KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Bijlagen

  • C7AE4331-3BAB-4175-A5D4-7D9DFA80263E.jpeg
    C7AE4331-3BAB-4175-A5D4-7D9DFA80263E.jpeg
    573,3 KB · Weergaven: 31
We verkopen de Cabrio en gaan weer motorrijden, zij heeft geen ervaring met achterop zitten.

Hiervoor had ik een diavel en multistrada, met beide ben ik meerdere keren naar Italië gereden.

Hoop dat dat comfortzadel ook wat toevoegd, gezien dat standaard zadel erg hard aanvoelt (in de showroom).
Zoals de meesten al aangegeven kun je je eigenlijk de extra kosten van dat comfortzadel besparen. Ik hoef geen verwarmd zadel dus heb dat gewoon standaard gelaten.
 
Zoals de meesten al aangegeven kun je je eigenlijk de extra kosten van dat comfortzadel besparen. Ik hoef geen verwarmd zadel dus heb dat gewoon standaard gelaten.

Heb zelf ook nooit een verwarmd zadel gehad, maar ben helaas twee keer met alleen maar regen teruggereden vanuit Oostenrijk. En toen was dat denk ik toch wel lekker geweest.

En vrouwen zijn altijd koukleumen ;) Dus als dat zadel iets helpt, dat ze het daardoor net wat aangenamer vindt, heb ik daar wel wat voor over.
 
Zoals de meesten al aangegeven kun je je eigenlijk de extra kosten van dat comfortzadel besparen. Ik hoef geen verwarmd zadel dus heb dat gewoon standaard gelaten.
Hard zadel, minder kontpijn heb ik al gemerkt.
Mijn achterwerk heeft ook eerder te warm dan te koud op de brommer. Verwarmde voetsteunen, dat zou nog wat zijn.
 
Hard zadel, minder kontpijn heb ik al gemerkt.
Mijn achterwerk heeft ook eerder te warm dan te koud op de brommer. Verwarmde voetsteunen, dat zou nog wat zijn.
Je kunt ook van die gelpads die warm worden in je schoenen steken :P

Ik ga zaterdag even Sidi Performer Gore-tex laarzen passen. Na meer dan 10 jaar zijn mijn oude Sidi's inmiddels wel versleten en ook niet meer waterdicht.
 
Hey beste gt-ers, ik zit te denken om binnenkort een proefritje te gaan maken op een 2019 gt. Heb er super veel zin in!

Hoop eigenlijk dat de gt ook lekker zit voor een passagier, gezien ik er toch ook wel een week/weekendje met de vrouw mee weg wil.

Hebben jullie al eens vrouwlief meegenomen op langere ritten, zoals b.v. de eifel of zwarte woud? Hoe beviel het ze?

Thx!

Zeker!

Mijn vrouw heeft ervaring achterop op een Aprilia Futura en op een Multistrada. En inmiddels dus op een Superduke GT. Ze is vrij klein en had grote moeite om op de Multistrada te klimmen en vond het vervelend dat ze zo hoog zat.

We zijn vorig jaar drie dagen samen op stap geweest (Milaan-Zwitserland-Milaan) en ze gaf aan verrast te zijn over hoe goed hij zat. En ze noemt het de motor waar ze het fijnste op zit tot nu toe. Het was nog altijd niet gemakkelijk om op te stappen wegens drie koffers gemonteerd. Maar als ze eenmaal zat was het dus prima. Zadel viel ook heel erg mee, ondanks dat het veruit het hardste zadel was waar ze al op gezeten had.

Ze is geen megafan van motorrijden maar elk jaar gaan we wel een paar dagen samen op stap. Toevallig net een cabrio gekocht trouwens :D Maar de GT mag ook blijven :)
 
Zeker!

Mijn vrouw heeft ervaring achterop op een Aprilia Futura en op een Multistrada. En inmiddels dus op een Superduke GT. Ze is vrij klein en had grote moeite om op de Multistrada te klimmen en vond het vervelend dat ze zo hoog zat.

We zijn vorig jaar drie dagen samen op stap geweest (Milaan-Zwitserland-Milaan) en ze gaf aan verrast te zijn over hoe goed hij zat. En ze noemt het de motor waar ze het fijnste op zit tot nu toe. Het was nog altijd niet gemakkelijk om op te stappen wegens drie koffers gemonteerd. Maar als ze eenmaal zat was het dus prima. Zadel viel ook heel erg mee, ondanks dat het veruit het hardste zadel was waar ze al op gezeten had.

Ze is geen megafan van motorrijden maar elk jaar gaan we wel een paar dagen samen op stap. Toevallig net een cabrio gekocht trouwens :D Maar de GT mag ook blijven :)
Je moet dan opstappen zoals je op een paard opstapt en dan je andere been dan voor de topkoffer langs over het zadel heen gooien.
 
Zeker!

Mijn vrouw heeft ervaring achterop op een Aprilia Futura en op een Multistrada. En inmiddels dus op een Superduke GT. Ze is vrij klein en had grote moeite om op de Multistrada te klimmen en vond het vervelend dat ze zo hoog zat.

We zijn vorig jaar drie dagen samen op stap geweest (Milaan-Zwitserland-Milaan) en ze gaf aan verrast te zijn over hoe goed hij zat. En ze noemt het de motor waar ze het fijnste op zit tot nu toe. Het was nog altijd niet gemakkelijk om op te stappen wegens drie koffers gemonteerd. Maar als ze eenmaal zat was het dus prima. Zadel viel ook heel erg mee, ondanks dat het veruit het hardste zadel was waar ze al op gezeten had.

Ze is geen megafan van motorrijden maar elk jaar gaan we wel een paar dagen samen op stap. Toevallig net een cabrio gekocht trouwens :D Maar de GT mag ook blijven :)

Hey dat is goed om te horen, thx kerel😁
Wat voor Cabrio heb je gekocht, 2 zitter?
 
Heeft er iemand van hier de puig handkappen erop zitten
Ik wil eigenlijk weten of ze goed helpen tegen de wind
En of ze niet in de weg zitten als je de koppeling of rem wilt vastpakken
 
KTM heeft ook originele handkappen, tenminste daar lijkt het op qua foto's. Alleen binnen de powerparts staan ze dan weer niet vermeld bij de gt. Ff dealer bellen?
 
Heeft er iemand van hier de puig handkappen erop zitten
Ik wil eigenlijk weten of ze goed helpen tegen de wind
En of ze niet in de weg zitten als je de koppeling of rem wilt vastpakken

Ik heb ze erop, bevallen goed, geen last met in de weg zitten maar de 2019 GT heeft nu standaard handkappen misschien is dat wat om te bestellen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan