KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Niet in regen modus, hoop ik? Dat is de moeite niet.

Street modus knijpt enkel de gasreactie wat, niet het vermogen.
Was idd regen modus,
Maar ben eerste keer met een motor van iemand anders toch liever aan de veilige kant,
Er komt wel een moment dat ik een modus met meer vermogen test.
De SD vind ik best een begeesterende motor, prachtig motorgeluid ook, KTM staat op een eenzame hoogte in dit segment, maar écht vriendjes worden met een SD zal moeilijk zijn, Ik ben aan de grote kant en mijn knieën vinden geen plaats in de uitsparing van de tank.
Ook windbescherming is niet wat ik gewend ben, dan is de GS toch meer mijn ding.
(Is ook een andere motor, dus geen afbraak aan beide)
 
Wat ook leuk is als je vergeet dat je traction control uit staat en je te enthiousiast aan je gashendel trekt :+
 
Heb even NH motoren gebeld voor een nieuw achterbandje en wilde de Angel GT2. Hij is blijkbaar pas ergens volgende maand leverbaar. Het wordt toch de GT1 dan.
Ik zie op de website dat ze 2 versies hebben. Wat is hiervan het verschil?
 
Heb even NH motoren gebeld voor een nieuw achterbandje en wilde de Angel GT2. Hij is blijkbaar pas ergens volgende maand leverbaar. Het wordt toch de GT1 dan.
Ik zie op de website dat ze 2 versies hebben. Wat is hiervan het verschil?

3 zelfs
- Standaard
- A spec. voor zwaardere tourfiets of veel duo+bagage
- D spec. voor onze GT en Mulistrada

REAR A 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL 2 ply carcass for improved stability. Please check with “Fit on you bike” for proper model association
REAR D 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL Structure differences to obtain the best bike performance for Ducati Multistrada 1200 S and KTM SDGT
 

Bijlagen

  • D2C7CB2C-6626-46B3-89F9-8F27E1CE154D.jpeg
    D2C7CB2C-6626-46B3-89F9-8F27E1CE154D.jpeg
    67,8 KB · Weergaven: 7
Tank moet eraf om bij airbox te kunnen komen. Tank erop schuiven vraagt wel enig beleid trouwens. Die clips waar de bouten in geschroefd worden links en rechts schuif je er zo af bij het monteren.
 
Vandaag een test rit gereden op de 2019 SDGT. Ik denk dat ik de eerste was, want er stond nog maar 26 km op de teller. ;)

Anderhalf jaar geleden heb ik al eens een test rit op de SDGT gereden. Dat is eigenlijk te lang geleden voor een echt vergelijk. Die had bovendien al iets van 3000 km op de teller, dus was al ruim ingereden. Ik moest het nu enigszins rustig aan doen i.v.m. de banden en de toeren.

Ik had toch de indruk dat deze nieuwe wat soepeler is, en ook wat minder vibraties via het stuur doorgeeft. Het down shiften met de quickshifter gaat perfect. Het upshiften moet je wel wat gevoel bij krijgen, hoe je die gebruikt. Met het gas open als je aan het accelereren bent gaat het prima. Maar als je in je ooghoeken ziet dat de toerenteller rood wordt, gas inhoud, en dan omhoog schakelt, gaat dat niet zo soepel. Maar dat zal met de huidige quickshifter niet anders zijn vermoed ik.

Het is wel een hele andere motor dan mijn huidige, echt niet te vergelijken qua sturen.
Ik vond de K1600GT, toch ook geen trage motor, wat tam aanvoelen toen ik daar weer opzat op weg naar huis. ;)
 
Werkt die hugger over het achterwiel eigenlijk, of zit je hele schokdemper etc vol met bagger bij slecht weer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan