KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

In de pre-katalysator tijdperk op de motorfiets moest je hem wel afstellen. Had ook te maken dat de demper geen rechte pijp was. Op mn R6 2004 zat een hele joekel op en je klonk hij als een stofzuiger. Die einddemper woog ook aardig wat. Je kon de bocht naar rechts makkelijker nemen dan naar links vanwege het gewicht :} Ging gauw een Mivv GP op erop zetten toen.

Bij de 1290 en andere motoren met een kat is het 1 rechte pijp vanaf de kat dus er er nauwelijks verschil in druk. Of het moet echt een toermotor zijn die zo stil mogelijk moet zijn. Kan begrijpen dat KTM zich richt op een sportievere, agressievere karakter.
 
In de pre-katalysator tijdperk op de motorfiets moest je hem wel afstellen. Had ook te maken dat de demper geen rechte pijp was. Op mn R6 2004 zat een hele joekel op en je klonk hij als een stofzuiger. Die einddemper woog ook aardig wat. Je kon de bocht naar rechts makkelijker nemen dan naar links vanwege het gewicht :} Ging gauw een Mivv GP op erop zetten toen.

Bij de 1290 en andere motoren met een kat is het 1 rechte pijp vanaf de kat dus er er nauwelijks verschil in druk. Of het moet echt een toermotor zijn die zo stil mogelijk moet zijn. Kan begrijpen dat KTM zich richt op een sportievere, agressievere karakter.
En toch zou de Akra met dBkiller van mij wel een tikkie luider mogen zijn :Y
Van de andere kant, voor een straatlegale demper met E-keur maakt ie nog best veel herrie.
 
En toch zou de Akra met dBkiller van mij wel een tikkie luider mogen zijn :Y
Van de andere kant, voor een straatlegale demper met E-keur maakt ie nog best veel herrie.

Gewoon de db-killer stukje inkorten..
geen gaten boren want daar word het geluid niet voller van.. Ik had even met Pajic gebeld en die adviseeerde dit. Moet ook toegeven dat voor een euro 4 norm er best geluid uit komt.. Maar wat wil je met zo’n dik blok.. 😉
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die zelf het meta Def Com T alarm (ktm powerparts) heeft ingebouwd..?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.? Lijkt aardig plug en play. 3C24C006-B7F7-4419-B59A-5555D3B6CDFF.jpeg
 
Ik heb een VW T5, past ie makkelijk in. Met een beetje passen en meten past de Scrambler van mijn vriendin er zelfs nog bij.
Hoeveel aan hoogte heb je in de laadruimte van zo'n T5?

Hoogte laadruimte T5 types varieert tussen:
1410 mm, 1626 mm of 1940 mm
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd wat je meegeleverd krijgt, die ik gepost had is lig. compleet met kabel, buddysensor en plug & play. (KTM kit)

We gaan het zien.
Je hebt verder niks nodig behalve de montagepunten en daar zit gelijk de buddysensor aanvast.. Dat onderdeel moet je bij de dealer ook appart aanschaffen kost €28..
30C4D2ED-B333-4775-90E3-4B630B3AADA6.jpeg
 
Heren, dames,

Bij dit weer hangt mijn olietemperatuur tussen de 65 en 70°C. Ik ben gewend koelwatertemperaturen te zien van 90°C. Koudere olie is beter voor de smering en levensduur van de olie, maar is 65 ok voor dit blok?
 
Klopt ik kom ook niet hoger dan 70-75 graden met de olietemp.
Wat ik toen bij mn GSX-R 600 merkte dat er aan de koppelingsdeksel sludge was. Zat een hele witte laag op. Wat uiteraard ging mengen met mn olie.
Terwijl ik toch echt 30km op en neer moest rijden. Alleen woon ik 200m van de snelweg af en was mn werk ook ongeveer 200m van de snelweg af. Dus had altijd rijwind.

Af en toe zou ik hem even warm laten lopen. Dus een stukje in de bebouwde kom rijden.
 
Heren, dames,
Bij dit weer hangt mijn olietemperatuur tussen de 65 en 70°C. Ik ben gewend koelwatertemperaturen te zien van 90°C. Koudere olie is beter voor de smering en levensduur van de olie, maar is 65 ok voor dit blok?

Klopt ik kom ook niet hoger dan 70-75 graden met de olietemp.
Wat ik toen bij mn GSX-R 600 merkte dat er aan de koppelingsdeksel sludge was. Zat een hele witte laag op. Wat uiteraard ging mengen met mn olie.
Terwijl ik toch echt 30km op en neer moest rijden. Alleen woon ik 200m van de snelweg af en was mn werk ook ongeveer 200m van de snelweg af. Dus had altijd rijwind.

Af en toe zou ik hem even warm laten lopen. Dus een stukje in de bebouwde kom rijden.
Hebben we het nou over olie- of koelvloeistoftemperatuur? KTM instrumentarium geeft iig géén olietemperatuur weer, wel koelvloeistoftemperatuur.

Een koelvloeistoftemperatuur van om en nabij 70-75 graden Celsius is vrij normaal, althans, ik zag in afgelopen jaren weinig anders op moderne (nabij) EU4-conforme moto's. Maar die waarde zegt volstrekt niets over de olietemperatuur. Ja, het kan bij huidige buitentemperaturen langer duren voordat de motorolie op werktemperatuur is, maar sowieso zul je daar (indien oliekoeler aanwezig) zelfs bij zomerse temperaturen een kilometer of 20 voor nodig hebben, nu wss iets langer (en dat verklaart dan mss meteen de sludge in het carter van de GSX-R).
 
Hebben we het nou over olie- of koelvloeistoftemperatuur? KTM instrumentarium geeft iig géén olietemperatuur weer, wel koelvloeistoftemperatuur.

Een koelvloeistoftemperatuur van om en nabij 70-75 graden Celsius is vrij normaal, althans, ik zag in afgelopen jaren weinig anders op moderne (nabij) EU4-conforme moto's. Maar die waarde zegt volstrekt niets over de olietemperatuur. Ja, het kan bij huidige buitentemperaturen langer duren voordat de motorolie op werktemperatuur is, maar sowieso zul je daar (indien oliekoeler aanwezig) zelfs bij zomerse temperaturen een kilometer of 20 voor nodig hebben, nu wss iets langer (en dat verklaart dan mss meteen de sludge in het carter van de GSX-R).
Volgens mij kun je ergens in één van de menu's op het linker display ook de olietemperatuur zien toch? :)
 
Volgens mij kun je ergens in één van de menu's op het linker display ook de olietemperatuur zien toch? :)
klopt. olietemperatuur wordt met graden aangegeven in een sub menu of in je favorieten, KVS temperatuur middels de streepjes permanent op je display.
 
Terug
Bovenaan Onderaan