KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

op de ktm spare parts site staan ze inderdaad wel, gek dat ze op de beurs en bij de dealers zonder staan (zover ik ze ben tegen gekomen)
Ze zullen vanuit de fabriek in de krat nog wel niet gemonteerd zijn. En dealers zullen ze er pas opzetten als hij verkocht is en aflever klaar gemaakt moet worden. Kunnen ze in de showroom in ieder geval niet beschadigen... (speculatie).
Als ik morgen eventueel bij Goedhart langs ga, zal ik eens kijken of ze daar er al op zitten...
 
Als iemand nog iets nodig heeft, ik kreeg vanmiddag bij Termaat in Nijmegen extra pré-motorbeurs korting. Ze verkopen liever meer in de winkel dan op de beurs zei de verkoper.

Heb een paar Sidi Performer GTX laarzen gekocht voor €209 :)
 
Da's jammer. Net afgelopen maand de SIDI VERTIGO aangeschaft.
Mijn 10 jaar oude versleten Sidi's zijn volgens mij ook Vertigo. Waren ooit waterdicht maar geen Gore-tex.
Was al best lang eigenlijk vooral naar de Cobra Rain en Cobra Gore-tex aan het zoeken, maar die kon ik nergens meer in mijn maat vinden. Dat model is nu ook uit de collectie.
De Performer is net iets minder sportief maar wel met goede bescherming en iets meer comfort.
En Gore-tex en echt leer is natuurlijk altijd fijn :)
Achteraf blij dat die Cobra's nergens meer te krijgen waren.
 
Zaterdag uiteraard ook geweest naar Goedhart en zag de SD 1290 GT 2019. De voorkant vind ik er mooier uitzien in het echt dan op de foto.

En ook ik ben benieuwd naar de handkappen :P
 
Mijn power parts handkappen op de oude hebben me al een koppelingshendel gespaard.
20190202_162327.jpg


Daarom heb ik deze beschermers gemonteerd.
 
Sta nu stil bij een tank station omdat mn temperatuur op liep naar de 140 graden. Even later kreeg ik een melding over een te lage oliepijl.
Ik kijken.. olie pijl is maximaal, hoger dan het hoogste streepje. ANWB geeft aan de telefoon aan dat wellicht de oliedruk te hoog is. Lekker allemaal, ben benieuwd
 
Ik kan me niet voorstellen dat een te hoog oliepeil de temperatuur ver laat oplopen. Zijn de water- en de olietemperatuur allebei zo hoog? Het olielampje gaat branden als de oliedruk te laag is, kijkt niet naar het oliepeil, hoewel het meestal wel daardoor komt natuurlijk. Of krijg je echt een melding over te weinig olie?
Misschien gewoon een sensor kapot. Is de radiator warm? Liep de motor 'normaal'? Is pas de olie en/of de koelvloeistof ververst? Ietsje teveel olie is niet meteen schadelijk.
 
Oke het is nu iets duidelijker.

De hoge temperatuur werd nog steeds op het dashboard getoond toen de motor een uur stil stond. De olie was toen al flink gekoeld (gevoeld).
Ook de melding van de oliepijl wordt nog steeds getoond. Terwijl die dus Max is. Het gaat dus niet om het olielampje; dan is er inderdaad sprake van oliedruk.

Het is waarschijnlijk gewoon een gecombineerde sensor die zowel de temperatuur als de pijl meet, en die kapot is. Vind het wel 'eng' om zo door te rijden, maar het kan volgens de dealer geen kwaad (kapotte sensor heeft geen invloed op een goede werking van de koeling).

Straks even langs Hannamax in Hedel om 'm uit te lezen en hopen dat ze de sensor op voorraad hebben (als dat het probleem veroorzaakt).

Ben wel echt blij dat de machine echt 0,0 olie/ koelvloeistof lekt.
 
Oke het is nu iets duidelijker.

De hoge temperatuur werd nog steeds op het dashboard getoond toen de motor een uur stil stond. De olie was toen al flink gekoeld (gevoeld).
Ook de melding van de oliepijl wordt nog steeds getoond. Terwijl die dus Max is. Het gaat dus niet om het olielampje; dan is er inderdaad sprake van oliedruk.

Het is waarschijnlijk gewoon een gecombineerde sensor die zowel de temperatuur als de pijl meet, en die kapot is. Vind het wel 'eng' om zo door te rijden, maar het kan volgens de dealer geen kwaad (kapotte sensor heeft geen invloed op een goede werking van de koeling).

Straks even langs Hannamax in Hedel om 'm uit te lezen en hopen dat ze de sensor op voorraad hebben (als dat het probleem veroorzaakt).

Ben wel echt blij dat de machine echt 0,0 olie/ koelvloeistof lekt.

Toeter even als je door Hedel rijdt:) Succes, hoop dat ze t snel kunnen fixen.
 
Vandaag mijn GT naar de Hannamax gebracht ter voorbereiding op het nieuwe seizoen (bandje,remblokjes) en gelijk de handkappen van het 2019 model besteld. Dit zou moeten passen op mijn 2017 model, in maart zijn alle onderdelen ook leverbaar en weten we het zeker. Persoonlijk vind ik de handkappen van het 2019 model erg mooi en dat was nou ook echt iets wat ik vond ontbreken! Ik houd jullie op de hoogte!
 
Vandaag mijn GT naar de Hannamax gebracht ter voorbereiding op het nieuwe seizoen (bandje,remblokjes) en gelijk de handkappen van het 2019 model besteld. Dit zou moeten passen op mijn 2017 model, in maart zijn alle onderdelen ook leverbaar en weten we het zeker. Persoonlijk vind ik de handkappen van het 2019 model erg mooi en dat was nou ook echt iets wat ik vond ontbreken! Ik houd jullie op de hoogte!

Is er al iets geweten over eventuele software-updates ( of compatibele software van 2019 modellen ) ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan