KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik wil remblokken bestellen, iemand ervaring met verschil tussen de Brembo SA en LA in vergelijking met OEM ?

Ik zoek wat meer bite en neig naar de SA .

Omnia Racing Special Parts

Heb zelf gekozen voor de LA.

Wereld van verschil voor mij, veel meer gevoel en precisie en ook meer bite. Ik had vanaf het begin een gebrek aan gevoel in de voorkant als geheel. Met de switch naar de LA is dat voor een deel opgelost.
 
Heb zelf gekozen voor de LA.

Wereld van verschil voor mij, veel meer gevoel en precisie en ook meer bite. Ik had vanaf het begin een gebrek aan gevoel in de voorkant als geheel. Met de switch naar de LA is dat voor een deel opgelost.

Oké dank je, ik heb het stuur maximaal naar voren gezet voor meer druk op de voorkant, je kan de risers 1 positie naar voor zetten en ook nog omdraaien (4 verschillende positie's dus van het stuur)
 
Oké dank je, ik heb het stuur maximaal naar voren gezet voor meer druk op de voorkant, je kan de risers 1 positie naar voor zetten en ook nog omdraaien (4 verschillende positie's dus van het stuur)

Wissel naar sportbanden heeft ook al heel veel geholpen. Ik had niet alleen weinig gevoel maar ik vond hem ook te traag sturen. Voor mijn snelheid van rijden en het komen in een ' flow' is het essentieel dat ik de motor de bocht in kan leggen en gradueel kan inremmen. Dat lukt nu al veel beter.

Met de risers wil ik ook nog spelen, maar dieper zitten hoeft voor mij niet perse.
 
Ik had t stuur ook helemaal vooraan en laag a la sporttoer, maar nu gewoon weer supermoto kort en hoog.

Blokken opletten dat je voor en achter dezelfde steekt is me gezegd omdat het abs anders rare dingen durft doen.

En pilot road 5 is de perfecte polyvalente sportieve band tot dusver voor mij. Enkel opletten in de regen met het einde van het profiel.
 
Wissel naar sportbanden heeft ook al heel veel geholpen. Ik had niet alleen weinig gevoel maar ik vond hem ook te traag sturen. Voor mijn snelheid van rijden en het komen in een ' flow' is het essentieel dat ik de motor de bocht in kan leggen en gradueel kan inremmen. Dat lukt nu al veel beter.

Met de risers wil ik ook nog spelen, maar dieper zitten hoeft voor mij niet perse.
Eventueel, als dat niet al gebeurd is, kun je de vorkpoten een paar ringen in de kroonplaten doorsteken. Alternatief is de motor d.m.v. vering-instellingen wijsmaken dat je met passagier rijdt terwijl je dat niet doet, maar dat maakt hem achter wat springerig. Beide zetten de motor iets meer op z'n neus en komt imho de stuurprecisie ten goede, ook met de originele Angel GT's. Daarbij: in standje "Sport" (demping) is de anti-duik uitgeschakeld, en voelt het naar apexen toe remmen sowieso natuurlijker aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Eventueel, als dat niet al gebeurd is, kun je de vorkpoten een paar ringen in de kroonplaten doorsteken. Alternatief is de motor d.m.v. vering-instellingen wijsmaken dat je met passagier rijdt terwijl je dat niet doet, maar dat maakt hem achter wat springerig. Beide zetten de motor iets meer op z'n neus en komt imho de stuurprecisie ten goede, ook met de originele Angel GT's. Daarbij: in standje "Sport" (demping) is de anti-duik uitgeschakeld, en voelt het naar apexen toe remmen sowieso natuurlijker aan.
Ik heb hem ook standaard met bagage ingesteld..
Scheelt wel iets.. succes ermee
 
Ik gebruik deze:
RAM® Finger-Grip™ Universal Phone and Radio Holder

Kwam er pas wel achter dat de houder door de trillingen met de onderste 2 vingers in de rand van de toerenteller slaat, dus even een stukje schuimtape op plakken.
Vind zo'n ding met dat soort klemmetjes ook niet echt een mooie oplossing eerlijk gezegd.

Ik zit te twijfelen om zo'n Quadlock te kopen.
Met 10% korting nog steeds €72, maar wel erg gebruiksvriendelijk en goede oplossingen voor minder geld kan ik ook niet vinden.

Quadlockase.com
 
Laatst bewerkt:
Eventueel, als dat niet al gebeurd is, kun je de vorkpoten een paar ringen in de kroonplaten doorsteken. Alternatief is de motor d.m.v. vering-instellingen wijsmaken dat je met passagier rijdt terwijl je dat niet doet, maar dat maakt hem achter wat springerig. Beide zetten de motor iets meer op z'n neus en komt imho de stuurprecisie ten goede, ook met de originele Angel GT's. Daarbij: in standje "Sport" (demping) is de anti-duik uitgeschakeld, en voelt het naar apexen toe remmen sowieso natuurlijker aan.

Ik rij ook in Sport/Sport en poppetje+bagage, stuurt idd. sneller in maar de dealer kan hem standaard ook verhogen via computer dan kan je weer zonder poppetje+bagage rijden maar is hij wel hoger achter.
 
Ik rijd ook standaard in bestuurder+bagage stand en de motor op Sport. Demping zet ik op Road als het wegdek hobbelig is, dan kun je veel harder rijden dan wanneer dat ding op Sport onder je vandaan stuitert :P
En motor in Road alleen als het nat en glad is.
 
Vandaag de originele gps beugel gemonteerd.
Ziet er top uit alleen denk ik dat ik een onderdeel van mijn tomtom ben vergeten te monteren.
Kan hem namelijk niet draaien.. Zoals op de foto heb ik hem gemonteerd.. Mis ik iets..? Alvast bedankt..
 

Bijlagen

  • 07D272B4-B93F-418F-A562-11DD85EE49AC.jpeg
    07D272B4-B93F-418F-A562-11DD85EE49AC.jpeg
    691,7 KB · Weergaven: 27
Vandaag de originele gps beugel gemonteerd.
Ziet er top uit alleen denk ik dat ik een onderdeel van mijn tomtom ben vergeten te monteren.
Kan hem namelijk niet draaien.. Zoals op de foto heb ik hem gemonteerd.. Mis ik iets..? Alvast bedankt..


Moet goed wezen. Kan ook niet anders toch?
Draai sleutel zit tussen deze twee onderdelen.
 
Vandaag de originele gps beugel gemonteerd.
Ziet er top uit alleen denk ik dat ik een onderdeel van mijn tomtom ben vergeten te monteren.
Kan hem namelijk niet draaien.. Zoals op de foto heb ik hem gemonteerd.. Mis ik iets..? Alvast bedankt..
Enige wat ik kan verzinnen is, dat je te lange schroeven hebt gebruikt.
 

Bijlagen

  • lang.jpeg
    lang.jpeg
    693,8 KB · Weergaven: 7
Je moet de houder zelf wat opzij schuiven op de steun voor hij verdraait.

En de bocht inremmen gaat zo veel beter met abs in supermoto modus.
 
Zit inderdaad een veer in met vertanding die in elkaar haakt
Dus de houder kun je naar links duwen volgens mij en dan verstellen
 
Niet altijd, maar de feeling in het remhendel en de voorzijde wordt zo veel beter als het abs de remdruk niet te pas en te onpas wegneemt. De eerste maanden reed ik consistent de apex van de bochten voorbij met het abs aan.
 
Niet altijd, maar de feeling in het remhendel en de voorzijde wordt zo veel beter als het abs de remdruk niet te pas en te onpas wegneemt. De eerste maanden reed ik consistent de apex van de bochten voorbij met het abs aan.
Ik heb het zo begrepen dat de supermoto mode alleen maar meer blokkering van het achterwiel toelaat, zou dan toch geen invloed op de voorkant moeten hebben?
 
Niet altijd, maar de feeling in het remhendel en de voorzijde wordt zo veel beter als het abs de remdruk niet te pas en te onpas wegneemt. De eerste maanden reed ik consistent de apex van de bochten voorbij met het abs aan.
Supertip!

Volstrekt logisch ook. Onder volle rembelasting wordt het achterwiel licht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan