dit zijn de uitdraaien van na de aanpassingen luchtfilter/pcv/uitlaat. Is voor en na afstelling powercommander.
 

Bijlagen

  • 1290 gt afr.jpg
    1290 gt afr.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 30
  • 1290 gt koppel vermogen.jpg
    1290 gt koppel vermogen.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 32
Gisteren 'een nieuwe' tegen gekomen. Eigenaar had ook de oude gehad, zei dat de nieuwe 'heel anders' reed. Soepeler blok, veeeeel soepelere QS.
Lijken me beiden dingen die met een simpele software upgr... Naaaah, vergeet het maar.
 
Bij de dealer laats gaven ze aan dat mn voorband te weinig lucht had. Vond dat wel vreemd aangezien ik het in de gaten houd.
Op de terugweg kreeg ik de melding dat mn voor en achterband te veel druk hebben. Ze hebben in de voorband 3 bar en achterband 3.2 bar in getrapt.

Naar mijn weten moet er voor 2.5 en achter 2.9 bar in.
 
zijn er meerdere die de grootlicht schakelaar hoogst irritant vinden :?
en zijn er nog tips zodat je deze niet elke rit 10x per ongeluk inschakelt.. ??
 
Bij de dealer laats gaven ze aan dat mn voorband te weinig lucht had. Vond dat wel vreemd aangezien ik het in de gaten houd.
Op de terugweg kreeg ik de melding dat mn voor en achterband te veel druk hebben. Ze hebben in de voorband 3 bar en achterband 3.2 bar in getrapt.

Naar mijn weten moet er voor 2.5 en achter 2.9 bar in.

Bij mij zit er ook exact 2.5 en 2.9 in (vanuit de dealer). Voor 3 lijkt mij inderdaad iets teveel.
 
zijn er meerdere die de grootlicht schakelaar hoogst irritant vinden :?
en zijn er nog tips zodat je deze niet elke rit 10x per ongeluk inschakelt.. ??
Ik had er ook last van tijdens de proefrit die ik anderhalf jaar geleden heb gemaakt op het 2017 model. Op de 2019 versie waarop ik vorige maand een proefrit heb gemaakt niet. Ik heb ze niet naast elkaar kunnen vergelijken maar het leek er op dat bij het nieuwe model het grootlicht knopje wat verder van je linker wijsvinger zit. De tip is dus upgraden naar een nieuwe versie. :+
 
Yes, gruwelijk irritant. Hoe vaak ik wel niet opeens mijn grootlicht aanzet als ik mn handvat grijp.|(
 
Grootlichtschakelaar had ik veel voor toen ik m net had, nu zelden. Stoort me niet enorm meer.
 
zijn er meerdere die de grootlicht schakelaar hoogst irritant vinden :?
en zijn er nog tips zodat je deze niet elke rit 10x per ongeluk inschakelt.. ??

Ja ik ook, op Duitse forum slijpen ze er een stukje af om dit te verhelpen (moet dit ook nog doen) wel knopje even tijdelijk fixeren zodat hij niet heen en weer klappert tijdens slijpen met de Dremel.
 
Bij de dealer laats gaven ze aan dat mn voorband te weinig lucht had. Vond dat wel vreemd aangezien ik het in de gaten houd.
Op de terugweg kreeg ik de melding dat mn voor en achterband te veel druk hebben. Ze hebben in de voorband 3 bar en achterband 3.2 bar in getrapt.

Naar mijn weten moet er voor 2.5 en achter 2.9 bar in.

Klopt staat beschreven voor 2.5 en achter 2.9 koud gemeten.. Dat loopt als snel op naar 2.7 soms 2.8 voor en 3.1 achter.. Als je je motor in sport stand hebt staan zowel vering als de gasrespons dan rijdt dat voor geen meter in een mooie speeltuin.. Afgelopen zaterdag in de eifel voor 2.3 en achter 2.7 dan heb je veel beter contact en plakken de banden ook beter..
 
Ik heb geen problemen met die 2.6 / 2.9 bar.
Loopt idd op naar 2.9 / 3.3 bij goed gassen, maar stuurt ook dan nog lekker. Ligt misschien aan de soort banden?
 
Klopt staat beschreven voor 2.5 en achter 2.9 koud gemeten.. Dat loopt als snel op naar 2.7 soms 2.8 voor en 3.1 achter.. Als je je motor in sport stand hebt staan zowel vering als de gasrespons dan rijdt dat voor geen meter in een mooie speeltuin.. Afgelopen zaterdag in de eifel voor 2.3 en achter 2.7 dan heb je veel beter contact en plakken de banden ook beter..
Dit was koud toen ik in de avond het eens ging meten. Tijdens het rijden gaf TPMS in mn voorband 3.2 en achterband 3.5 bar aan :+
 
Ik heb gisteren voor de eerste keer met een gsm navigatie gereden. Het werkt best goed, maar het vreet inderdaad stroom. Nu heb ik al gezien dat ergens achter de koplamp of iets dergelijks geschakelde aansluitingen zitten voor stroom. Wat moet ik precies losdraaien om bij deze kabels te geraken?
 
Ik heb gisteren voor de eerste keer met een gsm navigatie gereden. Het werkt best goed, maar het vreet inderdaad stroom. Nu heb ik al gezien dat ergens achter de koplamp of iets dergelijks geschakelde aansluitingen zitten voor stroom. Wat moet ik precies losdraaien om bij deze kabels te geraken?

je tellerpartij losdraaien, accessoire stekkers liggen eronder..
maar er zit ook gewoon een 12v aansluiting aan de zijkant, waarom gebruik je die niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan